Aero L-39NG

Odpovědět
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2529
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

Nedávno tu bol zavesený článok ohľadne toho exportu L159 a tam bolo napísané, že si ČR a Boeing robili naprieč a preto to tak dopadlo. Odhliadnuc od toho, že vtedy sa jednalo o Bolíviu na čele s Evom Moralesom, tak sa netreba čudovať. Aj vývoz do Iraku bol blokovaný zo strany GB, ktoré tam chceli predať Hawk, ale nakoniec sa ČR s GB dohodli.
Až by boli na zákazníka uvalene sankcie, buďte si istý, že ani motor,ani iný tviar dvojiteho uzitia by ste nikam oficiálne nevyviezli.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17791
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

Motor F125 je vojenský, RWR je vojenské.
FJ44 je primárně civilní motor. Takže k ND se dotyčný stát dostane, tak jako my bychom se dostali k dílům Mi-171, pokud by nesly nakupovat přímo.
A o tom to celé je.
ObrázekObrázekObrázek
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2529
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

Súhlasím s prvou časťou. S druhou castou súhlasím s podmienkou, zeby sankcie uvalilo napr Rusko a mohli by sa kľudne ignorovať. Pokiaľ sa orientujete v problematike viete, že ignorovať USA sankcie sa v podstate nedá. Ak nechcete skončiť ako Irán, Venezuela, koniec koncov, Rusko je obrovský štát a tiež nimi výrazne trpí.

Z iného súdka, Ukrajinci sa lezú Aeru do zeli, dokonca sa spomína zákazka modernizácie pre Bulharsko.

https://defence-ua.com/news/odeskij_avi ... -5521.html
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11605
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Aero Vodochody má v zástavě maďarská státní rozvojová banka MFB Hungarian Development Bank, která na koupi firmy novým většinovým majitelům půjčila 150 milionů eur, v přepočtu zhruba 3,8 miliardy korun. Pokud by majoritní majitel Aera nezvládl půjčku splácet, jeho podíl ve firmě by připadl rozvojové bance.
To znamená, že keď maďarský spolumajiteľ majiteľ z akéhokoľvek dôvodu prestane platiť, tak sa 50% majiteľom Aera stane Maďarská republika?
mikojan29
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 907
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od mikojan29 »

Vyzerá to tak.
"Alea iacta est"
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Vyzera to tak od sameho zacatku kdyz 1. Madar nesehnal uver od MFB Hungarian Development Bank. Ten 2.ho sehnal.
Je uplne mozne, ze 2. Madar splacet za cas prestane. Ale divil bych se, kdyby Omnipol za ten cas ty miliardy nesehnal sam,predkupni pravo ve smlouve bude, je to obvykle. Hraje se JEN o cas. Staci prodavat aby mel kredit, objednavky a lepsi provozni vysledek. Co tim Madari ziskaji jako stat jsou L39NG za vyrobni cenu a navic, uroky z pujcky.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Kdyz se divam, ze NATO vycvikova centra budou jen dve a to jen v lokalitach vyrobcu danych cvicnych letadel ani ve Spanelsku ani Francii ani jinde, tak se driv nebo pozdeji dostane Aero i k domaci zakazce. A navic si ten letoun osahaji mnozi piloti z mnoha statu. Coz je prirozena reklama. Za me vidim to dobre. Otazkou, je kdo toto rozhodnoti protlacil. Madar, Francouz American, Cech?
Zid ani Sved to nebyl.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

NATO výcvikové centrá nebudú len dve. Tie dve spomenuté v článku si vybralo 10 krajín z 30 členských krajín.
Krajiny ako USA, Kanada, Francúzsko, Taliansko,VB, Nemecko, Polsko, Švédsko,... ktoré majú svoje rozvinuté školiace centrá nebudú využívať Pardubice.
Škoda ze článok neobsahoval ktorých desať krajín si to vybralo.

CLV tam bude najskôr kvôli vrtuľníkom a simulacnemu centru. Letecka skola so 4 nech aj NGckami nikoho neohúri.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3821
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Scotty87 »

Belgie, ČR, Řecko, Maďarsko, Itálie, Černá Hora, Makedonie, Rumunsko, Španělsko a Turecko.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Tak som si mohol myslieť, ono je to trošku inak ako bola správa podaná. Respektíve to nebola celá informácia.

Pardubice a Decimomannu, Taliansko su len pre dva z viacerých plánovaných skoliacich centier.
Talianska IFTS bude poskytovať tréning na 22 M-346, na ktorých už cvičí Nemcov, Katar a Japoncov.
Today’s selection of the initial two NFTE Training Campuses is therefore just the first step in a highly ambitious multinational cooperation journey.

Dnešný výber prvých dvoch školiacich areálov NFTE je preto len prvým krokom na veľmi ambicióznej ceste mnohonárodnej spolupráce
Vybrali jednu high-end a jednu lowcost školu. Pre také veľké letectva ako ma Grecko, Taliansko, Turecko, Španielsko a Belgicko, prepáčte, nemá CLV moc co ponúknuť. Jedine, ze by chceli zaviesť Mi-17...

https://www.nato.int/cps/en/natohq/news_189435.htm
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3821
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Scotty87 »

Je možné že jich bude jednou víc, ale to že bylo CLV vybráno jako první je důležitý signál. Ostatně takový záměr byl s CLV od začátku.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11605
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Ako povieš.
Určite je to úspech, ale asi by som ho moc nepreceňoval.
Polovici krajín nema CLV moc co ponúknuť, dve krajiny nemaju žiadne lietadla, len asi do 10 vrtuľníkov z toho Čierna Hora žiaden ruskej výroby. Ostava Maďarsko, ktoré aktuálne cvičí v Kanade a Rumunsko.
Pre Maďarov bude určite lacnejšie cvičiť v CLV, to však bude znamenať, ze objednávka na NG nepríde. Ostavaju solventni Rumuni.

Zemakt: zamknuté
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11605
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

Mne odkaz normálně funguje. Čudné.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17791
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

je to placený článek
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11605
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

Mne se to v noťasu normálně otevírá a na telefonu už ne 8-)
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Tak to sem skopči do spojleru :razz:
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2529
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

Z článku na czeairforce.cz
Exportní pojišťovna EGAP zároveň pojistila bankovní záruky na dodávku všech 12 „eNGéček“ do Vietnamu a protože americká administrativa už dříve schválila vývoz 12 motorů FJ44-4M od firmy Williams International do Vietnamu, exportu L-39NG již prakticky nic nebrání.

Bolo to schvalovanie civilných motorov nutne?
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11605
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“