MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4897
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Juraj Tichý »

ty si vyberes jedneho užívateľa, bez udania zdroja a ignoruješ realitu posledných 10-15 rokov v takmer všetkých štátoch, ktoré Mig-29 používajú.

Aké problémy má India s fungláčmi Mig-29K
https://www.defensenews.com/naval/2016/ ... -problems/
Od uvedenia do prevádzky vo februári 2010 bolo 40 motorov (62 %) dvojmotorových MiG-29K stiahnutých z prevádzky/odmietnutých pre konštrukčné chyby.

Korene týchto problémov (prevádzkyschopnosť a poruchy) spočívajú v mimoriadne slabej kontrole kvality v ruskom vojensko-priemyselnom komplexe a v neuspokojivej podpore výrobkov, ktorú ruský priemysel poskytuje indickému námorníctvu už 25 rokov," povedal Prakaš. "Je to napriek tomu, že vývoj MiG-29K bol plne financovaný indickým námorníctvom
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17710
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od skelet »

hodnotí se systém, ne jednotlivý kus. Boha..
ObrázekObrázekObrázek
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4103
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od niko »

Proste sa treba zmierit s tym, ze Mig-29 je zbranovy system, ktory sa uz poslednych 20 rokov neda udrziavat na standarde beznom pri inych strojoch. Preto tento zbranovy system nie je dobry a vymiena ho kto moze. Chvalit ho je nezmysel.
Xawi3r
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 528
Registrován: 1/12/2013, 21:20

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Xawi3r »

Juraj Tichý píše: 22/2/2023, 08:45 ty si vyberes jedneho užívateľa, bez udania zdroja a ignoruješ realitu posledných 10-15 rokov v takmer všetkých štátoch, ktoré Mig-29 používajú.

Aké problémy má India s fungláčmi Mig-29K
https://www.defensenews.com/naval/2016/ ... -problems/
Od uvedenia do prevádzky vo februári 2010 bolo 40 motorov (62 %) dvojmotorových MiG-29K stiahnutých z prevádzky/odmietnutých pre konštrukčné chyby.

Korene týchto problémov (prevádzkyschopnosť a poruchy) spočívajú v mimoriadne slabej kontrole kvality v ruskom vojensko-priemyselnom komplexe a v neuspokojivej podpore výrobkov, ktorú ruský priemysel poskytuje indickému námorníctvu už 25 rokov," povedal Prakaš. "Je to napriek tomu, že vývoj MiG-29K bol plne financovaný indickým námorníctvom
To je stale dvakrat lepsi, nez u F-35, ne?😁
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3507
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od seabee »

Ne.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Wasp »

Chválit MiG 29 se dá úplně stejně jako jakékoliv jiné letadlo. Palba nemá ráda jiné názory protože je třeba se na věci dívat většinovým názorem, rozuměj, správně, a jakékoliv jiné myšlenky je třeba potlačit jako nebezpečné. Což je neskutečně totalistické na půdě demokratického serveru.

Už nebudeme rozebírat důvody proč MiG 29 přes své kvality nemá dobrou pověst. Nebudeme rozebírat názory indického maršála vztažené k osumdesátým létům v indii. Ne.
Na palbě se věci rovnou odsoudí, z někoho se udělá blbec a věc je vyřešena, komunikace nefunguje, nezajimá nás.
Hlavně mít své přesvědčení.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17710
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od skelet »

Promiň, ale to je nesmysl.
Byl Mig-29 dobrým až skvělým letadlem? Ano byl. Nikdo se o tom nepře. Dokázal zdatně sekundovat svým americkým protějškům, které ho ovšem v praxi přebíjeli díky podstatně lepšímu zázemí.
Ale na co ti je sebelepší letadlo, které nedokážeš dostat do vzduchu kvůli mizernému zabezpečení od výrobce?
Tvůj problém je, že nedokážeš rozlišit přítomnost od minulosti, letadlo od systému.
A když ti někdo oponuje, tak si začneš hrát na utlačovaného disidenta.
Takže chvalozpěvy indického generála z osmdesátých let jsou chvalozpěvy z osmdesátých let. Jsou poplatné době a nikdo je nepopírá, protože 29 byla hodně dobrý stroj.
Ale v současné době z Indie (a odjinud) už chvalozpěvy neznějí, ne kvůli tomu, že je 29 mizerný stroj, ale že je Mig mizerný výrobce.
Takže si prosím uvedom, že nikdo nenapadá poznatek Izraelců na Mig-29, ale je podotykano, že je to to k prdu, když je obtížné ty letadla udržet v chodu (bo výrobce)
ObrázekObrázekObrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Wasp »

