OSSR - C-27J Spartan

Odpovědět
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17791
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od skelet »

C-130H má motory Allison T56-A-15
C-130J má motory Rolls-Royce AE 2100
ObrázekObrázekObrázek
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1441
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Flader »

Tie isté ako J by mal mať aj Spartan.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17791
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od skelet »

Přesně tak, jen jsem to dopsal pro potvrzení tvého předchozího příspěvku.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Juraj Tichý »

Flader píše:Neviem, ale H má iné motory aj avioniku ako Spartan. Keď už silou mocou Herkules, tak aspoň s čiastočnou zhodou dielou so Spartanom. Ale tie sú už drahšie.
Hčka pre Poliakov mali mať nejaký upgrade, Takže nová avionika by asi problém nebol. Motory by sme museli oželieť.

Herkulesy J su tak drahe, že za cenu jedneho možme mať skoro 3 Spartany.
https://www.flightglobal.com/fixed-wing ... 15.article

Zmysel záujmu o H je jedine skutočne smiešna cena pre Poliakov. A otázne je, ci by nám vyhoveli.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od niko »

No v zasade nie som proti tomu, aby sme nase prepravne kapacity zvysili prave Herkulesmi. Treba ale povedat, ze mat 4 lietadla z dvoch typov nie je uplne idealne. To uz skor prerobit Airbusy na nejaky multilift, ale to je varianta, ktora by neviem ci bola lacnejsia.
mikojan29
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 907
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od mikojan29 »

Neviem, či by bolo vhodné trieštiť skladbu nášho minidopravného letectva na ešte väčšie typové rozdiely. Ak Herkules, tak len J, ostatné verzie sú už výbehové typy. Myslím, že RAF ide nejaké zánovné J-čka vyraďovať, možno tam by bola cesta. Ale minimálne by sa mala využiť opcia na ďalší Spartan a dovystrojiť chýbajúcimi systémami ostatné dva.
"Alea iacta est"
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od niko »

Tak chlapi nalejme si cisteho vina. Vsetci predsa vieme, ze s dopravnymi lietadlami sa daju zarabat aj peniaze. A ako vieme, vladna letka ich aj zaraba. Tak preco nie armada ? Kupme dalsie dva Spartany a vyclenme v letke povedzme 300 hodin rocne na komercne ucely. Budu viac vylietani piloti a pribudnu peniaze na servis. A nebudeme musiet rozmyslat, ci ma zmysel kupovat dalsie transportne lietadla. Izraelske letectvo a americka Air Reserve to tak uz robia, nie ? Koniec koncov Rusi vyvazaju bohatych zapadniarov na migoch.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Skeptik »

niko píše:Tak chlapi nalejme si cisteho vina. Vsetci predsa vieme, ze s dopravnymi lietadlami sa daju zarabat aj peniaze. A ako vieme, vladna letka ich aj zaraba. Tak preco nie armada ?
Jen technická
V současné době negeneruje zisk ani většina zavedených leteckých společností a výhled na nejbližších 5 let není vůbec růžový.
Po ohromném rozvoji letecké dopravy v letech 2012 - 2019 došlo k prudkému propadu kvůli COVID-19 a po světě je velké množství nevyužitých letadel. Jejich přestavba na Cargo letadla je logickým krokem, kterým se tyto letecké společnosti snaží mitigovat ztráty. Bohužel vše ještě zhoršují kroky bruselských rudých komisařů a byrokratů (viz Zelený Diktát).
Je nereálné se domnívat, že by se to mohlo podařit armádě, a nebo nebo ministerstvu vnitra.
Jo "drožkařit" za úplatu a částečně si tak pokrývat náklady na létání, to možná ano. Vydělávat ale ne.

Navíc C-27J je primárně vojenská mašina a tak i když má odpovídající certifikace pro provoz na civilních letištích, tak ceny za přistání jsou na nich hodně vysoké - hlavně díky vysoké hladině hluku - a na některá letiště by nemohla létat v noci, nebo vůbec (na poměrně benevolentní LKPR by se v noci "s odřenýma ušima" dostala - spadá do hlukové kategorie 8 ze 14-ti, přičemž noční provoz je povolen pro kategorie 1 až 9)
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od niko »

