Sloučení společností MiG a Suchoj

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Kouzelnik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1305
Registrován: 27/9/2017, 22:23

Re: Sloučení společností MiG a Suchoj

Příspěvek od Kouzelnik »

nine_mike píše:Vzdialenejší trhom myslím trhy mimo Áziu. Zákazníci z takých krajín musia počítať s tým, že pre ťažšiu údržbu v ich krajinách ani v okolí nie je údržbová báza certifikovaná na SSJ-100, takže si budú musieť zaletieť do Ruska resp. riešiť to nejako inak zložito a draho. Pre väčšinu potenciálnych zákazníkov sú to zásadné veci, ktoré robia prevádzku SSJ-100 problematickou a ostávajú operátori ktorí sú ochotní to risknúť a takí pre ktorých šibovanie lietadla, príp. náhradných dielov a technikov z a do Ruska vďaka vzdialenosti a kontaktom, nie je veľký logistický problém. Žiadna spoločnosť zaoberajúca sa údržbou lietadiel mimo ázijský priestor nie je finančne motivovaná certifikovať sa na SSJ-100, keď sa v okolí prakticky žiadny neprevádzkuje. Suchoj by teda zrejme musel investovať vlastné peniaze na certifikáciu niekoho, alebo si založiť vlastnú takto orientovanú spoločnosť a to zase nie je motivovaný urobiť Suchoj. Jednak je to riziko z hľadiska prípadných sankcií (Suchoj je ruský vojenský dodávateľ a uškodiť mu znemožnením poskytovať zazmluvnenú údržbu lietadiel s následnými ťahanicami po súdoch o finančné odškodnenie jeho zákazníkov by zrejme bolo ťažko odolateľným pokušením pre určitých ľudí) a za druhé, výrobné kapacity Suchoja sú cca 12-14 lietadiel ročne. Vzhľadom na počet v súčasnosti objednaných SSJ-100 má takto výrobnú linku vybookovanú na niekoľko rokov dopredu, čo je ďalší faktor ktorý manažérov Suchoja asi odrádza od púšťania sa do riskantných dobrodružstiev, proste na to nie je dôvod, biznis ide relatívne dobre.
Čo sa týka tej avioniky, podľa mňa to nie je degradácia ale ďalšia ochrana Suchoja a celého ruského leteckého priemyslu pred sankciami a nazvyme to nekalými obchodnými praktikami. Pokiaľ by si ty ako prípadný záujemca o kúpu SSJ-100 trval na tom že chceš neruskú avioniku, myslím si že Suchoj by ti ju tam, po náležitej zmluvnej úprave, normálne nainštaloval.
@nine_mike... díky za věcnou reakci. Prozatím mám jen faktický dotaz na zdroj - k tomu podtrženému o výrobní kapacitě SuperJet 100 údajně cca 12-14 letadel ročně.

Netvrdím, že nyní to tak není, ale v minulosti byla výroba až dvojnásobná, pětiletý průměr ročních dodávek byl cca 24 SuperJetů ročně (počítáno za období od rozjezdu výroby tj. od 2014 do r. 2018, poté výroba velmi prudce poklesla). viz údaje z http://superjet100.info/registry-english (na odkazované stránce dole je to přehledně vidět na grafu).

A nemyslím, že by příčinou snížené výrobní kapacity SuperJetu (těch údajných 12 až 14 letadel ročně) byla vytížení výrobní linky SuperJetů souběžnou výrobou MC-21 - IMHO se MC-21 totiž vyrábí jinde - a to poblíž Irkutsku, zatímco SuperJet se výrábí mnohem východněji - až "téměř" u Pacifiku ... Samozřejmě že vytížení výrobců komponent hraje roli, to ano.

Zkrátka a dobře - mě nedává smysl ta spekulativní úvaha o případném jakémsi tajemném potencionálním čínském spolumajiteli Embraru. Spíše by mi dávalo smysl - z čínského pohledu - začít využívat SuperJety a MC-21. Netvrdím import, možná by dával smysl společný projekt tak jako u čínsko-ruského https://en.wikipedia.org/wiki/CRAIC_CR929.


