Asie, Pacifik, Japonsko, Čína 1931-1945. Č 238.
Napsal: 2/3/2020, 05:46
Asie, Pacifik, Japonsko, Čína 1931-1945. Č 238.
Zde viz náčrt

, na kterém malíř Roz., z mnoha map, nakreslil Barmu i s Barmskou cestou, včetně velkého množství letišť, tehdy používaných. Náčrt byl nakreslen pro Palbu.
Barma, čtvrtek, 29. ledna 1942.
Japonská 77. sentai se nad Rangůn vrátila během odpoledně 29. ledna - tentokrát však bez doprovodu. Hloubkový nálet dvaceti Ki-27 (zde viz foto

, pod kterým byl popisek - Nakadzima_Ki_27, foto je volně přístupné na několika webech) nad hlavní město Barmy vedl Maj. Hirose. Sqn Ldr. Carey se prý tehdy, bohužel, musel nudit, neboť v hotovosti PVO neměl ani jediný letoun. Sedl prý s Plt. Off. Storeym na motorku a odjel z letiště Zayatkwin do Mingaladoru, kde chtěl nalézt pochopení u Sqn. Ldr. Stoneho, o kterém Christopher Shores, Brian Cull a japonský historik Jasuho Izava, ve své knize - Krvavá jatka I. pod titulem - Barma - první útoky, na str. 273. a dále., pokračují slovy, cituji:
"Carey byl celý bez sebe, když viděl, že někdo něco sestřelil a udělal něco v mé pohotovosti? Byl jsem potěšen, že Barry (Sutton) a já jsme tam trávili většinu času. Pohotovost nikdy nepřevzal dřív, dokud sirény nespustily svůj příšerný randál. Totéž platí pro bláznivé starty při poplachu - vždycky mě znervózňovalo, když někdo startoval přímo ze svého místa a jen díky bohu nedošlo k nehodám. Nakonec jsme domluvili i s AVG - odjeli jsme na konec vzletové dráhy a oni odstartovali přes nás - fungovalo to bezvadně, ale občas při tom vstávaly vlasy. Vlezl jsem do zákopu za jídelnou a čekal.
V 5 000 stopách bylo asi 6/10 oblačnosti. Vzduch začal brzy vibrovat řevem vysoko letících letounů; táhlým ječením střemhlav letících stíhaček; hlubokým praskáním půlpalcových kulometů; pomalým drnčivým stakatem dvou vickersů japonských stíhaček a příležitostným rachotem browningů Hurricanů.
Boj se přibližuje, už se odehrává jihovýchodně od letiště. Chvíli po sobě z mraků vypadly dva letouny. Jeden dopadl do rýžového pole a ve hřibovitém černém kouři explodoval. Druhý letoun pád vybral a odletěl."
K zachycení japonských letadel odstartovalo šest Hurricanů (Zde viz foto

, pod kterým byl popisek_ Hurricane z 232. squadrone 1942, foto je volně přístupné na několika webech) a několik bojeschopných P-40 (zde viz foto

, pod kterým je popisek, RAF_P-40_Tomahawks_1941, foto je volně přístupné na několika webech). Pro pilota Storeye (BD921) se jednalo o první let po dvou měsících a zároveň také o první operační let. Se Sqn. Ldr. Careyem (BE171) rychle vystoupali do výšky do 20 000 stop a v této výhodné výšce spatřili nad základnou v mracích, asi ve 12 000 stopách, celkem šest Ki-27. Oba Huriccany pak, při rychlosti 420 mil/hod na ně střemhlav zaútočily, ale jakmile se přiblížily, japonské stíhačky zmizely v mracích. Oba dva piloti přitáhli řídící páky a začali opět stoupat do slunce. Tam se pak otočili a uviděli několik malých japonských stíhaček, které opět vyletěly z mraků.
