Samohybná houfnice2S3 - M-1973 Akatsiya
Napsal: 24/10/2005, 18:16
V druhé polovině 60. let v bývalém SSSR vyvinuta samohybná houfnice ráže 152 mm, která představovala protiváhu k americké houfnici M109. Klasicky uspořádaný 2S3 má v plně otočné věži instalovanou upravenou taženou samohybnou houfnici D-20 s hlavní dlouhou 28 ráží a náměrem možným v rozsahu 4° až +60°. Věž je umístěná na modernizovaném pásovém podvozku PL systému SA-4 - GANEF. K dispozici je 46 kusů munice, nabíjení je manuální. Krátkodobá kadence se pohybuje okolo 4 ran/min. Korba i věž má ocelové svařované pancéřování o sile 15-20mm.
Řidič sedí v přední části vozidla, vedle motoru,který je umístěný na pravé straně. Velitel sedí na levé straně věže, střelcem před ním. Velitel ze své věžičky obsluhuje i 7.62-mm kulomet PKT. Otvor na zádi těla tanku je užívaný pro nakládací střeliva,stejně tak velký otvor na pravé straně střelecké věže,kterým se též vyhazují prázdné nábojnice.
Verze 2S3M a 2S3M1 mají vylepšené a částečně mechanizované nabíjecí zařízení, které zvyšuje rychlost palby.
Provedení 2S3M2 je charakteristické využitím kanonové houfnice s hlavní dlouhou 39 ráží, která má dostřel s klasickou municí 20,5 km. Varianta 2S2M3 má standardní „západní“ ráži 155 mm a vznikla především na export.
Základní TTD typu 2S3
Země původu: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Rusko
Posádka: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
Bojová hmotnost: . . . . . . . . . . . . . . . 27 500 kg
Výkon motoru: . . . . . . . . . . . . . . . . . . .383 kW
Délka bez kanonu: . . . . . . . . . . . . . . . . . 7,76 m
Délka s kanonem: . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8,4 m
Šířka: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3,25 m
Výška: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3,1 m
Max. dostřel: . . . . . . . . . . . . . . .18,5 km/24 km
Rychlost palby: . . . . . . . . . . . . . . . 1 rána/min.
Max. rychlost na komunikaci: . . . . . . . 60 km/h
Dojezd na komunikaci: . . . . . . . . . . . . . 480 km



Řidič sedí v přední části vozidla, vedle motoru,který je umístěný na pravé straně. Velitel sedí na levé straně věže, střelcem před ním. Velitel ze své věžičky obsluhuje i 7.62-mm kulomet PKT. Otvor na zádi těla tanku je užívaný pro nakládací střeliva,stejně tak velký otvor na pravé straně střelecké věže,kterým se též vyhazují prázdné nábojnice.
Verze 2S3M a 2S3M1 mají vylepšené a částečně mechanizované nabíjecí zařízení, které zvyšuje rychlost palby.
Provedení 2S3M2 je charakteristické využitím kanonové houfnice s hlavní dlouhou 39 ráží, která má dostřel s klasickou municí 20,5 km. Varianta 2S2M3 má standardní „západní“ ráži 155 mm a vznikla především na export.
Základní TTD typu 2S3
Země původu: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Rusko
Posádka: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
Bojová hmotnost: . . . . . . . . . . . . . . . 27 500 kg
Výkon motoru: . . . . . . . . . . . . . . . . . . .383 kW
Délka bez kanonu: . . . . . . . . . . . . . . . . . 7,76 m
Délka s kanonem: . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8,4 m
Šířka: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3,25 m
Výška: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3,1 m
Max. dostřel: . . . . . . . . . . . . . . .18,5 km/24 km
Rychlost palby: . . . . . . . . . . . . . . . 1 rána/min.
Max. rychlost na komunikaci: . . . . . . . 60 km/h
Dojezd na komunikaci: . . . . . . . . . . . . . 480 km


