Ruské letectvo všeobecne

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4160
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Ruské letectvo všeobecne

Příspěvek od Alfik »

Dzin píše:Takže vlastně zmíněný případ je vlastně o tom, že špionážní letoun NATO požádal Rusko o průlet a dostal ho. :wink:
A tys už někdy slyšel o tom, že by špionážní letadlo (zdůrazňuji že špionážní) žádalo jakoukoli, čili kteroukoli, nebo několik, civilní ŘLP, včetně svého vl. státu??? Tedy, že by např. nad Krymem, žádalo Ruskou, Ukrajinskou, Českou, nebo třeba USA ŘLP? Nejlépe všecky najednou, viď 8-)
To by asi už moc špionážní nebylo, co?
:mrgreen:
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Uživatelský avatar
Pikujuci brizolit
poručík
poručík
Příspěvky: 723
Registrován: 13/12/2018, 16:47
Bydliště: občas aj SK

Re: Ruské letectvo všeobecne

Příspěvek od Pikujuci brizolit »

MiG-41/PAK DP
Ehm, 4+ Mach , laserové zbrane, 6 generácia lietadiel v polovici dekády?
8-)
https://fighterjetsworld.com/air/russia ... aft/22758/

RT video anglicky v spoileri :lol:
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11488
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Re: Ruské letectvo všeobecne

Příspěvek od Dzin »

Alfik
Ne, ale tohle my vyplynulo z
kenavf píše:Pretože ak by to bolo napríklad to lietadlo NATO s povolením od Ukrajiny tak má okamžite za krkom ruského suchoja a o takých prípadoch nevieme.
:D
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4160
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Ruské letectvo všeobecne

Příspěvek od Alfik »

Dzin píše:Alfik
Ne, ale tohle my vyplynulo z
kenavf píše:Pretože ak by to bolo napríklad to lietadlo NATO s povolením od Ukrajiny tak má okamžite za krkom ruského suchoja a o takých prípadoch nevieme.
:D
Njn na Ukrajině je všecko možné :D
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Ruské letectvo všeobecne

Příspěvek od kenavf »

Dzin píše:Alfik
Ne, ale tohle my vyplynulo z
kenavf píše:Pretože ak by to bolo napríklad to lietadlo NATO s povolením od Ukrajiny tak má okamžite za krkom ruského suchoja a o takých prípadoch nevieme.
:D
Možno by to chcelo naučiť sa chápať písaný text. Pretože ty si písal:
Dzin píše:Abychom se vrátili k meritu věci, jakékoliv lety NATO v prostoru Krymu jsou zcela v pořádku, pokud je nahlásí Ukrajině. Povolení ruské ATC je v tomto irelevantní, protože jedná protiprávně, což plyne ze všech známých faktů.
Takže mne zase z toho vyplynulo že nad kontroverznými oblasťami Krymu, ktoré kedysi spravovala Ukrajina, aj teraz podľa teba stačí ukrajinské povolenie od ukrajinského dispečera a že to podľa toho aj reálne funguje. Podľa mňa by malo také lietadlo NATO okamžite za krkom suchoja. A o to čo niekto vyhlasuje DeJure sa nikto nezaujíma, zaujíma ho to o je DeFacto. A určite sa to týka aj ostatných civilných letov.
To je ako s tými loďami pod Krymským mostom. DeJure si môže Ukrajina deklarovať čo chce, DeFacto im Rusko ukázalo aká je realita a s ukrajinskými loďami urobila poriadok a ostatné lode už vedia koho sa pýtať na povolenie. S lietadlami by to bolo obdobné.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
heder2
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 107
Registrován: 14/10/2019, 11:03

Re: Ruské letectvo všeobecne

Příspěvek od heder2 »

Krátky dokument v angličtine o vývoji motora Pratt & Whitney F119 pre F-22


Dávam to sem z dôvodu, že hlavný konštruktér sa na začiatku vyjadril: "Toho času stál ešte berlínsky múr a ruské lietadlá ďaleko presahovali tie naše. Tak sme potrebovali lietadlo čo porazí Rusov." Úsmevné, že takto vzdelaný človek z oboru použil takéto slová. Asi naletel ruskej propagande :lol:

