MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11572
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Zemakt »

Návaznost na MiG-21, 23?
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Wasp »

To bylo první co mě napadlo, a dává to smysl. Obvykle menší, lehčí letadlo se prodává ve větších kusech - máš velké zisky. Ale tady v tomto případě je Suchoj zařízl.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17777
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od skelet »

"29" končí u indického námořnictva, bude nahrazena Rafale M.
Stejně tak končí u indického letectva, kde bude nahrazena několika typy letadel. Prioritně se bude Indie zbavovat "21", ale "29" jsou už taky odsouzeny k zániku. U znávám, že stav pozemních 29 není tak horký jako u námořních 29, které jsou paradoxně mladší.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Pavel 15
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 273
Registrován: 14/5/2019, 14:35

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Pavel 15 »

I když pro nás to byl hlavní nepřítel, musím uznat vellmi to dobrá stíhačka. Já ho viděl v roce 1988 v Farnborough.
pilotoval ten stroj výborný pilot - Anatolij Kvocur... ten jeho letoun upravené motory aby co nejlepší parametry.

Jak píše Wasp..Michail Simonov..něco jako ředitel konstrukčni kanceláře Suchoja pracoval na ministerstvu než stal
ředitelem. To on proti nazoru velení VVS prosadil další prace na konstrukci letadla a tak vznikla SU-27-jak známe,

Nyni v Suchoji konkurent boj mezi vyrobci SU-57 a SU-35

výrobce Su-35 nabízí novou verzi SU-35 SM, ma plně plně vyrovnat SU-57 v utajení, hmotnost 14 000kg, upraven drak letadla,
nové motory atd.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Wasp »

MiG 29 bez přehánění byl převratný letoun v rámci východního bloku. Vše posunul dál. Poprvé měl SSSR stíhačku s "Care free" ovladatelností, výborným výhledem a avionikou. Díky němu se zaváděli nové postupy a technologie, měnil se přístup k vývoji letadel, k návrhu a pod.

Typ -29 v tom nebyl sám, samozřejmě zde byl i o něco pozdější Su 27. Ale velice agresivní marketingové snahy Suchoje začátkem devadesátých let udělali své a MiG 29 zůstal někde vzadu a vzhledem k tomu co znamenal to opravdu není fér.

V rámci sovětského bloku se často dá vyčíst veliká konkurence mezi výrobci, ale co je překvapivé, tak se dá najít i vnitřní konkurence v rámci jedné firmy. Z pramenů co mám se dá najít že Simonov měl menší vliv na vývoj Su 27, doslova zapírá neméně důležitou práci ostatních a popírá vliv CAGI na změně T-10. Vítěz bere vše.
Tím neříkám že jde vyloženě o ruskou mentalitu.
Různé šlapání po lidech a prospěch jednotlivce na úkor celého projektu jsem našel třeba u Mcdonnell Douglas, a nebude to výjimka.

Tady je záznam z Farnborought 1988
https://www.youtube.com/watch?v=xNLWb0DEsoo&t=144s
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17777
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od skelet »

No ono se to nedá svádět jen na politický vliv.
MiG-29A,B,S byl sice nebezpečný a měl převahu nad F-16A, ale zároveň se v osmdesátých letech začalo projevovat, že je zapotřebí univerzální letoun s dostatečnou nosností a bojovým doletem. Tohle MiG-29 nemohl spmnit, takže se muselo přikročit k jeho předělání, jejímž výsledkem byl Mig-29M. Ale ten se dostal na světlo světa v období, kdy sovětská ekonomika kolabovala. Suchoj naopak nabízel letoun, který tyto nedostatky neměl a jeho přetvoření v univerzální letoun bylo levnější. A po rozpadu Varšavské smlouvy už bylo vymalováno. Jediný kdo mohl MiG-29M zachránit byla Indie a i ta dala přednost derivátu Su-30.
Dvacetdevitku zabily specifikace, které neodpovídaly trendům.
ObrázekObrázekObrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Wasp »

