Transportní letoun Antonov An-178

Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4897
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Transportní letoun Antonov An-178

Příspěvek od Juraj Tichý »

Osli mustek?
Mne pride trošku mimo hovoriť o bezpečnosti APU a horúcich plynoch. Ked existencia toho APU na lietadle zvyšuje bezpečnosť. Lebo vrtula a teda horúce plyny z motora.
Neviem si predstaviť, ze by si niekto senzoricky nevsimol, ze sa blíži k vyfuku spusteneho motora. Preto mi ta poznamka o safety APU C27J prisla vedľa.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17710
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Transportní letoun Antonov An-178

Příspěvek od skelet »

Jj, oslí můstek. Jak Skeptik podotkl, tak je lepší mít výtokovou trysku APU umístěnou, tak aby neohrožovala personál. Nebylo to nic proti tomu, že C-27 má APU, a že je APU bezpečnější, než spuštěny turbovrtulový motor. Jenže ono se to tak nějak dotklo C-27, což je letoun ve vlastnictví OSSR, takže jsi použil oslí můstek k C295.
Ale zpět k tomu drobnému OT, zaznamenal jsem zkazky starých ruzyňských techniků, že jim APU Mrie při nouzáku v roce 1988 tavila asfalt? Zaznamenali jste to nebo je to jen legenda?
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Transportní letoun Antonov An-178

Příspěvek od Julesak »

Ako to potom riešili napr. v Kyjeve?
Špeciálnou stojánkou? Eventuálne nemá to riešené rovnako ako Ruslan?
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1440
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Transportní letoun Antonov An-178

Příspěvek od Flader »

Trošku mimo túto debatu, ale musím. Fakt je ten An krásny stroj. Zaslúžil by si komerčný úspech.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Transportní letoun Antonov An-178

Příspěvek od Skeptik »

Juraj Tichý píše:Aha, tak pri vrtulovom lietadle by som skôr preferoval APU, ako potrebu mať spustený jeden motor napríklad pri C295, ktorá APU nemá. Rozdiel v bezpečnosti je priepastný.
Není, protože C295, stejně jako ATR42/72, má tzv. "Hotel mód". Ten umožňuje "odepnout a zabrzdit" vrtuli = turbína běží a dodává elektronickou energii, ale vrtule se netočí. Motor tedy funguje jako APU.
Výhodou je jednodušší je instalace (chybí jednoúčelová APU), nevýhoda je vyšší spotřeba "letového" motoru vůči APU.

Nicméně Spartan je mnohem lepší vojenské dopravní letadlo než CASA :(
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4897
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Transportní letoun Antonov An-178

Příspěvek od Juraj Tichý »

Aha, to je zaujímavé. Hlavne ohľadom CASA v Kanade, kde v RCAF neboli s výberom spokojní a jedným z "proti" bolo aj neexistencia APU.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Transportní letoun Antonov An-178

Příspěvek od Skeptik »

Pokud nemají na letištích dostatek GPU (Ground Power Unit) a jsou zvyklí "vytápět" letadlo APU, pak si dovedu představit, že neexistence APU ... a tím i vyšší spotřeba a spotřeba resursu motoru na zemi ... může být pro Kanaďany v jejich prostředí poměrně velký problém.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Transportní letoun Antonov An-178

Příspěvek od Skeptik »

skelet píše:... zaznamenal jsem zkazky starých ruzyňských techniků, že jim APU Mrie při nouzáku v roce 1988 tavila asfalt? Zaznamenali jste to nebo je to jen legenda?
Neumím říci, v roce 1988 jsem na LKPR ještě nepracoval.
Je pravdou, že An-225 má dvě APU v gondolách podvozků, jako Spartan. Nicméně jsou relativně vysoko nad vozovkou (cca ve výši motorů B737 Classic) a rovnoběžně se zemí ... takže spíše legenda.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Odpovědět

Zpět na „Letectvo“