MiG-31 Foxhound
Napsal: 5/9/2005, 16:58
Výškový přepadový stihač MIG - 31 vzlétl poprvé 16. 9. 1975. Byl koncipován jako protivaha strategickým pruzkumným letadlum SR - 71 , strategickým bombardérům B - 1B a střelám dlouhého dosahu. MiG - 31 "Foxhound" byl poprvé vystaven v roce 1991 v pařížském Aerosalonu. Poté co Lockheed SR - 71 odešel do důchodu stal se MIG - 31 nejrychlejším sériově výráběným letadlem.
Konstrukčně vychází z MIGu- 25.
Motory jsou Solovievovy D - 30F - 6 ,každý o tahu 151,9 kN. To je vývoj začal v roce 1972 v Permu týmem vedeným Yuri Reshetnikovem. Vývoj byl nakonec dokončený v roce 1980.Na konstrukci draku bylo ve zvýšené míre využito titanu a kompozitních materiálů. Motor je vyráběný v Permském závodě "Motorstroitel" ,kde jsou vyráběny též motory pro IL - 62M a Tu- 154M. Motor se sestává ze sedmi jednotek, šest z nich výměných. Motor má hromadný tok 150 kg za sekundu a zátokový pruměr 102 cm. Nový motor vyžadoval nějaké strukturní modifikace, a byl zvýšen obsah palivové nádrže pro 19 700 l (některé odhady tvrdí 20 380 l). Toto, společně s nižší měrnou spotřebou paliva u motoru D- 30F, zvýšilo nadzvukový dolet na 2 135 km , nebo 3 310 km při podzvukové rychlosti. Zvýšená váha redukovala operační výšku na 22 800 m. MIG 31 může tankovat za letu z tankovacích letadel IL - 78 nebo SU- 24T.
MIG - 31 je vybaven radiolkatorem Zaslon(v kodu NATO "Flash Dance"),ten ma dosah 150-200km v predni polosféře a 70-90km v zadní. Zaslon je schopen sledovat až deset cílů i na nižších letových hladinách a současně útočit na 4 z nich. Letoun je též schopen vzájemne komunikace s jinymi letouny,což ho predurčuje k dálkovému průzkumu a navádění např. letounů SU- 27, MIG- 29 na cíl. MIG 31 je jedním z mála stihačů schopný ničit nízkoletící řízené střely.
Navigační vybavení obsahuje rádionavigační systémy "Tropik" a "Marshrut".
Největší bojové efektivity se dosahuje použitím skupiny čtyř MIGů - 31 automaticky propojených vzájemnou výměnou dat.Digitální vnitřní komunikační systém APD - 518 poskytne možnost informační výměny v rozsahu 200 km .
Pomocí teto taktiky je tato skupina schopna ovládnout až cca 1000km vzušného prostoru.
Letoun má při maximální startovací hmotnosti 41 000 - 46 000 kg operační rádius 2 500 - 3 000 km.
V roce 1992 se objevila nová verze lletounu - MIG- 31M. Letoun ma vyznamě vylepšené radio-vybaveni i avioniku a unese 8 namisto puvodnich 6 PL střel dalekeho dosahu R-33 nebo R-77PD.
Standartně zustává šestihlavňový 23 mm kanón GSh-23-6 (9A-768) , 260 nábojů, 8000 ran/min.
Ruská federace má nyní k dispozici přez 200 letounů MiG - 31 "Foxhound". 24 letadel MIG - 31 bylo exportováno do Číny.
TT údaje:
Osádka: 2
Délka: 22.7 m
Rozpětí: 13.5 m
Výška: 6.2 m
Prázdná hmotnost: 21.45 t
Maximální hmotnost: 41 - 46 t
Motory: 2 x DTRD D-30F6 o tahu 2 x 15 500 kg
Dostup: 22.8 km
Maximální rychlost: 3 000 km/h
Maximální dolet: 2 500 - 3 000 km
Výzbroj:
Kanon: šestihlavňový 23 mm kanón GSh-23-6 (9A-768)
Rakety 6 x (8x u MIG-31M) PL střely R-27, R-30, R-33, R-40T, R-40TD, R-60M, R-77PD.