V osumdesátých letech politbyro po delším čase rozhodlo že poměr mezi lehkým MiG 29 a těžkým Su 27 bude zhruba 3:1. Ale začátkem devadesátých došlo ke změně koncepce vlivem všeobecně známých změn.
Ovšem bez těchto změn by MiG 29 byl v SSSR nejrozšířenějším typem.
MiG 29M byl" dospělý" typ, který řešil nevýhody typu 9-12.
Přes nějakou obecnou představu nebyl Su 27 té doby o moc univerzálnější než MiG 29 9-12, a už vůbec ne než MiG 29M.
Tedy přesně z hlediska nesené výzbroje.
Výhody Su 27 byly dolet a tahání za správné nitky. Tím neříkám že to bylo horší nebo špatné letadlo, ale ve skutečnosti byl MiG 29M prvním skutečně univerzálním typem SSSR.
https://ruslet.webnode.cz/technika/rusk ... ulcrum-e-/

V době Su-30 pro indii se už nedá bavit o v rámci typu pokrokovým a " konečným" MiGem 29M iz 9-15. Tato pokročilá větev MiGu 29 umřela začátkem devadesátých let. Následné verze nemají jeho výhody. Označení MiG 29M se používalo dál ale nejde o 9-15. Je to častý omyl.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Wasp »

Dobové záběry na MiG 29 v sovětských službách.
https://www.youtube.com/watch?v=TzNIxbTrTXo&t
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Wasp »

Zeptal jsem se slovenského pilota MiGu 29 na jeho pohled na spolehlivost a provoz tohoto letadla.
Jeho pohled je jiný než většinový názor zde na palbě a v médiích, MiG chválil. Naopak velmi kritizoval jakým způsobem se slovensko o letadla(ne)staralo, a některé detaily, to byla hrůza. Nechci se více rozepisovat k tomuto konkrétnímu rozhovoru. Podstatné jsem napsal.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4113
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od niko »

Poznam tuto debatu. Ale ved komponenty na slovenskej strane, atd... Jej jedinou slabou strankou je, ze abonentna zmluva stala 50 mil. € a k tomu naklady popri tom v milionovych hodnotach. Dokopy co ja viem 70 mil ? Takze ano, ak by sme za prevadzku 11 starych Migov, ktore by uz nelietali 40, ale 60 hodin rocne platili sumy na urovni prevadzky jedenactich B2 Spirit, tak by asi lietali lepsie a viac. To ale ziaden normalny clovek nespravi.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4953
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Juraj Tichý »

Wasp píše: 7/3/2023, 23:36 Zeptal jsem se slovenského pilota MiGu 29 na jeho pohled na spolehlivost a provoz tohoto letadla.
Jeho pohled je jiný než většinový názor zde na palbě a v médiích, MiG chválil. Naopak velmi kritizoval jakým způsobem se slovensko o letadla(ne)staralo, a některé detaily, to byla hrůza. Nechci se více rozepisovat k tomuto konkrétnímu rozhovoru. Podstatné jsem napsal.
Všade na svete sa zle o tie lietadlá starajú. A chudáčik Rsk Mig sa to všetko snaží naprávať, ale proste sa nedá, lebo letectvá sa zle starajú.
Kriste pane Wasp, fakt nerozumiem čo máš za problém.
Xawi3r
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 528
Registrován: 1/12/2013, 21:20

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Xawi3r »

Co tim chces rict Juraji? Wasp napsal, co napsal... Co Ty s tim mas za problem?😁🤷‍♂️
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4953
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Juraj Tichý »

Ze su tu celosvetove skúsenosti s Mig-29, ale veriť máme nejakému pilotovi, ze problém je údržba Slovenska.
AČR sa 29 vzdala už v 90tkach, ako drahých na prevádzku a náročných na údržbu, zatiaľ čo ine štáty ich ešte dokázali v celku pohodolne prevádzkovať. Avsak od istého času to proste nejde. India sa ide zbavovať praktický nových Kčiek, ale pilot povedal.

Ak ten pilot netuší, ze na Slovensku Mig-29 servisuje vyrobca, lietadlá boli napríklad vybavené agregátmi výrobcu, tak jeho názor je potom irelevantný.
Slovensko zabezpečilo servisnú zmluvu priamo s vyrobcom a do prevádzky 11 strojov ročne vrazilo 50mil €. Co viac malo spraviť?
Niekto tu je len naďalej imúnny k argumentom a hľadá si správy JPP.

