T-50A je cca 70% F-16
Ono hlavne všetko so všetkým súvisí proste ak ašpirujú na takú továrňu na Európskom kontinente s presahom na EMEA a samozrejme so servisným centrom (pridaná hodnota) musí tu byť postupne umiestnené aj počty týchto strojov T-50, TA-50, FA-50 rôznych zákazníkov.
Už nejaký čas sa šušká, že:
Chorvati sa stále po krachu izraelských F-16 Barak nerozhodli aký stíháč akvizujú či Gripen alebo F-16 alebo niečo iné.Arthur píše:Južná Kórea potvrdzuje potenciálny výmenný obchod so Španielskom
Údajne 6 ks španielskych Airbus A400M Atlas medium transport aircraft za 30 ks juhokórejských KAI KT-1 a 20 ks juhokórejských KAI T-50 Golden Eagle.
zdroj: https://translate.google.com/translate? ... with-spain
Medzi tým KAI chce budúcim zákazníkom ako napr. Argentína ponúka FA-50 block 20 s BVR, čo by ich mohlo vrátiť do hry v Chorvátsku keďže tam bola podmienka na BVR multi-role figter.
Firma KAI připravuje vylepšený letoun FA-50 Golden Eagle
zdroj: https://www.militarybox.cz/news/firma-k ... den-eagle/
Zrejme aj Lockheed Martin potrebuje mať na Európskom kontinente s presahom na EMEA servisné centrum na F-16 s lacnou pracovnou silou.
Ak by min v týchto súvislostiach rozmýšľajú aj Bulhari a hlavne KAI / Lockheed Martin pričom potencionálni zákazníci hlavne pre trénera T-50 (TA-50) sú všetci tí, ktorí akvizovali F-16 resp. ešte ich nejakú dekádu využívať budú a hľadajú potencionálneho nadzvukového trénera prípadne LIFT.