Jihokorejský vrtulník KAI LCH-LAH

Cokoliv co lítá mimo NATO a VS
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3821
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Jihokorejský vrtulník KAI LCH-LAH

Příspěvek od Scotty87 »

zzz píše:Reagoval jsem na Raseho (kterého jsem doplnil, že nevylučuji možnost společné služby AH-1W a AH-1Z a UH-1Y např. v ČR).
Tak to bych si dolovil vyloučit zase já. Není pro to žádný důvod a navíc je v USA jistá počet Viperů pro které budou hledat majitele. Konkrétně jistý počet nedodaný Pákistánu a stroje které patří k rušeným lehkým vrtulníkovým letkám USMC. Ovšem to jsou předčasné spekulace, ještě nejsou dodané ani objednané kusy.
zzz píše:Pouze jsem uvedl, že z praxe víme, že je dlouhodobě proveditelné společná služba AH-1W a UH-1Y. Viz 7-mi měsíční operační nasazení ("operačním nasazením" myslím vyslání z trvalé základny na sérii mírových cvičení po celém světě) které bylo komplikováno - viz podtržené:
Having deployed in December 2019, the 26th MEU was one of the few Marine Corps units forward deployed during the COVID-19 epidemic. As seaports and airports around the globe closed, the USS Bataan Amphibious Ready Group with embarked 26th MEU adapted and developed creative ways to maintain its readiness
Dlouhodobě je provozovatelné ledacos pokud existuje dostatečné zázemí. Ovšem tento stav vznikl proto že se jako první vyráběli UH-1Y a až poté přišli na řadu AH-1Z. Tedy jejich společná služba byla od začátku braná jako dočasná záležitost. Navíc oni mají SuperCobru zavedenou už řadu let a tedy se pro ně nic nemění. Kdežto AČR by musela zavádět v podstatě další tip vrtulníku.
zzz píše:Tj. Skelete, já si nejsem jistý jestli cca 15x Mi-171š bude sloužit v AČR do roku 2035. A pokud nebude 15x Mi-171š sloužit do 2035, tak předpokládám, že na to AČR nějak zareaguje. A nepředpokládám, že bude zachován dosavadní velmi početný vrtulníkových platforem ve službách ČR (tj nejen v samotné AČR), když trendem je spíše unifikace.
Je vysoce pravděpodobné že všech 15Mi-171 doslouží do konce životnosti a to z jednoduchého důvodu že minimálně do roku 2030 nebudou na jejich náhradu peníze. Pokud tech 8 krovových Mi-171 neprojde modernizací tak se nic nestane, prostě doslouží tak jak jsou. Ta modernizace se nedělá proto že v současném provedení nemůžou létat, ale proto aby se sjednotila jejich avionika.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Jihokorejský vrtulník KAI LCH-LAH

Příspěvek od zzz »

Scotty87
ono spolu nejsme až tak moc ve sporu.

Já psal o proveditelné nikoliv optimální "what-if"

Eventuelní nabídku dvojčat od KAI (LAH/LCH) pro jednotlivé státní uživatele v ČR - jsem považoval za proveditelnou, pokud by byly za low-costovou cenu (a to jak low-costovou cenu nákupu, tak low-costovou cenu MRO tj. že by korejská firma nějak investovala do LOMu, aby LOM dělal MRO na LAH/LCH které by sloužily v ČR)

IMHO tato možnost padla rozhodnutím korejské vlády, o kterém jsem psal včera.



Ad AH1-W vs. AH-1Z
pro rámcový odhad jaká je asi suma nákladů na pořízení "jetých" viz např. https://www.onenews.ph/us-offering-a-do ... ppine-army
Uznávám, že v odkazovaném článku není jmenovitě uvedeno, že jde o AH-1W
Dávalo by smysl, kdyby ke 2-ma starým AH-1F z Jordánska, získali na Filipínách od USA aspoň trochu podobné Cobry. Ale nevím o tom, že by v USA byly v uloženkách např. AH-1S