"Dvě z nich se trochu vzdálily a v tu chvíli je napadly P-40. Carey se Storeyem podruhé střemhlav zaútočili a v tom okamžiku spatřili jednoho P-40 se třemi Japonci za ocasem - zřejmě manévrovali. Pravou sestupnou spirálou rychlostí 310 mil/hod. se oba piloti přiblížili a každý z nich si vybral jeden letoun. Storey vypálil dvě dlouhé dávky a spatřil zásahy; náhle se jeho oběť převrátila doleva a začala padat. Stejně tak i letoun, na který útočil Carey, začal po první dávce padat k zemi. Sqn. Ldr. Stone celý boj pozoroval:
´Už bylo skoro po boji, když se objevila jedna ´97´(pravděpodobně pilotovaná Sgt. Maj Nagašimou), která plachtila se zastaveným motorem. Náhle se obrátila na záda a vypálila kulometnou dávku na jeden Blenheim 113. perutě, který stál v ohraničeném boxu. Na vzdálenost několika palců musel Japonec cíl minout a sám se napasoval do rohu boxu. Na levé straně torza trupu byly průstřely z kulometů ráže 0,303, a tak byl přiznán Frankovi.´
Zdá se však, že letoun, o kterém se zmiňuje Stone, byla Storeyova oběť, kterou on nárokoval jako poškozený letoun, protože Careyův Japonec havaroval okamžitě. Nakonec bylo oběma pilotům přiznáno po jedné sestřelené stíhačce.
Dva letouny AVG byly ztraceny. Matt Kuykendall, zraněn na hlavě a na noze, nouzově přistál v Mingaladonu. Američané si tvrdě nárokovali sestřelení dvanácti stíhaček, což zvyšovalo celkový počet sestřelů na 14. Z pilotů 1. perutě si Sqn. Ldr. Sandell nárokoval tři sestřely, Flt. Ldr. Bond dva a jeden poškozený letoun, Bob Little, Bob Prescott a John Dean po jednom letounu.
Z 2. peruti Sqn. Ldr. Newkirk a Flt. Ldr. Hill, Flt. Ldr Bacon a Flt. Ldr. Lawlor hlásili rovněž sestřely."
Japonská 77. sentai tehdy utrpěla těžké ztráty.
"V boji ztratila čtyři Ki-27. Sgt. Maj. Nagašima se zabil, Wt. Off. Jošida, Sgt. Maj Kanda a Sgt. Kodžima se nevrátili z boje. Pouze 3. čútai, která poskytovala vrchní krytí, byla schopna dosáhnout nějakých úspěchů, které by stály za to. Nárokovala si údajně sestřelení ´deseti a více Spitfirů a několik P-40´. Lt. Kuwabara měl sestřelit dva, Wt. Off. Honma, Sgt. Kobajakawa po jednom a jeden byl přiznán nezvěstnému Sgt. Maj. Kandovi. Lt. Nakaoa z 1. letky pravděpodobný sestřel nárokoval jeden. 67. peruť ztratila jednoho ze svých nejzkušenějších pilotů. Velitel letky ´B´Flg. Off. John Wiglesworth odstartoval z Tongooa (kam jednotka musela ustoupit) v čele sekce Buffal, aby provedli hloubkový útok na letiště v Chiengmai (severní Thajsko). Hned po startu letounu W8213 vysadil motor a Buffalo nouzově přistálo na záda. Čelní sklo se rozbilo a střepina prorazila Wiglesworthovi lebku. Byl okamžitě mrtev.
Během dne do Mingaladonu přiletělo dalších šest Hurricanů (mezi nimi byly Z4726, BE198, BG674 a BG742). Se čtyřmi přiletěli piloti 17. peruti a dva přilétli ze 136. peruti, kteří byli při prvních přeletech zapomenuti. Při startu z Habbáníja jeden letoun havaroval a Sgt. R. F. Doman ze 17. perutě přišel o život. Mezi těmito nově příchozími byli dva Američané, kteří sloužili v RCAF - seržanti ´Tex´Barrick a Jack Gibson - a seržanti Ken Wheatley (také RCAF) a Doug Cropper z RAAF. Všichni tito piloti byli ze 17. peruti, seržanti Ken Bunting a Bob Payne z RCAF byli ze 136. peruti.
Barma, pátek - sobota, 30. až 31. ledna 1942.
