Stránka 4 z 4

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 3/11/2021, 07:28
od Zemakt
Tomu teď nerozumím, co je tedy T-7? Nebo by mělo jít o obdobu, ale s vyspělejšími systémy na palubě?

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 3/11/2021, 12:35
od seabee
To Skelet a Zemakt:
Mě se neptejte, takhle to vidí velitel ACC Gen. Mark Kelly : [The T-7] may be able to fill most of our needs. But the difference between going from ‘training’ to ‘fighter training’ would unambiguously generate a size, weight, and power requirement because we’re not just going to take off and land,”

T-7 může být schopen splnit většinu našich potřeb. Ale rozdíl mezi "výcvikem" a "stíhacím výcvikem" jednoznačně přináší rozdíly ve velikosti, váze a požadavcích na výkon. Nechystáme se cvičit jenom start a přistání.

https://breakingdefense.com/2021/10/t-x ... rivalries/

Klidně může jít o modifikaci T-7, pokud jí Boeing vyvine a nabídne. Viz: The M-346, now available also in its Fighter Attack version.

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 16/12/2021, 22:43
od seabee
Lockheed Martin, (poražený v soutěži o cvičný letoun USAF), v souvislosti s požadavkem Air Combat Command na cvičný letoun schopný nácviku bojových úloh prohlásila, že je schopná nabídnout svůj T-50A v požadovaném provedení.
Boeing sice už prohlásil, že nabídne upravený T-7A Red Hawk, ale protože ten nemá podkřídelní závěsníky, experti pochybují o rychlosti a snadnosti úprav.

Obrázek
Lockheed T-50A při prvním letu r. 2016 Autor: Matthew Short

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 17/12/2021, 09:15
od Wasp
Takový F-16.

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 17/12/2021, 09:24
od Zemakt
Tak ty závěsy bych zase jako nějaký extra problém neviděl. Předpokládám, že u T-7 se s nimi už od počátku počítalo. Jako nesmysl mi spíš příjde zavádění dalšího typu. Byť podobného s F-16 náctkou.

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 17/12/2021, 10:04
od Wasp
Lockheed má velké páky, nenechá si ujít možnost profitovat.

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 17/12/2021, 10:17
od Flader
Zemakt píše:Předpokládám, že u T-7 se s nimi už od počátku počítalo.
Predpoklad je to logický, ale naisto to nevieme. Ja by som zase ale predpokladal, že ak sa s nimi počítalo, tak už dávno by takúto variantu T-7 ukázali.

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 17/12/2021, 10:32
od skelet
vzhledem k tomu, že USAF používala pro zbraňový výcvik AT-38, tak by bylo silně nepravděpodobné, aby to Boeing "netušil"

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 29/4/2022, 17:38
od seabee
Boeing uvolnil foto prvního sériového T-7A Red Hawk připraveného ke slavnostnímu předání USAF. Na počest letců ze skupiny Tuskegee Airmen (332. Fighter Group a 477. Bombardment Group) nese letoun červené směrovky.
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti

Zdroj: Boeing

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 16/4/2023, 21:57
od seabee
Tak T-7A nedosáhne schválení předsériové produkce (Low-rate initial production) před rokem 2025. Připomínám, že Boeing vyhrál tendr v roce 2018 a podle původních prohlášení měla být předsériová produkce zvládnutá za 36 měsíců, v důsledku použití pokročilých metod CAD a digitální simulace, tj. v roce 2021. První prototyp byl ale předvedený až v dubnu 2022 a termín zahájení produkce odložený na začátek roku 2024. Nyní tedy další odklad.
Největším zádrhelem jsou údajně problémy s vystřelovacími sedadly a dál se SW pro kontrolu letu.

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 16/4/2023, 22:15
od Zemakt
Bla bla. Jestli to spíš není tím Boingem. Máme tady od toho vlákno.