Proto jsem vylučovací metodou dospěl k odhadu, že jde o nabídku na AH-1W, kterou Filipínci zvažují. Tj. jestli využijí nabídku USA na ?dar? 4xAH-1 a to WhiskeyCobra od USMC.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11609
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Jihokorejský vrtulník KAI LCH-LAH

Příspěvek od Zemakt »

Sorry jako zzz, ale tvoje úvahy o náhradě Mi 24 jinými AH-1 než jsou Vipery jsou fakt hodně mimo mísu. Z bláta do louže. Jediné pozitivum, že by se jednalo o made in USA. Toť vše.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Jihokorejský vrtulník KAI LCH-LAH

Příspěvek od zzz »

Zemakt
čau,

tak ono podstata diskuze o KAI LAH/LCH byla, že jsem popsal svůj dřívější (snad ano) a nynější (téměř jistě vyloučeno) názor ohledně možnosti, že obě korejská dvojčata budou postupně zaváděna do služeb jednotlivých státních uživatelů vrtulníků v ČR.
Zemakt píše:Sorry jako zzz, ale tvoje úvahy o náhradě Mi 24 jinými AH-1 než jsou Vipery jsou fakt hodně mimo mísu. Z bláta do louže. (...)
A na přišla reakce Skeleta = došlo mi, že prve jsem to napsal moc stručně, takže jsem to rozepsal viz první stránka vlákna.

Následně Rase napsal názor, čímž se diskuze posunula ještě do další oblasti:
Rase píše:Pokud jde o vrtulníky rodiny H-1 (AH-1Z a UH-1Y), tak zde si myslím, že časem bude tendence přikoupit jeté vrtulníky po mariňácích (výhledově chtějí zavést nové stroje). Nákup nových vrtulníku by se asi odvíjel od toho, zda je vybere i nějaký další stát - účastní se teď vícero tendrů. Tak nějak už beru provozování 12+12 těchto vrtulníků jako hotovou věc, spíš je otázkou kdy budou peníze a politická vůle na dokoupení. Nákup větších mašin sice je výhledově v plánu, ale nemyslím že by šlo o prioritu a to i pro "blízkou" budoucnost. Zkrátka H-1 a Mi-171š budou na velmi dlouhou dobu vrcholem možností našeho vrtulníkového letectva.


Když už zde bylo nahozen úvod do diskuze o srovnání "jednotné" platformy Bell UH-1Y/AH-1Z vs. "jednotná" korejská platforma obou dvojčat LAH/LCH ... tak jsem (k tomu co jsem podtrhnul v Raseho textu) rozepsal svůj názor na třetí možnost a to ??? ks x AH-1W + 4x AH-1Z v kombinaci s 8xUH-1Y plus 7xMi-171Š s rampou plus něco.

Takže co jsem napsal bylo myšlenkové cvičení - a myslel jsem proveditelné, nikoliv optimální what-if. Nic víc, nic míň.

Vzhledem k tomu, že pro mne je eventualita KAI LCH/LAH v ČR téměř najisto vyloučena, tak už nemám co bych dopsal do toho vlákna. Tímto za sebe končím účast v tomto diskuzním vláknu

Howgh.

P.S. Detail pylonů. Mělo by jít o KAI LAH, článek je datován z roku 2018, tj. nemusí jít o finální provedení
Obrázek
zdroj: https://militaryleak.com/2018/10/25/kai ... opter-lah/
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11609
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Jihokorejský vrtulník KAI LCH-LAH

Příspěvek od Zemakt »

Když už zde bylo nahozen úvod do diskuze o srovnání "jednotné" platformy Bell UH-1Y/AH-1Z vs. "jednotná" korejská platforma obou dvojčat LAH/LCH ... tak jsem (k tomu co jsem podtrhnul v Raseho textu) rozepsal svůj názor na třetí možnost a to ??? ks x AH-1W + 4x AH-1Z v kombinaci s 8xUH-1Y plus 7xMi-171Š s rampou plus něco.
Jistě, ale vzhledem k faktu, že krom nevýznamnému počtu, co důležitosti množství konstrukčních a avionických systémů obou verzí, se o nějakou platformu tří verzí původního UH opravdu nejedná. Platforma H-1, rovná se tak jenom Venom/Viper. Super Cobra je dítko konce osmdesátých let a aby za něco ještě stála, musel by jsi do ní dost pustit. A to s tím, že pakliže nepůjde o uloženky, budou mít již něco za sebou. Zkrátka, jestliže má něco označení AH-1, neznamená to AH-1 pro AČR.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Jihokorejský vrtulník KAI LCH-LAH

Příspěvek od zzz »

Zemakt...
teď mám spicha. Zareaguji někdy později.