Dne 30. ledna 1942 zaútočily japonské pozemní úderné jednotky na letiště a na stejnojmenné město Moulmein v jižní Barmě. Při japonském útoku byl tlakovou vlnou jedné z pum poškozen jeden Blenheim z 3. CD letky (později před ústupem na sever byl vlastní posádkou zničen, vyhozen do povětří). Všichni obránci Moulmeinu pak další den, tedy 31. ledna ustoupili po moři, a tím byla zničena i linie počátečního varovného systému sloužící letectvu (předsunuté hlásky, i s radiostanicemi). Od této doby pak ohlašoval letecké útoky Japonců jen Radar. Když Japonci získali Moulmein i s jeho letištěm, získali celý jižní pruh barmského území i s pobřežím a začala skutečná invaze do Barmy, když se jim zároveň, na východě Barmy, podařilo překročit důležitou řeku Salween (vše potvrzuje další historický zdroj, kterým je zde David Rooney, Vítězství v Barmě, str. 9. až 11. O letecké situaci, v těchto posledních dnech ledna 1942 , Christopher Shores, Brian Cull a japonský historik Jasuho Izava, ve své knize - Krvavá jatka I. pod titulem - Barma - první útoky, na str. 275. a dále., pokračují slovy, cituji:
"Tři P-40 dostaly rozkaz napadnout vetřelce, avšak když Jim Howard a Thomas J. Cole začali útočit, uviděli, jak třetí pilot vlétl přímo do korun vysokých stromů, potom stroj dopadl na zem a v záplavě plamenů explodoval.
Hurricany a P-40 několikrát startovaly, ale k žádnému střetnutí nedošlo.
Až uprostřed dne v měsíci. Po vyhlášení poplachu odstartovalo šest Hurricanů - tři z nich byly ve vynikajících rukách Sqn. Ldr. Careye, Sgn. Ldr Stoneho a Sgn Ldr. Eldsona - až na další měly rozkaz hlídkovat nad Mingaladonem. Plt. Off. Kitley zaútočil na pět Ki-27, ale jeden Japonec ho zezadu napadl a ustřelil mu rádiovou anténu. Kitley potom raději zmizel. Ostatní piloti Japonce neviděli a v pořádku se všichni vrátili.
Mezitím byla v Rangúnu z lodí vyložena další indická divize, která se okamžitě přemístila na frontu k Salweenu.
Ve stejnou dobu přiletěla přes Lashio do Toungooa 28. peruť, kde se připojila k 1. peruti indického letectva (byla také vyzbrojena Lysandery) pod velením Sqn Ldr. Karuna Majumdara (bývalý kadet RAF v Cranwellu). Všechny Blenheimy a Lysandery byly okamžitě určeny k nepřímé podpoře armády. Když přiletěly Lysandery, byly ihned vybaveny držáky, ve kterých mohly nést dvě 250librové pumy."
Barma, pád hlavního města Rangúnu, 1. února až 9. března 1942.
O období, o kterém je nyní řeč, od. 1. února do 9. března 1942, je ihned v začátku nutno říci, že letecká síla Spojenců v Barmě nebyla,"k 1. únoru příliš velká".
Ale posuďme sami co říkají Christopher Shores, Brian Cull a japonský historik Jasuho Izava, ve své knize - Krvavá jatka II. pod titulem - Barma - Pád Rangúnu, na str. 258., když hovoří těmito slovy, cituji:
"V Rangúnu bylo asi 25 P-40 z jednotky AVG (z nichž bylo 18 služby schopných) a deset Hurricanů. V Toungoo bylo 12 Blenheimů IV( zde viz foto

, na kterém je Bristol Blenheim Mk. IV, foto je volně přístupné na několika webech.) ze 113. perutě (ačkoliv odloučená část operovala ze Zayatkwinu a nového letiště nazvaného ´Johnnie Walker´), 4 Buffala ze 67. perutě a 6 Lysanderů ještě s dalšími těmito letadly, které později přiletěly. Jedinými dalšími použitelnými letouny byly 3 Blenheimy ze 3 CD letky v Basseinu."
Barma, neděle, 1. února 1942.
Z letiště Zayatkwinu (ležící severovýchodně od Rangúnu, viz náčrt) odstartoval dne 1. února 1942, na svůj první průzkumný let, Hurricane, který pilotoval Flg. Off. Freddie Proctor. Úkol zněl - vizuální průzkum letiště Tak a Mesohot v Thajksku.
"Během příštích dvou týdnů budou dva průzkumné Hurricany provádět denní úkoly, při nichž se budou střídat při letech nad různými thajskými lletišti a jinými specifickými oblastmi Flg. Off. Proctor a Ken Perkin.
Sqn. Ldr. Frank Carey (velitel 135. perutě) během dne vyzkoušel nad Mingaladonem stíhací verzi Hurricana ve cvičném souboji s Buffalem ze 67. perutě, které pilotoval Sgt. Gordon Williams.
Zjistilo se, že výkony Buffala ve výšce 20 000 stop a výš byly skutečně lepší, zatímco v 16 000 stopách si byly oba letouny zdánlivě rovnocenné. Pod touto výškou byl nepochybně lepší Hurricane.
