Bell V-280 Valor

Vrtulníky všech typů a vzducholodě
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12902
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Bell V-280 Valor

Příspěvek od Rase »

Včerejší ukázka schopností V-280 Valor na Bell Helicopter Amarillo Assembly Center v Texasu.

Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3869
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Bell V-280 Valor

Příspěvek od HONZIK11 »

Působí to maximalne stabilne. Cely letovy projev. Skoda ze chybi cast videa s preklapenim rotoru.
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12902
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Bell V-280 Valor

Příspěvek od Rase »

Mě docela zarazilo, jak obrovský celý stroj je. Chápu že jako náhrada za Osprey úplně v pohodě, ale neumím si představit, že by jednou zastoupily i menší vrtulníky. Čím dál víc jsem přesvědčený, že by měli koupit jak Valor, tak i Defiant, jelikož se pěkně doplňují.
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
royal
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 118
Registrován: 19/4/2017, 15:21

Re: Bell V-280 Valor

Příspěvek od royal »

Defiant je teda taky docela kráva, snad ještě větší jak Valor.
Uživatelský avatar
KOLT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1386
Registrován: 23/4/2017, 22:57

Re: Bell V-280 Valor

Příspěvek od KOLT »

Na šířku? To asi sotva, ne? Právě proto si myslím, že má Rase pravdu, budou stejně potřebovat oba typy strojů. A k tomu možná i klasické vrtulníky :-)

Mmchd, on ten program počítá s pěti kategoriemi, přičemž jsou ještě tlaky dvě z nich rozdělit. A je jasné, že u strojů velikosti Osprey či ještě větších (přemýšlí se i nad náhradou Herky!), bude mít konstrukce s překlopnými rotory navrch. Mám ale podezření, že v kategorii UH/AH (tedy náhrada Black Hawků a Apachů) bude lepší mixér s tlačnou vrtulí. Co do obratnosti mi nepřijde, že by se mu konvertoplán vyrovnal.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Bell V-280 Valor

Příspěvek od Skeptik »

Rase píše:Mě docela zarazilo, jak obrovský celý stroj je. Chápu že jako náhrada za Osprey úplně v pohodě, ale neumím si představit, že by jednou zastoupily i menší vrtulníky. Čím dál víc jsem přesvědčený, že by měli koupit jak Valor, tak i Defiant, jelikož se pěkně doplňují.
Náhrada za Osprey?
Vždyť je to stroj o polovičním výkonu a nosnosti?
To jako že Osprey je příliš velký? Nikdy jsem takovouto informaci nezaznamenal.

Defiant? Myslíte Sikorsky-Boeing SB-1 Defiant?
On už letěl? Tedy myslím ten jeho demonstrátor, co měl letět letos.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12902
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Bell V-280 Valor

Příspěvek od Rase »

Tak demonstrator lital a nenapada me, proc by Defiant nemel. Spis bych rekl, ze Valor zmakli poskladat driv, fajn, ale stejne bych si s hodnocenim obou stroju pockal
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
KOLT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1386
Registrován: 23/4/2017, 22:57

Re: Bell V-280 Valor

Příspěvek od KOLT »

Jeden demonstrátoru už jim lítal. A dovolil bych si tvrdit, že u Sikorskyho ví, co dělají. Nebál bych se, že by si ukousli příliš velké sousto – do konce roku je ještě 5 měsíců. Valor byl v pokročilejší fázi vývoje už před začátkem programu.

Celý ten program je o hledání cesty (koncept, technologie, atd.), čili ani Valor ani Defiant rozhodně nebudou nikoho nahrazovat. Až se vyzkouší, co oba koncepty dokáží, jaké mají výhody a nevýhody, rozhodne se, jakým směrem se bude dále VTOL letectvo ubírat. Můj soukromý tip je, že menší stroje půjdou směrem mixéru s tlačnou vrtulí a větší směrem konvertoplánu. Ale já tomu prd rozumim, čili je to jen můj dojem :-)

Mmchd, u toho Valoru koukám, jak má při naklopených rotorech pěkně otevřená střeva. To mi nepřipadá zrovna bezpečné...
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17687
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Bell V-280 Valor

Příspěvek od skelet »

Při požadovaných výkonech musí být jasné, že o žádného drobka nepůjde :wink:
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
kozlustechnykus
poručík
poručík
Příspěvky: 769
Registrován: 9/3/2014, 20:24

Re: Bell V-280 Valor

Příspěvek od kozlustechnykus »

Driv se psalo o mozne prestavbe klasickych vrtulniku na tlacnou vrtuli, ale okolo toho se nic nedeje, nebo ano?
„Je to skutečně tak, že Česká televize má určený úhel pohledu. Má ho určen na základě doporučení Evropské komise, která povoluje veřejnoprávním médiím fungovat z poplatků, nebo z daní jenom za předpokladu, že budou prosazovat, obhajovat a dívat se na všechno z úhlu pohledu tradic evropského humanismu a kritického myšlení."
Michal Jankovec clen rady CT
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4130
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Bell V-280 Valor