Jen se zeptám... když jsi psal, co jsi psal, tak jsi vzal v úvahu i zbytek mého názoru - viz níže?
uznávám, že jsem to měl napsat do jednoho komentáře, líp by se na reagovalo, omlouvám se.
zzz píše: ad AH-1W jako eventualita pro AČR
souhlas. A předpokládám, že chudší členské státy NATO velmi bedlivě sledovali jak je to s reálným provozem a s reálnými schopnostmi AH-1W během cvičení v Albánii.
https://www.navyrecognition.com/index.p ... bania.html
Zdá se mi že v brzké době se dočkáme dodávek jetých AH-1W do Evropy. Tipuji, že jedním z kandidátů (krom Albánie) je Bulharsko, Černá Hora či Severní Makedonie coby země řešící migrační vlnu a sovětské nebezpečí.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Jihokorejský vrtulník KAI LCH-LAH

Příspěvek od zzz »

(...)krom
- nevýznamnému počtu, ... vidím to jinak... např. o nevýznamném množství bych mluvil v případě Enstrom 480B-G, jehož celosvětové dodávky za poslední 3 roky skončily z cca 50% v ČR :?: :?: :?:
- co důležitosti množství konstrukčních a[/i] ... souvislost? Nemluvil jsem o výrobě. Z provozního hlediska ...rozdíly konstrukce (jiný drak) mezi AH-1W a AH-1Z nevidím praktický efekt. Ohledně agregátů... v čem se shoduje např. motor v UH-1Y a AH-1Z? A v čem je rozdíl oproti motoru v AH-1W?
- avionických systémů obou verzí, Zčásti určitě ano, ovšem zbytek je utajován... takže těžko říct. Nicméně když se člověk podívá na reálné akce AH-1W, které byly zveřejněny, tak nemám pocit, že by nepostačoval soudobému bojišti nižší intenzity.
Zemakt píše: Super Cobra je dítko konce osmdesátých let
Dovolím si parafrázovat poručíka Troníka:
Soudruzi, kontrolní otázka, kdy skončila výroba kapitalistického nepovedeného Belu á-chá-1 dvojité vé?
:?: :?: :?:
Ano, vojín Kefalín, správně. Protože jim to politicky myslelo, tak to zlotřile vyráběli až do roku 1998.


Teď vážně. Primární překážka pro provoz AH-1W na dolétání ke starším MiLům-17/171 je zajištění údržby. Háček je totiž v tom, že WhiskyCobru nikdo v Evropě neprovozuje. Jako výhodu vidím to, že AH-1W provozují taiwanci, kteří do zajištění nezávislosti MRO investují, ať to stojí co to stojí. Tj. uživatel není vydán cenovému diktátu servisů Bellu.

Tj. jestli některé státy (např. na Balkáně) dokoupí ke svým civilním vrtulákům AH-1W, tak se vyplatí, aby v Evropě se stávající servisy skříňových vojenských Bellů se přeškolili na dvoumotorové Cobry. Možná by šlo čelit cenovému diktátu nákupem MRO od tureckého letectva, ale tím si nejsem tolik jistý.

Právě protože spousta menších evropských států (Albánie, Černá Hora, Severní Makedonie,...) provozuje buďto staré transportní MiLy anebo provozují civilní vrtulníky (jaksi "na koleně" militarizované), tak ... pokud "červení" nasadí trochu sofistikovanější PVO (např. kulometnou léčku v kopcovitém terénu) ... vládní síly potřebují, aby získali např. roj útočných vrtulníků, které:
a) dokáží eliminovat PVO před příletem transportních vrtulníků
b) v noci dokážou podniknout cílenou akci.

https://www.youtube.com/watch?v=nk1RWAdFayU
Další noční akce (je tam vidět o "chlup" víc) viz https://www.military.com/video/operatio ... 9858636001

Logicky by mě v této úloze připadala Gazelle. Ovšem v případě balkánských států je překážkou, že díky licenční výrobě v bývalé Jugoslávii, bohužel, téměř všichni darebáci znají taktické slabiny "bitevní" verze Gazelle.

