Já jsem mezitím našel tvůj článek SLUŽBA POHONNÝCH HMOT A MAZIV - 80 léta
...a v něm tu zkratku rozkódováváš...
Za předpokladu, že to vychází z nějakého standardu značení leteckých paliv se dá vyvodit, že výše zmiňované palivo pro Merliny 100/150 je benzín s oktanovým číslem 100 a výkonostním číslem 150... (A v tom článku o testech od Stuky je uváděné i palivo 104/150 (tedy 104 oktanů a 150 výkonnostní číslo)BL 95/130, byl letecký benzin pro leteckou techniku, která disponovala pístovými motory. 3lo vrtulníky Mi - 4, Mi -1, IL – 14 a AN – 2. Obsahoval potřebná aditiva aby vyhověl poměrně náročným motorům. Měl oktanové číslo 95 a číslo 130 značilo parametr výkonnostní číslo. Měl žlutou barvu a obsahoval hodně olovnatých přísad
Troufám si tvrdit, že v případě 150 oktanového benzínu došlo k záměně oktanového čísla s oním výkonnostním...
Ostatně u odkazů na oktanové číslo na wiki je uvedeno následující rozdělení:
Automobilový benzín: 87–100, dnes obvykle nejméně 95 (v Evropě) nebo 87 (v USA) V Americe ale udávají oktanové číslo jako aritmetický průměr okt. čísel získaných výzkumnou a motorovou metodou.
Letecký benzín: cca 87–107
Závodní benzín: cca 95–130
Benzín používaný ve Formuli 1: 95–102 (stanoveno pravidly)
LPG: cca 110
Tedy ani dnešní závodní benzín nedisponuje 150 oktany (a letecký se pohybuje do 107 oktanů)...