Příspěvek od Alfik »

kozlustechnykus píše:Driv se psalo o mozne prestavbe klasickych vrtulniku na tlacnou vrtuli, ale okolo toho se nic nedeje, nebo ano?
U klasických vrtulníků to nemá smysl. Rychlost vrtulníku může být jen tak velká, aby souč. na postupujícím listu nebyla překročena rychl. zvuku, a na ustupujícím nebyla rychlost pod minimální (pádovou) - list je rotující nosná plocha, tedy křídlo. A jako takové má minimálku.
Tedy V0 = 0,5*(V2+V1), kde V2 je maximální rychlost, tedy rychlost při níž se začne místně překračovat rychů. zvuku, a to je cca 500-700km/h bajvoko z Kašparova bulíka, a V1 je naopak minimální rychlost, tedy taková při níž se začnou odtrhávat proudnice pro malou rychlostr a vysoký úhel náběhu. Tedy cca 200km/h baj druhé voko z téhož bulíka téhož majitele. Ony ty nosné plochy nemají tak dokonalé a propracované možnosti jako pevná křídla, tak např. na nějakou mechanizaci můžeme zapomenout. Rotorová hlava je už tak složitá až haňba :)
U dvourotorových vrtulníků s protiběžnými rotory můžeme ustupující listy částečně zanedbat. Jednak vztlak na postupujících listech je dostatečný, i díky vysoké rychlosti, a jednak ustupující listy jsou symetricky, a stroj se tedy kvůli nim nebude naklánět.
Nejrychlejší vrtulník v USAF je Flying Banana :) což je kráva jako barák, proti těm ostatním :)
Ve skutečnosti ovšem ani dvourotorový vrtulník se souosými, protiběžnými rotory, nebude rychlejší s tlačnou vrtulí, než bez ní. Raider není rychlejší než Black Shark. Ale nemusí se tolik naklánět dopředu kvůli tomu, aby té rychlosti dosáhl. To je smysl toho, proč to u Sikorského zkoušejí takhle.
Dvourotorový se souosými protiběžnými je totiž zase limitován něčím jiným - a to totiž tím, že postupující listy se pohybují, "mávají" nahoru a ustupující dolů. Listy jsou uloženy tak, že mohou jednak mávat vodorovně, a jednak svisle. Při tom se plynule mění jejich úhel nastavení, takže odstředivá síla a aerodynamické síly se je snaží naopak udržet v tom středním postavení. Ale mávat tímto zp. musí, jinak by se zlomily nebo utrhly z uložení. Těch držkopádů než se na tohle došlo... :)
No a zde je potíž. Když se budeme snažit dát dostatek prostoru listům pro mávání, tak budeme mít daleko rotorové hlavy, tedy tu horní hodně vysoko než tu spodní a tu vysoko nad trupem. No a to samozřejmě komplikuje pevnostní vztahy apod. protože dlouhá hřídel rovná se velké páky, velké bočné pohyby... samej problém :) Viz právě Čornaja Akula, jak to má vysoko a jaké s tím mají Rusi problémy.
Jak říká přísloví, vrtulníky nelítají protože nic tak příšerného lítat nemůže - ale jsou tak škaredé, že je Země na sobě nesnese... :D
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17687
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Bell V-280 Valor

Příspěvek od skelet »

Flying banana? Ten byl vyřazen před 59 lety?
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Bell V-280 Valor

Příspěvek od Skeptik »

Myslím, že Alfík měl na mysli Chinook s jeho 315 km/h

Jinak Valor jde +/- již prošlapanou cestou ... viz Osprey
Defiant, to je jiná. Az na pár pokusů a demonstrátorů je to zcela nová cesta. Může to jít dobře, spíše ale ne. Ve finále bude záležet na množství peněz, které se do toho pošle. Uvidíme.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17687
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Bell V-280 Valor

Příspěvek od skelet »

Defiant je vicemenr taky proverena cestam s touto koncepci uz sikorski experimentoval, byt tehdy nemel toacbou vrtuli, ale dvojici proudovych motoru. Vicemene oba oprasili stare koncepty
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Bell V-280 Valor

Příspěvek od Skeptik »

Experimentoval, to ano.
Ale experimentovat a dovést do sériové produkce jsou dvě zcela odlišné kategorie.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12902
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Bell V-280 Valor

Příspěvek od Rase »

Me prijde prave Valor, jako komplikovanejsi a neprozkoumana technologie a jsem tedy rad ze slape. Funkce je dost odlisna nez Osprey, byt vzhled je podobny
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17687
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Bell V-280 Valor

Příspěvek od skelet »

Skeptik: pokud to bereš takhle, tak Valor a V-22 jsou obdobné, ale rozdílné koncepce. Není v tom rozdíl mezi Defiantem a S-69
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4130
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Bell V-280 Valor

Příspěvek od Alfik »

Skeptik píše:Myslím, že Alfík měl na mysli Chinook s jeho 315 km/h
Mea culpa - vskutku jsem myslel Chinook :)
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3869
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Bell V-280 Valor

Příspěvek od HONZIK11 »

Toz super rychlik, na to, ze to je vrtulove 2v jednom poletadlo to tedy je. O vrtulniku nemluve. V teto kategorii jsou v Americe zrejme dlouho nedostizni.
https://www.armadninoviny.cz/rekord-let ... 18-km.html
Na tento typ bych si ja osobne pockal do vyzbroje naseho vrtulnikoveho letectva. Litat zatim mame s cim, uvazovane nahrady nasich Milu nic neprinesou. To je ale jina liga,nádherná a technickymi parametry o generaci pred vsim.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Bell V-280 Valor

Příspěvek od Skeptik »

Armádní noviny sice píší, že dosáhl 518 km/h, ale v té PR prezentaci se uvádí "True Air Speed 250 kt" což je "jen" 463 km/h.
Kde je chyba?
HONZIK11 píše:Na tento typ bych si ja osobne pockal do vyzbroje naseho vrtulnikoveho letectva. Litat zatim mame s cim, uvazovane nahrady nasich Milu nic neprinesou.
Myslím, že naše Mi-171Š by dalších 30 let asi vydržely, ale ty Mi-17 určitě ne.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Odpovědět

Zpět na „Vrtulníky“