Fakt nevím, kde "za pár šupů" získat vrtulník schopností WhiskyCobry (s výjimkou Gazelle). A k tomu eventuelně od USMC získat taktické postupy... což je IMHO asi největší klad nákupu techniky užívané v USMC.


Ale samozřejmě, pokud je "měšec" plný, tak nové je nové. To ano.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17793
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Jihokorejský vrtulník KAI LCH-LAH

Příspěvek od skelet »

Ernstrom je cvičný vrtulník, nevlastněný armádou a navíc je to spotřební zboží. Bude nebude. Koho to zajímá. Prostě se místo něj koupí jiný vrtulník stejné kategorie.
Ah-1W je v okamžiku, kdy zavádíme AH-1Z prostě nezajímavý vrtulník. Není důvod jej nakupovat. Je to mrháním penězi, časem a zdroji.
AH-1W je poháněn jedním motorem T400, což je de facto spřažená dvojice motorů PT6. AH-1Z je poháněna dvojicí motorů T700. Tedy shoda přesně 0%. Z toho vyplývá, že by to byl pro AČR čtvrtý typ vrtulníku, respektive šestý (pokud bychom brali Mi-8 a Mi-17 jako samostatný typ), pokud bychom do toho počítali Ernstrom, tak dokonce sedmý typ. Solidní nářez.. takže de facto nesmysl. A tedy se vracíme na začátek. Po objednání AH-1Z se bude flotila maximálně rozšiřovat nákupem dalších AH-1Z, ať už z přebytků USA nebo z novovýroby (uloženek embargovaných zakázek).
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11609
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Jihokorejský vrtulník KAI LCH-LAH

Příspěvek od Zemakt »

SuperCobra by měla již mít T700, ale..... Reduktor, transmisy obecně, rotory, celý design přepracován, avioniku a zbraňové systémy nemá cenu zmiňovat. Zkrátka pro AČR logistický nesmysl, obzvlášť když se agumentovalo 75 procenty systému H-1.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17793
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Jihokorejský vrtulník KAI LCH-LAH

Příspěvek od skelet »

Ženský: pravda, má chyba
ObrázekObrázekObrázek
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3821
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Jihokorejský vrtulník KAI LCH-LAH

Příspěvek od Scotty87 »

zzz píše:- co důležitosti množství konstrukčních a[/i] ... souvislost? Nemluvil jsem o výrobě. Z provozního hlediska ...rozdíly konstrukce (jiný drak) mezi AH-1W a AH-1Z nevidím praktický efekt. Ohledně agregátů... v čem se shoduje např. motor v UH-1Y a AH-1Z? A v čem je rozdíl oproti motoru v AH-1W?
Tak motor v UH-1Y a AH-1Z se shoduje 100% jsou totiž použity stejné motory T700-GE-401C. AH-1W používá starší motor T700-GE-401.
zzz píše:Ano, vojín Kefalín, správně. Protože jim to politicky myslelo, tak to zlotřile vyráběli až do roku 1998.
Také prošla u USMC nějakou modernizací (některé až na standard Viperu), ale to je celkem irelevantní. Prostě SuperCobra to má spočítané a její vyřazení je otázkou krátké budoucnosti. AČR rozhodně žádnou nekoupí o tom jsem naprosto přesvědčen.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Jihokorejský vrtulník KAI LCH-LAH

Příspěvek od zzz »

Pánové,
zopakuji, že z mé strany to bylo myšlenkové cvičení, kdy jsem "hořekoval" jak se letos Korejci rozhodli "korejizovat" - původně z mezinárodních komponent poskládané - dvojčata KAI LCH/LAH.