Ešte som brúzgal ohľadom porovnávania posledných motorov ruskej a americkej konštrukcie.
Postrehol som vyjadrenie výrobcu F135, Pratt &Whitney, že motor je o 1500 libier/680kg ťažší než F119 z F-22. Ak je pravda, že F119 má pomer ťahu ku hmotnosti 9:1, čo pri 158kN vychádza na ~1700kg, tak F135 váži ~2,4t.
Pomer ťahov F135 vychádza 128kN/2,4t = 53kN na tonu suchý a 191kN/2,4t = 80kN/t forsážny. Nie je to veľa, podobné hodnoty dosahuje RD-33MK takže F135 nemá využitý svoj výkonový potenciál.
Jeho ťahy tiež poskytnú približný odhad suchého ťahu F119 nakoľko jeho jadro je zakladom F135.
Buďto hrubým (nepresným) odčítaním rozdielu 191-128=63 by pre F119 platilo 158-63=95kN
Alebo koeficientom 191:128=1,5; 158:1,5=105kN
Ako ideál sa javí stredná cesta 100kN, ale sú to len dohady.
Naproti tomu ruský AL-41F1 zo Su-57 je podľa vyjadrení o 150kg ľahší než základný AL-31F, čo dáva jeho hmotnosť na úroveň 1400kg.
Pomery ťahov na hmotnosť 91kN/1,4t = 65kN/t a 147kN/1,4t = 105kN/t sú zo súčasných sériových motorov najvyššie.
Nakoľko jeho suchý ťah 2x91kN mu stačí na dosiahnutie "supercruise" podľa správ M=1,3 až 1,5 tak pre F-22 by na rýchlosť M=1,7 mohol postačiť ťah 2x<100kN.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Ruské letectvo všeobecne

Příspěvek od zzz »

heder2 píše:(...)Ako ideál sa javí stredná cesta 100kN, ale sú to len dohady.(...)
Proč?
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Ruské letectvo všeobecne

Příspěvek od Skeptik »

heder2
AL-41F1 nemá suchou hmotnost 1.400 kg, ale o 200 kg víc tj. cca 1.600 kg. Tedy aspoň to je nejčastěji uváděná hodnota.

Oproti tomu F119 má mít suchou hmotnost cca 1.800 kg a F135-100 (z F-35A) má mít cca 1.700 kg.
Hmotnost 2.400 kg bude nejspíše hmotnost F135-600 tj. verze pro F-35B se zdvihovým dmychadlem.

Vše jsou odhady, skutečné TTD jsou klasifikované a nebyly nikdy zveřejněny (alespoň pokud vím).
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 30/7/2020, 15:49, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
heder2
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 107
Registrován: 14/10/2019, 11:03

Re: Ruské letectvo všeobecne

Příspěvek od heder2 »

https://www.kommersant.ru/doc/833099
https://rostec.ru/news/2534/
https://www.airforce-technology.com/fea ... -analysis/
Hmotnosť AL-41F1 napríklad tieto zdroje udavajú na 1400kg. Je možné, že to zamieňajú s izd. 30 ktorý má toľko vážiť no z vyplývajúceho kontextu si to nemyslím.

Čo sa týka F135, výrobcom ventilátora už nie je Pratt & Whitney tak nevidím dôvod načo by to udávali pri svojom motore ktorý väčšinou bude inštalovaný samostatne.
Doslova P&W uvádza: "The F135 produces 20% more thrust and weighs 1,500
pounds more than the F119."
- F135 produkuje o 20% viac ťahu a váži o 1500 libier viac než F119. - ja z toho chápem len motor, nie komplex motor+ventilátor.

Viem, že sú to odhady. No aj taký F100-PW-229 pribral na váhe použitím technológii z F119. A žeby značne výkonnejší F135 vážil menej, tomu neuverím kým neuvidím. Proste cesta vysokej spoľahlivosti, životnosti a účinnosti ide úmerne s materiálovými nárokmi. Taký D-30F6 z MiG-31 je tiež svojbytný motor, no aj ťažký.

*Ešte dodám, že F135 by sa mal do budúcna dostať ťahom na viac než 200kN. Tuším až niekde ku 220kN ale presne nepamätám už ani zdroj.

** Štylistická úprava
Uživatelský avatar
Pikujuci brizolit
poručík
poručík
Příspěvky: 723
Registrován: 13/12/2018, 16:47
Bydliště: občas aj SK

Re: Ruské letectvo všeobecne

Příspěvek od Pikujuci brizolit »

MiG-29 zostrelený nad Líbyjou

V Líbyi bolo zostrelené bojové lietadlo MiG-29, ktoré údajne vlastnili ruskí kontraktori. Malo sa to odohrať v blízkosti mesta Sirte.
Pilot stíhacieho lietadla sa úspešne katapultoval a zaznamenal priebeh jeho evakuácie vrtuľníkmi líbyjských národných vzdušných síl (LNA)

Na sociálnych sieťach bolo tiež zverejnené video nasnímané pilotom, kde uviedol, že jeho bojové lietadlo bolo zostrelené a nezrútilo sa kvôli technickej poruche.

https://defence-blog.com/news/mig-29-fi ... libya.html

EDIT: ľavopis
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Uživatelský avatar
Pikujuci brizolit
poručík
poručík
Příspěvky: 723
Registrován: 13/12/2018, 16:47
Bydliště: občas aj SK

Re: Ruské letectvo všeobecne

Příspěvek od Pikujuci brizolit »

Šlo vraj o výcvik záchranárskych vrtuľníkov LNA a k žiadnemu zostrelu MiG-29 v Líbiji teda nedošlo. :roll:

Edit: LNA, nie GNA
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Ruské letectvo všeobecne