V OSSR je množstvo vojakov, ktorí tvrdia že najlepšia zbraň na svete je SA-58. Budeme im veriť? To isté platí u pilotov Migov. Nemajú nestranný pohľad.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Wasp »

Juraji, zeptej se tedy sám a uvidíš. Pak napiš své dojmy, zajimaly by mne.
Musí se důsledně oddělovat stroj od politiky.
Jako stroj se dá MiG 29 udržovat dobře, byl tak navržen. To že MiG z různých důvodů je nespolehlivý partner, a nebo politická situace hraje v neprospěch ruska, a nebo že nebyl zájem modernizovat a udržovat MiG 29 v lepším stavu - protože byl od začátku považován za dočasný typ, je věc druhá.
Naposledy upravil(a) Wasp dne 14/3/2023, 19:48, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Vestly
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 26/1/2015, 17:43

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Vestly »

Aj poliakom ich servisovali rusi? Problem je skor niekde inde
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Wasp »

Myslíš v rusku ? Podívej se na historii Su 27 vs MiG 29. Tam najdeš že MiG byl zabit Suchojem.
Doporučená literatura na internetu je ruslet v češtině, něco najdeš na secretprojects. V ruských fórech ( tuším paralay) a knihy od Gordona.
Politický boj o moc mezi Su a MiG byl velmi silný a se zmenšujícím se rybníčkem financí začátkem devadesátých let o to tvrdší.

Tvůj pohled na věc je jaký ?

Edituji, přehlédl jsem že píšeš v polsku.
Polské zkušenosti s MiGem 29 jsem prohledával před nějakým časem.
Tady : https://www.polot.net/pl/mikojan_i_guri ... g_29_2019r
Samoloty Mikojan i Guriewicz MiG-29 w Wojsku Polskim użytkowane są przez 29 lat. Mają dobrą opinie wśród pilotów i personelu naziemnego. Układ dwusilnikowy był zawsze wskazywany, jako podnoszący poziom bezpieczeństwa.

Letouny Mikojan a Gurjevič MiG-29 slouží v polské armádě již 29 let. Mezi piloty a pozemním personálem mají dobrou pověst. Dvoumotorová koncepce byla vždy vyzdvihována jako bezpečnější atd.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4113
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od niko »

Chlapi nezavidim vam vasu naivitu. Lietadlo, ktore za 40 rokov nikdy nezostrelilo rovnocennehho protivnika, nikdy nedokazalo lietat 200 hodin rocne, na ktore prakticky vsetci jeho prevadzkovatelia nadavaju pre zly servis a samotna krajina povodu sa ho zbavila a vy tu vypisujete, ze je lahko servisovatelne a velmi dobre lietadlo. WTF ? Choddte si podat ruky s Arthurom, on ma to iste presvedcenie, len o tanku T-72. :lol:
Uživatelský avatar
Vestly
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 26/1/2015, 17:43

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Vestly »

Urcite lepsie ako nic. Ale misia znela jasne, sabotovat nase ozbrojene sily, priniest cudzie vojska atd. Bohuzial
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Wasp »

Nějaký názor od člověka co dělá s tou technikou, nebo je jí blízko ?
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11572
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Zemakt »

Proč, zdá se ti to co uvedl Niko málo relevantní? Václav Vašek, kdysi na devětadvacítku pěl ódy. Nikdo neříká, že kecal, zároveň to není v rozporu s tím co píše Niko. Bylo to spotřební éro, frontový stíhač. Vše do sebe zapadá. To že se to nehnulo dál, již popisuješ ty ohledně Suchoje. V podstatě vše podstatné zde již zaznělo. Stroj ustrnul v osmdesátkách, na počátku devadesátek, kdy byl top. Potom to šlo cu grunt. Chápu že se to nemusí líbit, letadlo je to moc pěkné, ale brečí se na špatném hrobě.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Odpovědět

Zpět na „Letadla“