Tvůj problém skelete je ten že nechceš diskutovat, nechceš se doptávat, ale rovnou odsoudíš. Což není demokratické, ale totalistické. I to Tvoje - tvůj problém je..
Což znamená že vlastně nevíš co píši ale máš pocit že to víš.
To není komunikace. To je situace prohra - prohra, která není dobrá pro žádnou strany.
Kdybych sám nenapsal že názory jsou od inda, tak to ani nevíš, ale víš že jsem mimo.

Škoda že v poslední době není kde se bavit. Společnost se rozdělila a militarizovala. Jseš buď modrý nebo rudý, ty co jsou mezi škatulkama se rovnou pošlou do lágru.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17710
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od skelet »

Opět mě nevnímáš. Klasika. Píšeš o diskuzi, ale přitom vůbec neregistruješ co ti kdo napíše.
To že byli, upozorňují na slovo byli, Indové s 29 spokojeni není žádným tajemstvím. Zavedli je mezi prvními, zavedli je ve velkém počtu, nakupovali je i relativně nedávno, chystají jejich modernizaci, zaplatili vývoj námořní verze.
Ale vztah k 29 ochlazuje kvůli přístupu MiG. Zpožďující se dodávky náhradních dílů, nekvalitni náhradní díly, u námořní verze skřípe letectvo zuby celkově.
Proto se indické letectvo stále více upíná na vlastní Tejas a spolupráci se západem, konkrétně USA a Francií.
A tyhle nářky na 29 jsou slyšet i od jiných uživatelů. Prostě je pro ně obtížné je udržet v chodu. Když má optimální servis a kvalitní náhradní díly, tak je to stále dobré letadlo. Ale většinově to tak to letadlo nemá.
ObrázekObrázekObrázek
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4103
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od niko »

Wasp, to nie je nic proti tvojmu nazoru, na zaklade coho tvrdis, ze Mig-29 je dobre lietadlo ? Na zaklade nazoru indickeho generala, alebo vysledku cvicenia ? To mi pride malo. Ak to berieme cisto statisticky a vynechame teraz dost neprehladnu vojnu na Ukrajine, tak Mig-29 za 40 rokov nevyhral ani jeden suboj proti rovnocennemu protivnikovy, ba naopak, celkom dost ich prehral. Zaroven tu mame v podstate o vsetkych prevadzkovatelov staznosti na vysoku poruchovost a zly servis. V tomto svetle su nejake chvaly Migu-29 pocas cviceni v podstate irelevantne.
jean
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 244
Registrován: 3/9/2008, 19:30

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od jean »

Podla mna je mig-29 vynikajuce lietadlo, co sa tyka letovych vlastnosti, to vedeli Rusi vzdy. Je naprd vo vsetkom ostatnom - elektronika, motory, spolahlivost, servis - aj to vedeli Rusi vzdy :lol: . Takze drak migu s usackymi/britskymi motormi a francuzsko/izraelskou elektronikou by bolo fajn lietadlo

Edit: a s nemeckymi mechanikmi
Uživatelský avatar
KOLT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1389
Registrován: 23/4/2017, 22:57

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od KOLT »

:up:
Wolfhound
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 569
Registrován: 28/1/2022, 21:03

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Wolfhound »