A důvod proč jsem to řešil, když v současnosti je v nabídce platforma H-1 od Bellu? Protože obě dvojčata platformy H-1 nikdo moc nechce krom USMC (tam už je myslím poptávka po Venomech nasycena) a krom AČR. Poptávka je nyní zejména pouze po AH-1Z.


Jednu poznámku k motorům.
Ano, je pravda, že platforma H-1 by měla mít stejné motory 701C.
Ale nabídka FMS zveřejněná na dsca.mil pro AČR předpokládá dodání
- Venomů s 701C (nabídka předpokládá, že krom motorů ve vrtulnících bylo nabízeno ještě jeden rezervní)
- Viperů s 701D (žádný rezervní nebyl nabízen).

A není jediným vysvětlením téhle zamotané situace, že jde o překlep lidí řešících FMS. Neboť pokud si vzpomenete, tak nabídka na Venomy byla tuším v 2017. Zatímco nabídka na Vipery a na UH-60M pro AČR byla v 2019 a v obou případech šlo o vrtulníky s 701D (přičemž pro UH-60M bylo nabízeno - krom motorů instalovaných ve vrtulnících - ještě 4 motory rezervní). Tj. 701D by dával smysl pokud by byl kupován Viper a BlackHawk pro AČŘ. Další možností je, že AČR předpokládalo, že servisování 701D ve Viperech bude zajišťována společně např. se slovenskými UH-60M vybavenými taktéž 701D
TTD motorů 701C a 701D viz např. https://www.geaviation.com/military/engines/t700-engine

Nabídka FMS Viperů pro Filipínce předpokládá dodání Viperů s 701C (podobně i jako byla nabídka FMS na Vipery pro Pakistán).
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11609
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Jihokorejský vrtulník KAI LCH-LAH

Příspěvek od Zemakt »

Já tvé mentální cvičení pochopil zejména ke vztahu k AH-1W, respektive k možnosti jejich pořízení AČR, jakožto doplňku k systému H-1.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3821
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Jihokorejský vrtulník KAI LCH-LAH

Příspěvek od Scotty87 »

V té nabídce je evidentně chyba. Motor 701D se v H-1 nepoužívá a pro 4 kusy AČR to nikdo předělávat nebude.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Jihokorejský vrtulník KAI LCH-LAH

Příspěvek od zzz »

Zemakt
nene. Když se mrkneš na první stránku, tak primárně jsem komentoval korejská dvojčata KAI LCH/LAH. A pak jsem okomentoval názor Raseho. Ono totiž kromjiného jde o zakázkovou nálplň LOMu, kterému AČR může "naporoučet" své požadavky (nemluvím o ekonomické výhodnosti).

Tj. sice si myslím Surion od KAI exportně nezaboduje, ale obě korejská dvojčata by mohla ... jsme si dřív myslel (ale po rozhodnutí "korejizovat" dvojčata si exportní úspěch moc neumím představit, minimálně v Evropě).
Tj. hypotéza (nyní už neplatná): dvojčata od KAI výhledově pro státní uživatele v ČR (tj. AČR, ?Policie, eventuelní státní firma na LZS, aerotaxi pro představitele naší vlasti) = MRO velmi pravděpodobě v LOMu.

Když moje hypotéza ohledně servisování dvojčat v LOMu padla (protože korejská dvojčata nebudou v ČR), tak přišla ta hypotéza o které psal Rase = jeté UH-1Y/AH-1Z po mariňácích. Narozdíl od Raseho si nemyslím, že tato nabídka bude dostupná (USMC bude chtít primárně aby jeté H-1 sloužili v zájmové oblasti USMC = Afrika+okolí Číny). A pokud by snad byla eventuelní nabídka jetých H-1 nabídnuta pro AČR, tak silně pochybuji o finanční dostupnosti, což nemyslím jen peníze na nákup, ale taky peníze na provoz.

Proto jsem okomentoval jeté UH-1N/AH-1W po USMC. UH-1N neeee pro AČR. A do debaty o AH-1W pro několik evropských uživatelů (i ČR) ses zapojil, tak snad ji nemusím rekapitulovat.

