Polarfox
Těžko se diskutuje s někým, kdo místo diskuse jen hloupě ironizuje.
Upozornil jsem na evidentní fakt, že provoz letadel tzv. 5. generace je evidentně tak náročný, že na to nestačí ani extrémně přefouknutý vojenský rozpočet USA.
Pokud to v té tabulce nevidíš, nic s tím nenadělám ... ale věřím, že se tu vyskytují i ekonomicky gramotní lidé.
A pak jsem vznesl hypotézu, zda pro malé a nemilitaristické státy Evropy, jejichž vojenský rozpočet tvoří pouhá procenta toho amerického, nebude ve svém důsledku efektivnější vykašlat se na super-duper stealth letadla a provozovat raději trojnásobný počet menších a levnějších letadel ... neb v případě válečného konfliktu ztráty budou tak jako tak, a je lepší ztratit 20 letadel že 75 než 10 že 25.
Dost by mne také zajímalo, která že americká letadla jsou ta KLÍČOVÁ, jejichž provozuschopnost bude jednou těch 80%.
Stealth letadla to evidentně nejsou ... viz jejich 50% provozuschopnost v roce 2017 a v letech předchozích tomu moc nenapovídá.
Tedy ono to asi za extrémních nákladů jde. Příkladem je výše uvedená provozuschopnost F-22A v letech 2014 - 2017
72,7% ... 67,4% ... 60,2% ... 49,0% ... dost strmý pád, že?
a dtto u F-35A (to je ta nejjednodušší varianta, nejméně provozně náročná)
N/A ... 67,9% ... 64,6% ... 54,7%
Jestli náročnost a cena údržby bude pro někoho "klacek na F-35" nevím, že je to fakt je ale evidentní (a očekávatelné)
A jak říkal děda: "Bez peněz do hospody nelez!"
Otázka je: "Mají evropští provozovatelé F-35 připraveno dost peněz? A jsou je ochotní vydat na F-35?"