Zde viz náčrt

, na kterém malíř Roz., z mnoha map, nakreslil Barmu i s Barmskou cestou, včetně velkého množství letišť, tehdy používaných. Náčrt byl nakreslen pro Palbu.
Barma, čtvrtek, 29. ledna 1942.
Japonská 77. sentai se nad Rangůn vrátila během odpoledně 29. ledna - tentokrát však bez doprovodu. Hloubkový nálet dvaceti Ki-27 (zde viz foto

, pod kterým byl popisek - Nakadzima_Ki_27, foto je volně přístupné na několika webech) nad hlavní město Barmy vedl Maj. Hirose. Sqn Ldr. Carey se prý tehdy, bohužel, musel nudit, neboť v hotovosti PVO neměl ani jediný letoun. Sedl prý s Plt. Off. Storeym na motorku a odjel z letiště Zayatkwin do Mingaladoru, kde chtěl nalézt pochopení u Sqn. Ldr. Stoneho, o kterém Christopher Shores, Brian Cull a japonský historik Jasuho Izava, ve své knize - Krvavá jatka I. pod titulem - Barma - první útoky, na str. 273. a dále., pokračují slovy, cituji:
"Carey byl celý bez sebe, když viděl, že někdo něco sestřelil a udělal něco v mé pohotovosti? Byl jsem potěšen, že Barry (Sutton) a já jsme tam trávili většinu času. Pohotovost nikdy nepřevzal dřív, dokud sirény nespustily svůj příšerný randál. Totéž platí pro bláznivé starty při poplachu - vždycky mě znervózňovalo, když někdo startoval přímo ze svého místa a jen díky bohu nedošlo k nehodám. Nakonec jsme domluvili i s AVG - odjeli jsme na konec vzletové dráhy a oni odstartovali přes nás - fungovalo to bezvadně, ale občas při tom vstávaly vlasy. Vlezl jsem do zákopu za jídelnou a čekal.
V 5 000 stopách bylo asi 6/10 oblačnosti. Vzduch začal brzy vibrovat řevem vysoko letících letounů; táhlým ječením střemhlav letících stíhaček; hlubokým praskáním půlpalcových kulometů; pomalým drnčivým stakatem dvou vickersů japonských stíhaček a příležitostným rachotem browningů Hurricanů.
Boj se přibližuje, už se odehrává jihovýchodně od letiště. Chvíli po sobě z mraků vypadly dva letouny. Jeden dopadl do rýžového pole a ve hřibovitém černém kouři explodoval. Druhý letoun pád vybral a odletěl."
K zachycení japonských letadel odstartovalo šest Hurricanů (Zde viz foto

, pod kterým byl popisek_ Hurricane z 232. squadrone 1942, foto je volně přístupné na několika webech) a několik bojeschopných P-40 (zde viz foto

, pod kterým je popisek, RAF_P-40_Tomahawks_1941, foto je volně přístupné na několika webech). Pro pilota Storeye (BD921) se jednalo o první let po dvou měsících a zároveň také o první operační let. Se Sqn. Ldr. Careyem (BE171) rychle vystoupali do výšky do 20 000 stop a v této výhodné výšce spatřili nad základnou v mracích, asi ve 12 000 stopách, celkem šest Ki-27. Oba Huriccany pak, při rychlosti 420 mil/hod na ně střemhlav zaútočily, ale jakmile se přiblížily, japonské stíhačky zmizely v mracích. Oba dva piloti přitáhli řídící páky a začali opět stoupat do slunce. Tam se pak otočili a uviděli několik malých japonských stíhaček, které opět vyletěly z mraků.