Tak vladna letka si takto uz privyraba. Samozrejme tiez epizodicky. Ano dnesny trh s leteckymi sluzbami je tragicky, no to sa hadam tiez zmeni. VzS by v tomto ani nemala mat ambiciu generovat zisky, ale skor pokryvat si vlastne naklady a potreby.
Inak nase Spartany lietaju celkom bezne po civilnych letiskach, takze predpokladam, ze cesta by sa nasla.
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od kenavf »

Tí piloti snáď tiež majú mať nejaký minimálny počet nalietaných hodín za rok. Takže mimo nejakých špeciálnych nácvikových hodín by zvyšné hodiny mohli nalietať s nákladom za nejakú "rozumnú" cenu prepravy.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2529
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Lynx »

Práve v týchto dňoch prebehla návšteva KC390 v ČR, ktorá je spájana so zvýšenou marketingovou snahou zo strany Embraer po osekanie pôvodnej zákazky pre Brazílske letectvo. Bolo by zaujímavé zistiť s čím (to sa vie) Brazilci prišli a za koľko.
Práve cargo letectvo v poslednom čase zaznamenáva zaujímavé zákazky, kedy Kazachstan kupuje 2ks A400m, to isté Indonézia, Maďari ohlásili 2ks KC390.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4961
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Juraj Tichý »

kenavf píše:Tí piloti snáď tiež majú mať nejaký minimálny počet nalietaných hodín za rok. Takže mimo nejakých špeciálnych nácvikových hodín by zvyšné hodiny mohli nalietať s nákladom za nejakú "rozumnú" cenu prepravy.
Zaujímalo by ma, či je ten povinný nálet spojený s typom lietadla alebo nie. Čiže že sa im ráta nálet za L-410 aj C27J, v prípade zlúčenia letiek, by sa im rátal aj Fokker a Airbus.
Neviete niekto?
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od niko »

Je to viazane na typ lietadla.
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od kenavf »

IMHO: Viazané len na typ lietadla by som predpokladal len čiastočne. Na perfektné zvládnutie lietadla potrebuješ na ňom lietať, ale možno sú aj činnosti napríklad orientácia, navigácia ktoré by sa čiastočne dali trénovať na niečom lacnejšom.
Preto letectvá k stíhačkám majú aj cvičné lietadla.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1441
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Flader »

Ale skákať z turbovrtuľových L-410 a C27J na prúdové stroje terajšej vládnej letky a naspäť by bola cesta ku problémom.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4117
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od niko »

Pred rokmi sa nieco take robilo. Neboli peniaze na prevadzku stihaciek, tak si piloti robili aspon udrziavacku na obchodneho pilota na Zlinoch. Pokial viem, uz sa to dobrych par rokov nerobi. Dnes ked maju nasi piloti Spartanov nalet okolo 220 hodin rocne, tak je to vsetko na Spartanoch.

Viem, ze piloti vladnej letky skacu medzi Airbusmi a Boeingami, ale tam ten skok nie je taky, ako medzi C-27, alebo nedaj Boze L-410 a airlinerom B-738, a A-319. Piloti by za typovky na Airbus boli urcite velmi radi a urcite by to bolo aj legalne, ale neviem, ci by to bolo z hladiska bezpecnosti rozumne a tiez lacne. Je to taka ta otazka na odbornika, ci to miesat, alebo nie.
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2529
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Lynx »

https://buff.ly/33RlWIr

Zaujímavá info - GB vyraduje 14 C130J - ponúka na odpredaj
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11603
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Zemakt »

Ha, na MO by mohli zastříhat ušima.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
mikojan29
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 907
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od mikojan29 »

Už sa o tom pred časom písalo. Jedna-dve predĺžené verzie by neboli od veci a dopravné letectvo vyriešené na roky. Ale to je len moje želanie...
"Alea iacta est"
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2529
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: C-27J Spartan

Příspěvek od Lynx »

Predtým Briti vyradili z prevádzky desať „krátkych“ C-130J, z ktorých väčšina už bola predaná iným krajinám – päť Bangladéšu, dve Bahrajnu a jedno ministerstvo obrany USA. Kvôli transparentnosti vynakladania rozpočtových prostriedkov je známe, že jediný C-130J, ktorý putoval do amerického námorníctva, stál Američanov 30 miliónov USD.

Svoje C-130J sa zatiaľ rozhodli stiahnuť a dať do predaja len Angličania - sú to jedny z najstarších strojov tohto typu, navyše boli intenzívne využívané počas operačných aktivít po celom svete.

https://zbiam.pl/miedzynarodowe-zainter ... giej-reki/
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“