Kdyby někdo znalejší (než jsem já) chtěl popsat co a proč je/není v ruské civilní letecké produkci, tak bych byl moc rád. Já totiž o tom moc nevím, takže spíše jen tak plácám. No prostě mě překvapil ten údajný čínský zájem o Embraer.
R.I.P.
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13207
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Sloučení společností MiG a Suchoj

Příspěvek od Rase »

Konstrukční kancelář MiG prý konečně dostala formální pokyn začít pracovat na druhém ruském letounu 5. generace. Patrně půjde o často zmiňovaný lehký jednomotorový letoun, který by doplňoval těžší Su-57 a byl v podstatě protějškem amerického F-35. Vlastně bych se ani nedivil, pokud by to bylo něco jako čínsko-pákistánský JF-17 ve víc stealth kabátu. Podle ředitele JSC Klimov Alexandera Vatagina by nový letoun měl pohánět silnější motor, než ten na MiGu-35 (RD-33MK), patrně ale pořád nějaká odvozenina z RD-33. Poněkud matoucí je ale prohlášení UAC, že půjde o dvoumotorový letoun. Starší návrhy letounů MiG 1.42 nebo 1.44 jsou zase moc velké a těžké, navíc šlo o nevybrané účastníky programu PAK FA, tedy obdobu Su-57. Bylo rovněž zmíněno, že aerodynamické výpočty mají v letech 2020-2025 vyjít na 4 miliony rublů, což není ani 1,5 mil Kč. Tedy zase to vypadá dost nevalně a na další podfinancovaný projekt. Dá se čekat, že velmi brzy představí nějaký parádní 3D model pro potřeby reklamy a nalákání zákazníků.

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Xawi3r
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 528
Registrován: 1/12/2013, 21:20

Re: Sloučení společností MiG a Suchoj

Příspěvek od Xawi3r »

Rase:
No mně teda aerodinamické výpočty za 4 miliony rublů přijdou až moc drahé :lol: Vaříš z vody a už teď víš, že z toho bude hrozný provar... Dej tomu deset let čas a pak pokecáme;-)
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13207
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Sloučení společností MiG a Suchoj

Příspěvek od Rase »

Generální ředitel společnosti Suchoj, Jurij Borisovič Sljusar, odsoudil ruskou agresi na Ukrajině a okamžitě odstoupil. Stránky továrny jsou zablokované.

Vážení zaměstnanci společnosti Suchoj Holding! Od 10. listopadu 2020 jsem generálním ředitelem společnosti, jejíž kořeny sahají do dalekých válečných roků Velké vlastenecké války. Zakladatel společnosti Pavel Suchoj byl vynikajícím leteckým konstruktérem, původem z Běloruska. Ve 40. letech zastával Pavel Suchoj funkci hlavního konstruktéra v leteckém závodě č. 135 v Charkově. Přišel jsem do vedoucí funkce s touhou posílit ruský letecký průmysl, ale netušil jsem, že letadla vyráběná společností, kterou řídím, budou bombardovat obytné čtvrti Charkova, kde kdysi pracoval zakladatel konstrukční kanceláře Suchoj. Provedení speciální operace na Ukrajině bylo hranicí, kterou jsem jako generální ředitel holdingu Suchoj nemohl překročit. Bylo mi ctí vést takový tým se skvělou historií. Nemohu a nechci stát v čele společnosti, která dnes vyrábí zbraně k zabíjení civilistů. Nechci se podílet na zničení slavného jména Suchoj. Rovněž nesdílím rozhodnutí, která nyní vycházejí z kanceláří vedoucích představitelů Ruské federace. V souvislosti s rozhodnými sankcemi Západu vůči mnoha ruským společnostem, včetně společnosti Suchoj, nebudeme schopni udržet výrobu v dosavadním objemu ani stávajícím počtu zaměstnanců. To je pro mě klíčový bod: rozhodnutí propustit zaměstnance a konstruktéry znamená konec příběhu Suchoje. Nemohu si dovolit, aby výkvět ruského leteckého průmyslu byl zničen krátkozrakými rozhodnutími naší vlády. Považujte prosím toto prohlášení za mé oficiální stanovisko po mém odstoupení z funkce generálního ředitele UAC (Sjednocené letecké korporace) - mateřské společnosti Suchoj Holding Company. Sljusar Yu.B.

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Sloučení společností MiG a Suchoj

Příspěvek od Julesak »

Že niekto uverí takejto kardinálnej blbosti?
Lebo strašne chce, aby to bola pravda - prečo ma to neprekvapuje... :down: :sad:
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13207
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Sloučení společností MiG a Suchoj

Příspěvek od Rase »

chudáčku malinký
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Odpovědět

Zpět na „Letadla“