To taky bude záležet, jak budeme za dobře s Čínou, pokud Evropa nenastartuje své vlastní provozy.Zohlednění inflace není v tomto kontraktu provedeno klasickou inflační doložkou, ale indexací řady proměnných, což lépe odráží změnu nákladů skutečně spojených s výrobou BVP. Cena se bude průběžně upravovat v závislosti na vývoji ceny práce a dalších vstupů, zejména cen surovin a polotovarů nezbytných pro výrobu a obecně subdodávek z různých zemí.
V souvislosti s invazí na Ukrajinu cena oceli vystřelila několikanásobně, v současnosti sice klesla, ale ne na hodnoty předtím. Ceny plynu také již klesly ze svého maxima, ale během zimy asi opět vzrostou.
Za další jak moc budou USA tisknout další dolary, a jak se země BRICS budou snažit odtrhnout od této rezervní měny. Vyhlídky na dobré ceny surovin však nejsou pozitivní. Snad jen ta práce u nás bude relativně levná.
Původní cena měla být 52 miliard, nyní se už počítá s částkou bezmála 60 miliard korun.
Původně však bylo poptávaných 210 vozidel, ale jednání vedla k pořízení 246 vozidel.
Jednotková cena zůstala údajně stejná ba se o něco snížila na 242,7 milionu včetně DPH za kus.
Ale je to jen nástřel, a ve skutečnosti bude suma ještě větší. Právě inflační doložka jím může krásně navýšit!
Navíc v tom není započítáno zřejmě vše.
Švédové byli totiž od té dobroty, že nezapočítali inflaci za rok 2022, ale vozidla se budou přeci vyrábět až později, a to už můžou klidně napálit.
Jen je "krásné číst" ta oficiální zdůvodnění.
Zdroje:
https://mocr.army.cz/informacni-servis/ ... di-244249/
https://www.idnes.cz/zpravy/nato/cv90-b ... r_nato_inc
https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... 70076.html
https://autoroad.cz/ekonomika/100154-za ... -ekonomiku