Konstrukčně vychází z MIGu- 25.
Motory jsou Solovievovy D - 30F - 6 ,každý o tahu 151,9 kN. To je vývoj začal v roce 1972 v Permu týmem vedeným Yuri Reshetnikovem. Vývoj byl nakonec dokončený v roce 1980.Na konstrukci draku bylo ve zvýšené míre využito titanu a kompozitních materiálů. Motor je vyráběný v Permském závodě "Motorstroitel" ,kde jsou vyráběny též motory pro IL - 62M a Tu- 154M. Motor se sestává ze sedmi jednotek, šest z nich výměných. Motor má hromadný tok 150 kg za sekundu a zátokový pruměr 102 cm. Nový motor vyžadoval nějaké strukturní modifikace, a byl zvýšen obsah palivové nádrže pro 19 700 l (některé odhady tvrdí 20 380 l). Toto, společně s nižší měrnou spotřebou paliva u motoru D- 30F, zvýšilo nadzvukový dolet na 2 135 km , nebo 3 310 km při podzvukové rychlosti. Zvýšená váha redukovala operační výšku na 22 800 m. MIG 31 může tankovat za letu z tankovacích letadel IL - 78 nebo SU- 24T.
MIG - 31 je vybaven radiolkatorem Zaslon(v kodu NATO "Flash Dance"),ten ma dosah 150-200km v predni polosféře a 70-90km v zadní. Zaslon je schopen sledovat až deset cílů i na nižších letových hladinách a současně útočit na 4 z nich. Letoun je též schopen vzájemne komunikace s jinymi letouny,což ho predurčuje k dálkovému průzkumu a navádění např. letounů SU- 27, MIG- 29 na cíl. MIG 31 je jedním z mála stihačů schopný ničit nízkoletící řízené střely.
Navigační vybavení obsahuje rádionavigační systémy "Tropik" a "Marshrut".
Největší bojové efektivity se dosahuje použitím skupiny čtyř MIGů - 31 automaticky propojených vzájemnou výměnou dat.Digitální vnitřní komunikační systém APD - 518 poskytne možnost informační výměny v rozsahu 200 km .
Pomocí teto taktiky je tato skupina schopna ovládnout až cca 1000km vzušného prostoru.
Letoun má při maximální startovací hmotnosti 41 000 - 46 000 kg operační rádius 2 500 - 3 000 km.
V roce 1992 se objevila nová verze lletounu - MIG- 31M. Letoun ma vyznamě vylepšené radio-vybaveni i avioniku a unese 8 namisto puvodnich 6 PL střel dalekeho dosahu R-33 nebo R-77PD.
Standartně zustává šestihlavňový 23 mm kanón GSh-23-6 (9A-768) , 260 nábojů, 8000 ran/min.
Ruská federace má nyní k dispozici přez 200 letounů MiG - 31 "Foxhound". 24 letadel MIG - 31 bylo exportováno do Číny.
TT údaje:
Osádka: 2
Délka: 22.7 m
Rozpětí: 13.5 m
Výška: 6.2 m
Prázdná hmotnost: 21.45 t
Maximální hmotnost: 41 - 46 t
Motory: 2 x DTRD D-30F6 o tahu 2 x 15 500 kg
Dostup: 22.8 km
Maximální rychlost: 3 000 km/h
Maximální dolet: 2 500 - 3 000 km
Výzbroj:
Kanon: šestihlavňový 23 mm kanón GSh-23-6 (9A-768)
Rakety 6 x (8x u MIG-31M) PL střely R-27, R-30, R-33, R-40T, R-40TD, R-60M, R-77PD.


