Modernizovaná houfnice DANA M2

Odpovědět
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 643
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: Modernizovaná houfnice DANA pro AČR

Příspěvek od tomas.kotnour »

skelet chtěl, ať to dám i sem.
Zuzana 2 - stopový průměr otočení 26,6 metru, obrysový podvozku 27,8 a přes hlaveň 30,5. Pokud by byla hlaveň o 2,5 metru kratší, vejde se do obrysového, čehož by se taktéž nechalo dosáhnout nastavením odměru věže na 13 stupňů, v takovém případě bude hlaveň přesahovat o 70 cm do boku mimo obrys podvozku.

Caesar s kolovými redukcemi bude mít stopový 25,3 metru a obrysový 27 (pro tatrovácké kabiny, ta od Nexteru nejspíše přesahuje více).
skelet píše:Tomas.kotnour: já mluvil čistě o hlavní, nikoliv o úpravě Kraba. I to co píšeš zní logicky. Uvidíme časem s kým na tom CSG spolupracuje.
Já reagoval na Raseho
Rase píše:Celkově podvozek z houfnice Dana M2 (v podstatě nový) + později osazená nová věž se zbraňovou částí z Krabu (v ráži 155 mm) dává hodně velký smysl.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17793
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Modernizovaná houfnice DANA pro AČR

Příspěvek od skelet »

Díky, takže u Caesara jsem se moc nespletl. U té Z2 mě to překvapuje, to má tak malý úhel natočení kol?
ObrázekObrázekObrázek
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 643
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: Modernizovaná houfnice DANA pro AČR

Příspěvek od tomas.kotnour »

Jo, když jsem si dělal kontrolní výpočty pro staré podvozky N9T a S8T, tak to vycházelo na hodnoty, co udává Tatra. Takže to bude těch 28,5 stupně vs. 36 u Caesara, daň za nejjednodušší podvozek, co Tatra umí a krásný atyp k ostatním sedmičkám, co budou na oddíle.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17793
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Modernizovaná houfnice DANA pro AČR

Příspěvek od skelet »

když jsem to počítal, teda dělal hrubý odhad, tak jsem vycházel z vnějšího obrysu 815VT, ale že si to ještě zmenšili..
ObrázekObrázekObrázek
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 643
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: Modernizovaná houfnice DANA pro AČR

Příspěvek od tomas.kotnour »

Tahač N9T je 1 650 + 2 600 + 1 450 a Tatra udává stopový 24,5 metru (mně vyšlo 24,6),
Sklopka S8T je 1 650 + 3 300 + 1 450 a Tatra udává stopový 28 metrů (mně vyšlo 27,6, s tím, že oba podvozky mají dle Tatry toleranci +/- metr).
a Zuzana 2 je 1 650 + 3 070 + 1 450 tak těch mých 26,6 sedí.

U VTčka budou rozdíl dělat ty 15,00-21 TO3
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Modernizovaná houfnice DANA pro AČR

Příspěvek od kenavf »

A ako by sa zmenili tie priemery otáčania Tatry, keby jej dali natáčacie nápravy aj dozadu?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 643
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: Modernizovaná houfnice DANA pro AČR

Příspěvek od tomas.kotnour »

Prvním krokem pro zlepšení manévrovatelnosti by mohlo být využití systému řízení Tatra TON, sice by narostla délka podvozku o 500 mm, ale stopový průměr otočení by klesl na 24 metrů, obrysový podvozku by pak byl 25,3 a přes hlaveň 27.
Po přidání zadních řiditelných kol, avšak při zachování stávajících dispozic podvozku, takže podvozek nové AV 30.1, by stopový dosáhl hodnoty 18,3, obrysový podvozku 19,5 a přes hlaveň 21,5. Pro porovnání, hlaveň PzH 2000 otáčející se na místě opisuje kružnici o průměru necelých 14,5 metru.
Problémem ovšem je rozložení hmotnosti. Stávající podvozek má nosnost 39 tun pří 2x 8 tun na předních a 2x 11,5 tuny na zadních nápravách. Kvůli kardance můžeme použít pro zadní nápravy pouze odpružení vzduchovými vlnovci, takže 10 tun na nápravu. Pokud by byla Zuzana 2 dokonale vyvážená, tak jsou stávající přední nápravy na limitu nosnosti, ale vzduch by zadek unesl. Pokud by každá náprava měla rezervu 1 750 kg, tak by to bylo natěsno stejně tak při rezervě 18% nosnosti a konečně všechno pod 12 tun na přední nápravy by byl problém.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17793
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Modernizovaná houfnice DANA pro AČR

Příspěvek od skelet »

Hypoteticky. Co kdyby se věž přemístila na období podvozku Tatra 815–7M3R51.27ZA 10×10.1? Podvozek má délku 12,6 metrů, rádius otáčení 26m. Zadní nápravy by měly mít nosnost 10tun. Věž by tedy mohla být dána až dozadu, hlaveň by kabinu přesahovala minimálně. Motor by byl klasický za kabinou
ObrázekObrázekObrázek
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 643
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: Modernizovaná houfnice DANA pro AČR

Příspěvek od tomas.kotnour »

Tak to by bylo nejtěžší řešení. Zuzana 2 bude mít zákluz podobný jako 2000, tedy 1 150 mm. Co kdyby měla takové brzdovratné zařízení, které by umožnilo přepravovat hlaveň v této zadní pozici, tak jako to má Archer?
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Modernizovaná houfnice DANA pro AČR

Příspěvek od Juraj Tichý »

V novej Obrane je uvedene, ze Zuza 2000 je schopná obratu o 360° na mieste s polomerom 14m.

https://www.mosr.sk/obrana-122020/
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13208
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Modernizovaná houfnice DANA

Příspěvek od Rase »

Jak se rodí modernizovaná houfnice DANA.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Odpovědět

Zpět na „Obrněná technika a dělostřelectvo“