"Dvě z nich se trochu vzdálily a v tu chvíli je napadly P-40. Carey se Storeyem podruhé střemhlav zaútočili a v tom okamžiku spatřili jednoho P-40 se třemi Japonci za ocasem - zřejmě manévrovali. Pravou sestupnou spirálou rychlostí 310 mil/hod. se oba piloti přiblížili a každý z nich si vybral jeden letoun. Storey vypálil dvě dlouhé dávky a spatřil zásahy; náhle se jeho oběť převrátila doleva a začala padat. Stejně tak i letoun, na který útočil Carey, začal po první dávce padat k zemi. Sqn. Ldr. Stone celý boj pozoroval:
´Už bylo skoro po boji, když se objevila jedna ´97´(pravděpodobně pilotovaná Sgt. Maj Nagašimou), která plachtila se zastaveným motorem. Náhle se obrátila na záda a vypálila kulometnou dávku na jeden Blenheim 113. perutě, který stál v ohraničeném boxu. Na vzdálenost několika palců musel Japonec cíl minout a sám se napasoval do rohu boxu. Na levé straně torza trupu byly průstřely z kulometů ráže 0,303, a tak byl přiznán Frankovi.´
Zdá se však, že letoun, o kterém se zmiňuje Stone, byla Storeyova oběť, kterou on nárokoval jako poškozený letoun, protože Careyův Japonec havaroval okamžitě. Nakonec bylo oběma pilotům přiznáno po jedné sestřelené stíhačce.
Dva letouny AVG byly ztraceny. Matt Kuykendall, zraněn na hlavě a na noze, nouzově přistál v Mingaladonu. Američané si tvrdě nárokovali sestřelení dvanácti stíhaček, což zvyšovalo celkový počet sestřelů na 14. Z pilotů 1. perutě si Sqn. Ldr. Sandell nárokoval tři sestřely, Flt. Ldr. Bond dva a jeden poškozený letoun, Bob Little, Bob Prescott a John Dean po jednom letounu.
Z 2. peruti Sqn. Ldr. Newkirk a Flt. Ldr. Hill, Flt. Ldr Bacon a Flt. Ldr. Lawlor hlásili rovněž sestřely."
Japonská 77. sentai tehdy utrpěla těžké ztráty.
"V boji ztratila čtyři Ki-27. Sgt. Maj. Nagašima se zabil, Wt. Off. Jošida, Sgt. Maj Kanda a Sgt. Kodžima se nevrátili z boje. Pouze 3. čútai, která poskytovala vrchní krytí, byla schopna dosáhnout nějakých úspěchů, které by stály za to. Nárokovala si údajně sestřelení ´deseti a více Spitfirů a několik P-40´. Lt. Kuwabara měl sestřelit dva, Wt. Off. Honma, Sgt. Kobajakawa po jednom a jeden byl přiznán nezvěstnému Sgt. Maj. Kandovi. Lt. Nakaoa z 1. letky pravděpodobný sestřel nárokoval jeden. 67. peruť ztratila jednoho ze svých nejzkušenějších pilotů. Velitel letky ´B´Flg. Off. John Wiglesworth odstartoval z Tongooa (kam jednotka musela ustoupit) v čele sekce Buffal, aby provedli hloubkový útok na letiště v Chiengmai (severní Thajsko). Hned po startu letounu W8213 vysadil motor a Buffalo nouzově přistálo na záda. Čelní sklo se rozbilo a střepina prorazila Wiglesworthovi lebku. Byl okamžitě mrtev.
Během dne do Mingaladonu přiletělo dalších šest Hurricanů (mezi nimi byly Z4726, BE198, BG674 a BG742). Se čtyřmi přiletěli piloti 17. peruti a dva přilétli ze 136. peruti, kteří byli při prvních přeletech zapomenuti. Při startu z Habbáníja jeden letoun havaroval a Sgt. R. F. Doman ze 17. perutě přišel o život. Mezi těmito nově příchozími byli dva Američané, kteří sloužili v RCAF - seržanti ´Tex´Barrick a Jack Gibson - a seržanti Ken Wheatley (také RCAF) a Doug Cropper z RAAF. Všichni tito piloti byli ze 17. peruti, seržanti Ken Bunting a Bob Payne z RCAF byli ze 136. peruti.
Barma, pátek - sobota, 30. až 31. ledna 1942.
Dne 30. ledna 1942 zaútočily japonské pozemní úderné jednotky na letiště a na stejnojmenné město Moulmein v jižní Barmě. Při japonském útoku byl tlakovou vlnou jedné z pum poškozen jeden Blenheim z 3. CD letky (později před ústupem na sever byl vlastní posádkou zničen, vyhozen do povětří). Všichni obránci Moulmeinu pak další den, tedy 31. ledna ustoupili po moři, a tím byla zničena i linie počátečního varovného systému sloužící letectvu (předsunuté hlásky, i s radiostanicemi). Od této doby pak ohlašoval letecké útoky Japonců jen Radar. Když Japonci získali Moulmein i s jeho letištěm, získali celý jižní pruh barmského území i s pobřežím a začala skutečná invaze do Barmy, když se jim zároveň, na východě Barmy, podařilo překročit důležitou řeku Salween (vše potvrzuje další historický zdroj, kterým je zde David Rooney, Vítězství v Barmě, str. 9. až 11. O letecké situaci, v těchto posledních dnech ledna 1942 , Christopher Shores, Brian Cull a japonský historik Jasuho Izava, ve své knize - Krvavá jatka I. pod titulem - Barma - první útoky, na str. 275. a dále., pokračují slovy, cituji:
"Tři P-40 dostaly rozkaz napadnout vetřelce, avšak když Jim Howard a Thomas J. Cole začali útočit, uviděli, jak třetí pilot vlétl přímo do korun vysokých stromů, potom stroj dopadl na zem a v záplavě plamenů explodoval.