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 26/5/2023, 13:35
od seabee
GAO - Government Accountability Office - hlídací pes státních výdajů kritizoval zpoždění ve vývoji T-7A Red Hawk a označil vztahy mezi Boeingem a USAF za napjaté. USAF hlavně nelibě nese zvyšující se náklady na údržbu stárnoucí flotily cvičných T-38 a skutečnost, že se stále více vzdalují svou avionikou a simulací zbraňových systémů od letounů, na které mají frekventanti přecházet. Jak je uvedené výše, počítá se se schválením sériové produkce až v roce 2025 - s dvouletým zpožděním. Schválení počáteční operační schopnosti - initial operational capability - se pak plánuje na rok 2027 - deset let poté, co USAF původně plánoval přechod na nové cvičné letouny.

Údajně už Boeing na programu prodělává okolo 1 mld. USD - tj, cca 10% hodnoty počátečního kontraktu.

(No, ještě, že v tom žádný akcie nemám :D :D :D)

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 17/6/2023, 19:10
od seabee
První sériový Boeing T-7A Red Hawk zahájil 9.6. pojížděcí zkoušky a 12.6. dostal od USAF povolení ke zkušebním letům - Military Flight Release. Prototypy T1 a T2 (které Boeing nazývá "demonstrátory produkčních strojů" už ve zkouškách nalétaly na 500 hodin. Největším důvodem zpoždění projektu je stále záchranný systém, tj. vystřelovací sedadlo, které při zkouškách poškozovalo testovací figuríny.
T-7A_Military_Flight_Release_1-678x381.jpg
Jeden z prvních sériových T-7A Zdroj: Boeing

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 17/6/2023, 19:56
od Zemakt
Demonstrátory maj nalétáno 500 hodin, což je hovno. Ale už se vyrábí série. Kam ten svět spěje :roll: Tohle letadlo se mi moc líbí ale ten tah na branku je fakt zoufalý.

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 29/6/2023, 12:02
od seabee
Tak první sériový T-7A Red Hawk vzlétl 28.6.2023. Tím zahájil další fázi zkoušek - engineering and manufacturing development (EMD) - inženýrský a výrobní vývoj.
Takže je sériový, nebo není???
US-Air-Forces-first-T-7A-trainer-completes-maiden-flight-640x452.jpg
Foto: Boeing

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 18/9/2023, 14:35
od seabee
USAF převzaly první sériový Boeing T-7A Red Hawk. Přejímací řízení a vydání kontrolního a přejímacího protokolu DD250 bylo ukončené 12.9.2023. Teď čekají Red Hawk dvouleté armádní zkoušky, které mají být ukončené v únoru 2025 vydáním rozhodnutí o plné sériové výrobě 351 letounů.
Screen-Shot-2020-12-01-at-10.jpg
Zdroj: Boeing

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 14/11/2023, 23:15
od seabee
Jak jsem tady uvedl před nějakým časem, chce vedení USAF řešit skutečnost, že T-7A Red Hawk není určený a vybavený pro bojový výcvik, ale pouze pro letový. Jedním z problémů je, že dosluhují starší dvoumístné F-16, na které se přecházelo z T-38, takže až (a jestli) se za dva roky zoperativní T-7A, nebude na čem absolvovat bojový výcvik - přece jenom na F-35A by to bylo dost rozpočtově náročné. USAF proto připravilo žádost o informaci - request for information (RFI), která specifikuje předběžné požadavky na nový cvičný letoun pro bojový výcvik. Z nesávislého grémia - Chatham house of rules - přišla informace, že USAF neoslovilo předběžně Boeing, který už přišel s návrhem na F-7, ozbrojenou verzi T-7A ve snaze vzbudit dojem, že může být realizovaný nástupce systému T-38/F-5. Ve světě ještě slouží okolo 400 letounů F-5 v různých rolích a Boeing údajně oslovil i uživatele stejně "antikvárních" Alpha Jetů (přes 150 strojů po světě).

Zdá se ale, že se dělá účet bez hostinského, ve světě už mezitím úspěšně létají TA-50/FA-50 a M-346/T-346A, o Jak-130 ani nemluvě.