Pár plkov k IDET:
Čo ma najviac zaujalo boli dievčatá.

Seriózne, taký výber krások som nevidel snáď ani na jednom autosalóne.
K veci, alebo perličky z výstavy:
- Zetor "Project 8x8" - je derivát Terrexu z vývoja írskej Timoney. To aj dáva odpoveď na otázku, akú logiku má pre HTC vyvíjať BV 8x8, keď slovenský nákup je už rozbehnutý - vyvíjať nebudú nič, potrebujú len zohnať výrobného partnera (Sitno holding? DMD?) a asi pôjdu proti Strnadovej CSG.
- Wolfdog je originál slovenský vývoj, silne inšpirovaný Pumou. Ráta sa samozrejme so "skladačkou komponentov" (motor napr. má byť presne ten istý od MTU, čo je v Pume a pod.), ale samotný skelet/dizajn platformy má byť originál odlišný od existujúcich vozidiel (a lepší - dvojitá podlaha, dvojitý strop, veľké priestory na bokoch pre príslušenstvo etc...). Technologický demonštrátor by mal byť hotový do roka a pol.
Všetko je to osobná iniciatíva jedného zo spolumajiteľov HTC holdingu.
- veľmi zaujímavý prvok (doteraz som to nevidel) - ochrana stropu korby na Pume pred kumulatívnymi bombičkami. Pointa je, že gumové ihličky zabránia formovaniu kumulatívneho tĺku po náraze na strop:
- zástupca ZVS potvrdil, že "kity" na upgrade munície 152mm pre Dany na dolet 25,5km stoja orientačne 80% novej munície.
- ako už písal Rase, bola potvrdená druhá séria Púm (s tým že Nemci už uzavreli kontrakty na subdodávky presahujúce objednávky prvej série) - čiže by malo dôjsť k zníženiu jednotkovej ceny, ďalej potvrdili ochotu previesť finálnu montáž a výrobu čo najväčšieho objemu komponentov do ČR (z ČR už sú napr. komplet káblové zväzky) a finaly - uzavreli príslušnú zmluvu s VOP CZ = cena Pumy klesne a razom bola katapultovaná medzi favoritov tendra,
- čoho výsledkom bol "smútok" v expozícii Lynxu. Ani sa tým veľmi netajili. Potvrdili dokonca, že nedokážu cenovo "podstreliť" ASCOD, či CV90 - z Lynxu sa stal outsider tendra. Mimochodom vystavený kus bol prestavaný starý Marder.
- vystavovaný Pandur II. v expozícii CSG bol z Portugalskej dodávky, inštalovaná bola nová verzia veže Rafael Samson II.
- Slovenská DMD Group vystavovala EVU a opäť po čase, aj ZUZANU 2. Zdá sa, že vedenie štátneho holdingu konečne pochopilo nezmyselnosť politicky motivovaného projektu húfnice DIANA a vracia sa k propagácii svojej najúspešnejšej konštrukcie. Najvyšší čas - (ako tu už bolo spomínané) BAE Systems prezentovala Archer na podvozku Tatra - s tým, že sa idú "pobiť" do českého tendra na nové húfnice...