Hurricany a P-40 několikrát startovaly, ale k žádnému střetnutí nedošlo.
Až uprostřed dne v měsíci. Po vyhlášení poplachu odstartovalo šest Hurricanů - tři z nich byly ve vynikajících rukách Sqn. Ldr. Careye, Sgn. Ldr Stoneho a Sgn Ldr. Eldsona - až na další měly rozkaz hlídkovat nad Mingaladonem. Plt. Off. Kitley zaútočil na pět Ki-27, ale jeden Japonec ho zezadu napadl a ustřelil mu rádiovou anténu. Kitley potom raději zmizel. Ostatní piloti Japonce neviděli a v pořádku se všichni vrátili.
Mezitím byla v Rangúnu z lodí vyložena další indická divize, která se okamžitě přemístila na frontu k Salweenu.
Ve stejnou dobu přiletěla přes Lashio do Toungooa 28. peruť, kde se připojila k 1. peruti indického letectva (byla také vyzbrojena Lysandery) pod velením Sqn Ldr. Karuna Majumdara (bývalý kadet RAF v Cranwellu). Všechny Blenheimy a Lysandery byly okamžitě určeny k nepřímé podpoře armády. Když přiletěly Lysandery, byly ihned vybaveny držáky, ve kterých mohly nést dvě 250librové pumy."
Barma, pád hlavního města Rangúnu, 1. února až 9. března 1942.
O období, o kterém je nyní řeč, od. 1. února do 9. března 1942, je ihned v začátku nutno říci, že letecká síla Spojenců v Barmě nebyla,"k 1. únoru příliš velká".
Ale posuďme sami co říkají Christopher Shores, Brian Cull a japonský historik Jasuho Izava, ve své knize - Krvavá jatka II. pod titulem - Barma - Pád Rangúnu, na str. 258., když hovoří těmito slovy, cituji:
"V Rangúnu bylo asi 25 P-40 z jednotky AVG (z nichž bylo 18 služby schopných) a deset Hurricanů. V Toungoo bylo 12 Blenheimů IV( zde viz foto

, na kterém je Bristol Blenheim Mk. IV, foto je volně přístupné na několika webech.) ze 113. perutě (ačkoliv odloučená část operovala ze Zayatkwinu a nového letiště nazvaného ´Johnnie Walker´), 4 Buffala ze 67. perutě a 6 Lysanderů ještě s dalšími těmito letadly, které později přiletěly. Jedinými dalšími použitelnými letouny byly 3 Blenheimy ze 3 CD letky v Basseinu."
Barma, neděle, 1. února 1942.
Z letiště Zayatkwinu (ležící severovýchodně od Rangúnu, viz náčrt) odstartoval dne 1. února 1942, na svůj první průzkumný let, Hurricane, který pilotoval Flg. Off. Freddie Proctor. Úkol zněl - vizuální průzkum letiště Tak a Mesohot v Thajksku.
"Během příštích dvou týdnů budou dva průzkumné Hurricany provádět denní úkoly, při nichž se budou střídat při letech nad různými thajskými lletišti a jinými specifickými oblastmi Flg. Off. Proctor a Ken Perkin.
Sqn. Ldr. Frank Carey (velitel 135. perutě) během dne vyzkoušel nad Mingaladonem stíhací verzi Hurricana ve cvičném souboji s Buffalem ze 67. perutě, které pilotoval Sgt. Gordon Williams.
Zjistilo se, že výkony Buffala ve výšce 20 000 stop a výš byly skutečně lepší, zatímco v 16 000 stopách si byly oba letouny zdánlivě rovnocenné. Pod touto výškou byl nepochybně lepší Hurricane.