Tak u ruských (sovětských) konstrukcí byl obecně problém již s projektovanou životností, obsáhle o tom psal nedávno Tom Cooper (texty i zde na Palbě):
Za posledních více než 70 let byla všechna sovětská/ruská bojová letadla vyrobena tak, aby vydržela přibližně 150-200 hodin. V tomto ohledu bylo jedno, jestli se jednalo o MiG-15, MiG-21 nebo třeba MiG-25. A jistě, v 70.-80. letech se zlepšila kvalita výroby do té míry, že typy jako MiG-29 a Su-27 (a jejich vybavení, jako motory) byly vyráběny s životností až 400 hodin. S několika "triky" - jako je seřízení motorů - se to dalo natáhnout až na 600 hodin.
Je otázka, zda by např. Slovensko udělalo lepší zkušenost s typem Su-27, když po vstupu do NATO by ruská motivace udržovat slovenskou flotilu v provozu také nebyla moc vysoká.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4103
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od niko »

No minimalne by vola vyssia ako u typu, ktory samo Rusko ani neprevadzkuje. RSK Mig je v podstate na kolenach a prezivaju len z predrazenych servisnych zmluv v krajinach, ktore su bud spriatelene, alebo si nemozu dovolit lepsie lietadlo. Ziadna krajina na svete uz ani len neuvazuje, ze by na tomto type postavila svoju PVO. Vlastne je to skoda, znacka MIG bola desatrocia synonymom spickovych protivnikov zapadnych lietadiel, poslednych 15 rokov je to synonymom neschopnosti managementu.
Wolfhound
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 569
Registrován: 28/1/2022, 21:03

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Wolfhound »

niko píše: 23/2/2023, 11:42 No minimalne by vola vyssia ako u typu, ktory samo Rusko ani neprevadzkuje.
Ještě u několika útvarů by MiGy měly být, ale jde vesměs o testovací, cvičné a předváděcí (Striži) jednotky. V běžné službě už jsou zřejmě jen v Arménii.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17710
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od skelet »

neprovozuje VVS RF MiG-29SMT, které vrátil Alžír výrobci?
ObrázekObrázekObrázek
Xawi3r
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 528
Registrován: 1/12/2013, 21:20

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Xawi3r »

Ano, tyto provozuje... Plus dalsi, ktere si nasledne objednali. V soucasne chvili je ve sluzbe 44 Migu-29SMT vyrobenych od roku 2006. Alespon tabulkove... Kolik jich je provozuschopnych je otazka...
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3893
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od HONZIK11 »

Ja tu fy beru uz jenom jako torzo minulosti. Bohuzel. Byl to lidr i ve vyvoji,hlavne aerodynamickem. Lehky stihaci letoun je uz u nich mimo obzor. Jestli neco v budoucnu vubec nekdo neco vyprodukuje tak to je Suchoj. Koneckoncu ,je to jeden koncern. Snad jeste nejaky zachytny tezky stihac ,nosic bude ve spolupraci se Suchojem postaven to je jedine jejich quo vadis. Rusko je obrovske a utoky z odstupu prostrednictvim tezkych Migu se mu libi. . Ale v kategorii lehky stihac uz zrejme nic nebude.
Kdyz se podivame kde jsou Korejci ,ci Turkove ,Cinani ve vyvoji techto lehousu ,tak MIG je uz uplne mimo misu. Krapet se jeste zachranil s SMT.
Dalo se jeste neco prodat s cizi avionikou umoznujici pouziti sirsiho spektra zbrani. Dnes vime ,ze tomuto je konec na velmi dlouhou dobu.
Takze mrtvy system,protoze s nevyrobou konci vetsinou i servisni podpora.
Xawi3r
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 528
Registrován: 1/12/2013, 21:20

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Xawi3r »

Ja to beru stejne... Mig-29 je pro me legenda a z velke casti letoun, co nikdy nedostal moznost ukazat, co v nem je... A zaplat panbuh za to:)) Ale je jasne, ze dnes uz je to Spitfire... Perspektiva zadna...
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Wasp »

Indie nevypadá že s provozem MiGu 29 končí. Mají podepsat novou smlouvu, nebo je něco jinak ?
Raději bych probral proč se MiG rozhodl pro stavbu lehkého stíhače, protože z pramenů to vypadá tak že se rozhodl sám.
Následně sváděl tvrdé boje s těžším Su 27, který prohrál a od té doby už šel z kopce.
Má domněnka je ta, že s Mikojanovou smrtí skončila podpora letadel MiG v politbyru. A Suchoj tam měl následně velmi silnější páky.
Odpovědět

Zpět na „Letadla“