Příspěvek od Flogger G »

Ze začátku vlákna jsme se bavili o leteckých motorech. Škoda, že k tomu nejsou české nebo alespoň anglické titulky. - https://www.youtube.com/watch?v=iZQJqOINACE
heder2
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 107
Registrován: 14/10/2019, 11:03

Re: Ruské letectvo všeobecne

Příspěvek od heder2 »

Julesak píše:
Tu-160 má vyššiu nosnosť (45 vs 21 ton) a aj dolet (10 500 vs. 7 000 km) ako Tu-95MS, preto sa im doň oplatí investovať, i keď je prevádzkovo drahší. a náhrada v podobe PAK-DA je od radových jednotiek veľmi ďaleko.
PAK DA má byť náhrada aj za nadzvukový stroj? Vzhľadom k novovýrobe Tu-160M2 a teda aj jeho dlhom pôsobení vo VVS asi PAK DA nebude plnohodnotná náhrada za všetko.
Pracuje sa ešte niekde vo svete na nejakom novom nadzvukovom bombardéri?
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Ruské letectvo všeobecne

Příspěvek od Skeptik »

Pokud jsem správně pochopil, tak ano. Nejprve by měl nahradit "to nejstarší" tj. Tu-95MS, pak Tu-22M3M a nakonec i Tu-160M2 (ale to jsme nejdříve v roce 2045).

Záleží na tom, co máš pod pojmem "nadzvukový bombardér" na mysli. Z širšího pohledu do této kategorie patří i F-15E či Su-34 a jejich budoucí náhrady.
Pokud máš ale na mysli "těžké bombardéry" typu B-1B či Tu-160M2, tak pokud vím nikdo. Uvedené typy jsou nejspíš posledními ve své třídě. Je to dáno tím, že rychlost bombardéru již v současné době není ani ochranou, ani zárukou rychlé reakce.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Ruské letectvo všeobecne

Příspěvek od Julesak »

Rýchlosť pri mohla byť ochranou ak by bola povedzme vyššia ako M5, inak nie.
A taký stroj by bol zrejme strašne drahý.

O PAK-DA je toho známeho málo, čiže špekulovať nad ním nemá asi význam.
V každom prípade novoyrobené Tu-160M2 budú určite slúžiť min. 20-30 rokov, ako píše Skeptik.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Xawi3r
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 528
Registrován: 1/12/2013, 21:20

Re: Ruské letectvo všeobecne

Příspěvek od Xawi3r »

No řekl bych přidejte kluci! Jestli seriova vyroba Tu-160M2 vubec zacne, skonci nejdriv 2030, spis az nekdy k roku 2040... A pak budou jeste minimalne 20 let slouzit. Pak-Da to bude mit jen o deset, 15 let posunute. Bez ohledu na to, ze jsou ty bombardery koncepcne uplne jinde si i pro tohle myslim, ze pak-da rozhodne Tu-160 nahrazovat nebude a budou slouzit paralelne minimalne do sedesatych let...
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Ruské letectvo všeobecne

Příspěvek od Skeptik »

Tak 10 Tu-160M2 je už objednáno a dodány by měly být do konce roku 2027. Zatím prý jde vše podle harmonogramu a první by měl s novými motory letět příští rok. Tak uvidíme.

A pak je otázkou, zda se budou ještě nějaké Tu-160M2 objednávat, a nebo zda se pouze ty stávající upgradnou na standard Tu-160M2.
Myslím si, že B) je správně.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Ruské letectvo všeobecne

Příspěvek od Julesak »

Modernizácia už vyrobených Tu-160 má dve fázy:
1)Tu-160M1, upravená avionika + rozšírená výzbroj o Ch-555 a Ch-101/102, zúžená o Ch-15 a bomby, zatiaľ myslím 8 operačných ks (zo 16)
2)Tu-160M, avionika rovnaká ako Tu-160M2 (presnejšie, novovyrobený Tu-160M2 dostal rovnakú avioniku ako modernizované Tu-160M, len pre upresnenie), plus výzbroj ako u M1

Aby sa výroba Tu-160M2 nerozbehla nie je dôvod, akurát je otázny harmonogram a počet.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Ruské letectvo všeobecne

Příspěvek od Skeptik »

Narazil jsem i na informaci, že ty letouny modernizované na Tu-160M1 budou nakonec modernizované na úroveň Tu-160M (což je označení pro Tu-160M2, který nepochází z kovovýroby) ... tedy hlavně instalaci nových motorů NK-32-2
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Ruské letectvo všeobecne

Příspěvek od Julesak »

Na Tu-160M by pokiaľ viem mali byť výhľadovo modernizované všetky už vyrobené stroje, bez ohľadu na to či prešli prvou fázou (M1) alebo nie.
Ale nové motory, pokiaľ viem, sú aspoň zatiaľ určené len pre novovyrábané stroje.
Aspoň ruslet to tak zatiaľ udáva.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Odpovědět

Zpět na „Letectvo“