Lockheed Martin SR-72

Letouny všech typů a použití
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13231
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Lockheed Martin SR-72

Příspěvek od Rase »

X-59 QueSST (není to rendr).

IMG_0933.jpeg
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13231
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Lockheed Martin SR-72

Příspěvek od Rase »

První testovací let XB-1 od společnosti Boom

Letoun XB-1 společnosti Boom má za sebou první let. Testovací nadzvukový letoun při letu nad poušti Mojave sice nepřekonal hranici zvuku, patří ale mezi hlavní aspiranty na znovuzrození komerčního supersonického létání. Stroj s přezdívkou "Baby Boom" o délce 19 m a rozpětí křídel 6,4 m pilotoval hlavní testovací pilot společnosti Bill Shoemaker, který ve výšce 2 100 m a rychlosti 439 km/h otestoval základní vlastnosti letounu, včetně bezpečnostních prvků. Let trval zhruba 30 minut. Pohon zajišťují tři motory GE J85-15 s celkovým tahem 12 300 liber. XB-1 je jen testovací stroj, zmenšenina toho, co start-up teprve chystá. Do komerčního světa plánuje společnost nasadil letoun "Boom Overture", který bude oproti XB-1 třikrát větší a pojmout má mezi 64 a 80 cestujícími. Boom už získal závazek o koupi na minimálně 130 strojů od Japan Airlines, American Airlines a United Airlines, které projevilo zájem do roku 2029 pořídit až 50 strojů a využívat je primárně na letech New York - Londýn, což byla ikonická trasa Concordu. Ten ji zvládl za tři hodiny, Overture by měl dosáhnout stejného času. Důležitým aspektem je podle šéfa společnosti právě udržitelnost a šetrnost k životnímu prostředí. Concordy byly nákladné zejména kvůli palivu, které spotřebovávaly.

https://youtu.be/2aT4okUYPoI

Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Odpovědět

Zpět na „Letadla“