Stránka 1 z 1
železniční mapa SSSR z roku 1943
Napsal: 9/1/2015, 21:29
od parmezano
Re: železniční mapa SSSR z roku 1943
Napsal: 9/1/2015, 23:36
od Alchymista
Dobrý odkaz, vďaka. Je tam i mapa cestnej siete zroku 1945 a mapa železníc a vodných ciest z roku 1943 (klik o úroveň vyššie)
Prídám:
Mapy nemeckého generálne štábu
http://www.gutenberg-e.org/esk01/frames/feskmap.html
Re: železniční mapa SSSR z roku 1943
Napsal: 10/1/2015, 11:40
od Alfik
A hele - dokonce je tam i trať z Astracháně do Saratova a Uralska (přes Věrchnyj Baskunčak a Urbach) - trať "položená v bažinách", trať o které kdyby Hitler věděl (její existence byla utajovaná), asi by Paulusovi povolil ústup...

Re: železniční mapa SSSR z roku 1943
Napsal: 10/1/2015, 13:49
od Mirek58
Myslím, že Hitler o této trati moc dobře věděl.
Protože průzkumný oddíl 116 divize na ni spálil nějaké vlaky s PHM.
Daleko podstatnější byly žel tratě ze Saratova na pravém břehu Volhy ke Kramatorsku (na sever od Stalingradu) a odbočka na levém břehu Volhy (východ od Stalingradu).
Re: železniční mapa SSSR z roku 1943
Napsal: 10/1/2015, 13:55
od kenavf
Alfik píše:....přes Věrchnyj Baskunčak......

Jo Baskunčak,cez ten sme išli na strelby do Astracháne(vystupovali sme v Ašuluku).Baskunčak sa mi vryl do pamäti tým,že tam mali železničné križovanie dvoch tratí tak,že nepostavili mimoúrovňvé križovanie tratí ale mali priamo zvarený kríž z koľají.Ďaľší rezervný mali položený vedľa trate a podľa toho ako sa ten pôvodný "vybúchal"(kvôli vybraniu v koľajnici pre nákolok),tak ich vymenili.Rušňovodiči si museli dávať pozor,aby nevrazili zboku do iného vlaku.

Re: železniční mapa SSSR z roku 1943
Napsal: 10/1/2015, 16:25
od parmezano
kenavf: určitě to měli nějak zabezpečený , že mohl jet jen jeden vlak, u nás to tak bylo mezi stanicemi Unhošť a Kladno , křížila se tam trať Praha - Kladno s tratí Kladno - Nučice - Rudná u Prahy ( ta trať sloužila dovozu vápence do hutí v Kladně )
Re: železniční mapa SSSR z roku 1943
Napsal: 11/1/2015, 11:26
od Alfik
To jsme měli ve fabrice. Na HARD mohly zajíždět vagony s materiálem (a odjíždět s výrobky), i když se to od 90. let nepoužívalo. Ovšem na vlečce není samozřejmě takový provoz jako na železnici

takže se ten kříž tolik nevymačkával.
Co se té trati týče, je to hodnocení vývoje bojů o Stalingrad z Ruských per - ta trať se pokládala do bažin, narychlo, a brzo musela být nahrazena (pův. se propadla), ale účel splnila. Takže pokud na ní Němci něco zničili, tak o ní nepochybně věděli, ale v tom případě fatálně nedocenili její vliv a význam. Právě po ní se totiž dal do Stalingradu dopravovat celou dobu materiál a lidé, a po ní se také dopravovaly síly pro sov. útok.
Vysvětlení by dalo, pokud by neznali celý její průběh, tzn. ty přípojky které vedou na severní i jižní straně na východ i západ, čili že může sloužit i k diagonálním přesunům (ve smyslu zeměp. stran) všemi směry.