Tj. AH-1W doplňkově pro AČR dává smysl také z hlediska: pokud by LOM - krom MRO eventueleních AH-1W v AČR - servisoval (a celkově dělal MRO) také AH-1W v blízkých státech, které provozují pidiletectva (viz Albánie, Černá Hora, Severní Makedonie, popř. Bulharsko). Ta toužebně vzývaná "západní vrtulníková platforma", o které LOM píše ve výročce, by tedy znamenala MRO větších Enstromů (popř. i menších starého 280 plus eventuelně bude-li nový) plus MRO AH-1W.

Protože nákup Enstromů 480B-G chápu právě v tomto smyslu = že majitel LOM Praha Trade s.r.o. bude chtít, aby postupně MRO Enstromů začal dělat LOM Praha (bych řekl, že dosud MRO dělá DSA). Plus nějaký další zakázkový program pro LOM, ale nevím jaký, když dvojčata nee a jeté WhiskyCobry mi bylo vysvětleno sečtělejšími, že AČR určo nechce.


A tímto bych tedy účast ve vlákně o korejských dvojčatech uzavřel, neboť již mne nezajímají = nepředpokládám, že ve velkém měřítku budou dvojčata se vyskytovat v našem regionu světa, s ohledem na "korejizaci".



Scotty87
I to možné. Nevím.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3821
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Jihokorejský vrtulník KAI LCH-LAH

Příspěvek od Scotty87 »

Ta západní vrtulníková platforma v LOM je budoucí servisování vrtulníků H-1 pro armádu. Nic víc.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Jihokorejský vrtulník KAI LCH-LAH

Příspěvek od zzz »

Scotty87
Aha já myslel, že 4x AH-1Z a 8x UH-1Y budou MRO dělat fachmani na druhém konci Prahy tj. ruzyňsky Bell Textron Prague, a.s.

Nebo (v delším časovém horizontu) nějaká firma, která bude dělat MRO na větším počtu Bellů H-1. Viz neofiko info z jedné ze (?dvou?) polských soutěží na vrtulníků... že Bell údajně nabízí, že zapojí polský aerospace do projektu "Future Vertical Lift"
https://www.defence24.pl/perkoz--miedzy ... mi-analiza
Taková nabídka tuším nikdy nepadla při vyjednávání o Bellech pro AČR.

Tj. podobně může dopadnout i MRO H-1 v AČR = ukáže-li se (zejména ekonomicky) výhodnější dělat MRO u dodavatele MRO pro jiného eventuelního evropského uživatele H-1. Koneckonců takto je řešen MRO CASA 295 v AČR = Varšava.


Tj. nevěděl jsem, že LOM Praha určitě bude dělat MRO Bellů v AČR. Jsem překvapen. :wink: Díky, Scotty87, za info.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3821
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Jihokorejský vrtulník KAI LCH-LAH

Příspěvek od Scotty87 »

Servis v LOM byl jeden z požadavků na zapojení našich firem. Dál budou s Bellem spolupracovat firmy Aero Vodochody, Ray Service a VR Group.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Jihokorejský vrtulník KAI LCH-LAH

Příspěvek od zzz »

Scotty87 píše:Servis v LOM byl jeden z požadavků na zapojení našich firem. Dál budou s Bellem spolupracovat firmy Aero Vodochody, Ray Service a VR Group.
ano i ne
Ray Service už oznámil dohodu s Bellem
česká firma GE Aviation Czech s.r.o. je velmi pravděpodobným dodavatelem údržby/servisu na motorech GE

Ale o konkrétním a jistém zapojení LOMu do MRO H-1 jsem se dosud nedočetl o ničem konkrétním. Kondiciálů spousta. Ale nic konkrétního. Pletu se?

Např. v tomto loňském článku je plejáda subjektů z ČR, ale u části vyjmenovaných subjektů (které by měly zveřejnost v Registru smluv) jsem v RS dosud nenašel nic konkrétního.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3821
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Jihokorejský vrtulník KAI LCH-LAH

Příspěvek od Scotty87 »

Jde o firmy kterým spolupráci garantuje dohoda Bellu a MO.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/obran ... ku/1834307
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“