MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Wolfhound
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 569
Registrován: 28/1/2022, 21:03

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Wolfhound »

Stručně řečeno, střetává se zde vojensko-historický a vojensko-manažerský pohled na MiG-29. První zohledňuje slavnou historii typu a špičkové výkony před 30-40 lety, druhý vyzdvihuje současnou zastaralost a mimořádně komplikovaný servis. Oba pohledy jsou správné. MiG-29 je proslulý stroj, ale v podmínkách států NATO už patří jen do muzea. Nebo na Ukrajinu, kde z něj snad ještě něco vydolují.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4897
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Juraj Tichý »

Vydolujú. Chcú ich na obranu proti kalibrom a Shahedom. To Mig-29 hravo zvládne. To sú vlastne jeho jediné víťazstvá zatiaľ, cesny a drony.
Uživatelský avatar
mikhail
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1700
Registrován: 19/4/2006, 20:09

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od mikhail »

Juraj Tichý píše: 20/3/2023, 10:50 Vydolujú. Chcú ich na obranu proti kalibrom a Shahedom. To Mig-29 hravo zvládne. To sú vlastne jeho jediné víťazstvá zatiaľ, cesny a drony.
Tak tak Mig-29 nebol žiadne terno ani pred 20 timi rokmi. Nieto ešte v súčasnosti. Klasický frontový stíhač, je úplne zastaralý typ lietadla. Vo svete AWACS-ov, integrovaných online bojových sietí celých letiek lietadiel spolu s údajmi pozemných radarov a samotné online sharovanie jnformácií s radarov ostatných bojových lietadiel, sa Mig 29 naozaj hodí len na zostreľovanie dronov.

To, že nejaký pánko pilot MIGu29 nostalgicky hovorí, aký je to super stroj, na tom nič nezmení.
Dezoláti všech zemí, vyližte si prdel!
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Wasp »

S jakýmkoliv jiným letadlem by to dopadlo na slovensku stejně. Místo MiGu 29 si lze dosadit pro příklad F-16. F-16A Block 15 do kterého se neinvestovalo a moc by nelétal.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4103
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od niko »

Toto ti tu bolo Wasp vyvratene uz asi 10 krat, ale ty si stale ides svoje. :roll:
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Wasp »

Ne Niko, vyvrácené to není. Podfinancování slovenského letectva byla realita. Viz. Glovna, viz Koláček.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4103
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od niko »

Uz si si pozrel ten Centralny register zmluv ?
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Wasp »

Díval jsem se.
Skelet v sousedním vlákně posílal rozhovor o MiGu 29. Celý obrázek vypadá nějak takto :
Slovensko nemělo peníze, proto šlo cestou doobjednávání dílů z ruska a ruských specialistů. To časem způsobilo to že letadla moc nelétala. Tedy spolupráce nefungovala jak měla.
A také článek jmenuje slovenskou firmu Willing přes které se transakce dělali ( tipuji to je hlavní penězovývod), a že byl bordel ve smlouvách. Sláva, měl jsem pravdu.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1440
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Flader »

Nemal, len si si vytrhol to, čo sa ti hodilo.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4103
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od niko »

Presne. Rad veci ignorujes, vytahujes povytrhavane veci z kontextu. Zmena servisneho rezimu je vraj znamenie nedostatku penazi. To, ze takto funguje väcsina renomovanych leteckych spolocnosti asi ani nevies. A, dobre. Je to marne. Toc si dookola to svoje, no.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Wasp »

Aby debata někam směřovala, co třeba řešit firmu Willing ?
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4897
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Juraj Tichý »

Čo trebárs riešiť, že nový motor vydržal miesto 400hodin (čo samo o sebe je smiešne), 70?
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Wasp »

Ale klidně, ono to spolu může souviset. Nikdo asi neví jak a co firma Willing vyjednávala. To je otázka na novináře hledající kauzy.
RD-33 má cca 350 hodin mezi generálníma opravama a životnost asi 1200-1400 hodin, 8 let
Německé motory RD-33 prošly zvýšením životnosti, motory se jmenují RD-33/191, je u nich zvýšen počet hodin mezi generální opravou na 700-750 a celková životnost na 1600 hodin.

Poláci prováděli dlouhodobé studie provozu motoru RD-33, chtěli snížit rychlejší opotřebování motoru, ale bez většího výsledku, mimo to že přišli na to že jde o kombinaci více věcí. Pro ukázku, přišlo se na to že standardní palivo NATO F-34 sice plně splňuje požadavky na palivo pro motory RD-33 u MiGu 29, ale obsahuje více pryskyřice a ta může nepřímo způsobit větší hromadění uhlíku na vstřikovacích tryskách a narušit proces vstřikování paliva, což vede ke snižení životnosti některých dílů a častějším výměnám.
Polská zpráva uvádí že řešením by byla užší spolupráce s výrobcem a kvalitnější sledování provozu motoru, což není úplně tak možné v prvním případě a jednoduché ve druhém. A proto že to tak u RD-33 v polském letectvu bude dokud bode MiG 29 u něj létat. Miochodem, jsou s ním hodně spokojení.

Proč mají sovětské/ ruské motory nižší životnost je asi obecně známé.
Ale je potřeba napsat že motory F-100 k programu F-X také nebyly bezproblémové a v tomto tu je určitá podobnost s motory RD-33/AL-31F.
U obou zemí šlo o novou generaci motorů a bylo potřeba vychytávat mouchy.
Naposledy upravil(a) Wasp dne 7/4/2023, 21:07, celkem upraveno 1 x.
Amiz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1154
Registrován: 7/12/2012, 17:19

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Amiz »

Ruští technici možná záměrně sabotovali provoz stíhaček MiG-29 sovětské výroby, které vlastní slovenská armáda.
https://echo24.cz/a/HjkXW/zpravy-svet-r ... d=20249303
Putin budiž proklet.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Wasp »

Amiz
Zajimavý článek, v jiném, od skeleta, se dá dočíst jak naopak někteří rusové se o motory starali obětavě, a vozili si některé menší díly, káblíky sami ve svých batozích aby je na slovensku měli po ruce a opravy zjednodušili.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4103
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od niko »

Toto ty volas obetavost ? Toto sa v branzi vola neprofesionalita. Kazdy technik ma mat nadardie a material poskytnuty firmou.
Obetavost,dpc, to je gol. :roll:
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Wasp »

Aby som bol spravodlivý: niektorí títo ruskí špecialisti mali veľmi úprimný záujem držať naše migy vo vzduchu. Iniciatívne si pri návratoch na Slovensko nosili rôzne polovodiče a kadejaké drobné súčiastky, aby ich mali v prípade potreby k dispozícii.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4103
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od niko »

No a ? Robili pre nahovno firmu a tak to hasili dovozom suciastok, aby nevyzerali ako uplni idioti. Kedze Slovaci im platili 50 az 70 milionov eur rocne za to, aby bolo 12 Migov dokopy 500 hodin rocne vo vzduchu.
jean
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 244
Registrován: 3/9/2008, 19:30

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od jean »

Ak je to pravda, tak nas stala letova hodina 100 000 euro? :shock:
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1440
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Flader »

V tom je iba servisná podpora výrobcu. Nie je v nej cena paliva a mzdy SK vojenského personálu.
Odpovědět

Zpět na „Letadla“