Aero L-39NG

Odpovědět
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3957
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Vietnam tu ,,zelenou zaplaveneho ryzoveho pole,, pouziva uz dlouho.
https://www.stoplusjednicka.cz/rachot-k ... s-mig-17-2
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2529
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

Informácie z kuchyne Aero
Po anglicky
https://aero-space.eu/2023/08/08/unveil ... -aviation/
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11611
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

Díky. Vypíchnu:
Zaměřujeme se na nabídku L-39NG v aktuální, certifikované konfiguraci, ale zároveň již plánujeme vylepšování schopností – „příští generace“ L-39NG – pokročilejší avionické systémy, pokračující integraci moderních zbraní a v centru pozornosti je určitě užitečné zatížení.
Silnější motor, více dimenzované závěsníky?
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17795
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

nebo více závěsníků
ObrázekObrázekObrázek
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2529
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

Hmm, to tazko, to sa veľmi nedá
jean
praporčík
praporčík
Příspěvky: 323
Registrován: 3/9/2008, 19:30

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od jean »

Na Alce sa dalo
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17795
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

Lynx: ty znáš konstrukci křídla L-39NG? Ty víš jaké zatížení při jakém přetížení to křído vydrží? Předpokládám, že ne.
edit:
vezmu si třeba taková běžná konfigurace
2xAIM-9X s OZ = 254kg
2xGBU-12 = 726kg
rezerva nosnosti 370kg
což zhruba odpovídá dvěma raketnicím LAU-68 s 11 raketami APKWS2
ObrázekObrázekObrázek
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2529
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

L159 a L39 sú rozdielne stroje, s rozdielnou MTOW

Krídlo NG dôverne nepoznám. Ale predpokladám, zeby bolo veľmi zle, keby bolo tak výrazne predimemzovane, zeby zrazu zvládlo o 1t zaťaženia navyše...L39NG ma obálku tuším +8G -4G
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17795
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

tu tunu jsi vzal kde?
ObrázekObrázekObrázek
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2529
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

Odhadom skelet, ľavá časť krídla +500kg,prava to isté. Alebo su tie (potenciálne) zavesniky + ich zaťaženie z papiera?
Ale ok, sidewinder ma cca 100kg jeden bez zavesu
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17795
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

nj, s tvými hausnumery vycucanými z prstu se hádat nemůžu.
ObrázekObrázekObrázek
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2529
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

A ty mas čísla od zdroja? Ved napíš aj nám, neznalym

Ale veľmi dobre si to napísal, vy Česi sa vždy musíte hádať so Slovákmi, minimálne tu, ty, nesher a scotty ste krásne prípady, kedy vždy naopak píšete, v každej situácii.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1441
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flader »

Pokiaľ si dobre pamätám, tak NG malo mať pôvodne závesníky na konci krídel. Nejaké info boli už veľmi dávno aj tu.
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2529
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

To mal mat nástupca L159. Kvôli raketam na konci krídla musí byť upravené krídlo tak, aby vydržalo odpal rakety kedy raketa ostane na zavesniku (zlyhanie oddelenia rakety od zavesniku)
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17795
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

Lynx: já napsal, že užitečné zatížení se dá rozšířit i počtem závěsníků. Prostým výpočtem dojdeš k tomu, že tam ta rezerva je (viz. výše).
Ty tady polemizuješ o tom, že to nejde (aniž bys znal konstrukci křídla), ty tady hážeš do placu tunu nosnosti navíc. Já ne. To je tvůj boj, ne můj.
Pokud bychom se bavili o té tvé tuně nosnosti navíc, tak z L-39NG dojdeš k L-159NG. Nic více, nic méně.
ObrázekObrázekObrázek
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2529
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

Ok, ved kľudne diskutujme. Neviem ako presne mam alebo nemám poznať konštrukciu toho krídla, no keď osm videl z neho nejaké súčiastky, par krát som veru pozdvihol obocie.
Ale konkrétne si to rozšírenie počtu zavesnikov predstaviť neviem, bo podvozkove nohy, bo relatívne malé rozpätie, bo relatívne vysoké plošné zaťaženie krídla.

Ved to krídlo ma len pevnú nabežnú hranu, v tej nabezke vedie tiahlo ku krídelkám (preto bol ten bird strike L159 v Španielsku taky nebezpečný), takže ono je kopec možnosti na zlepšovanie, keď je čas a peniaze
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1441
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flader »

Lynx píše: 10/8/2023, 14:57 To mal mat nástupca L159. Kvôli raketam na konci krídla musí byť upravené krídlo tak, aby vydržalo odpal rakety kedy raketa ostane na zavesniku (zlyhanie oddelenia rakety od zavesniku)
Nie, malo sa jednať o 39NG.
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2529
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

Tak to nepoznám, resp spomienky zapadli prachom a tu som to nehľadal, vieš to osviežiť?
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1762
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

V CLV se již připravují na příchod L 39NG, mimo jiné postaví novou budovu pro simulační technologie.
http://czechairforce.com/news/simulacni ... g-pro-clv/
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11611
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

Flader
Vietnamské L-39NG se zároveň odlišují omezenou schopností používat „východní“ výzbroj a jsou pro ně vyvíjeny zbraňové závěsníky a systém ovládání zbraní, tak aby tyto stroje mohly využívat základní paletu ruské výzbroje. Během jarních testů v Maďarsku se podařilo uskutečnit zkoušky nouzových odhozů bomb, přídavných 350 litrových palivových nádrží a raketových bloků UB-16-57, včetně ostrých střeleb neřízenými raketami typu S-5 a odhozů bomb typu P-50-75 a OFAB-100-120, tedy základního spektra munice, kterou budou používat při cvičných střelbách pilotní žáci vietnamského letectva.
https://czechairforce.com/news/prvni-vi ... im-nateru/
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“