Rozdíly mezi jap.loděmi pro miniponorky,hydroplány,vrtulníky
Napsal: 17/5/2020, 13:35
Měl bych dotaz na raritní téma: V čem se od sebe lišily lodě, které před WW2 vznikaly v Japonsku ?:
a) pro operace hydroplánů anebo miniponorek (viz např. článek od @scrat http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=130&t=6583 o těchto miniponorkách - typická délka japonských miniponorek = cca 25 metrů) které z lodě operovaly pomocí lodních výtahů na vodní hladinu (tj. nemyslím lodě vybavené katapultem)
viz např. loď provozovaná japonským námořnictvem https://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_ ... ier_Mizuho

pozn: u miniponorek jsem nedohledal hmotnost. Pro orientační představu: udávaný výtlak japonských miniponorek byl cca 40 tun a víc - dle konkrétní verze. Tj. je dost možné, že vzhledem k hmotnosti nebyl pro vypouštění miniponorek používán lodní jeřáb spouštějící miniponorku z lodní paluby na hladinu, ale že fungoval jiný způsob vypuštění miniponorky)
b) pro operace invazních plavidel = pro přepravu a spouštění malých plavidel mimo přístavy (zejména vyloďovací čluny pro mužstvo/techniku, ale také specializované minidělové čluny)
viz loď japonské armády https://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_ ... C5%AB_Maru
c) pro operace armádních letadel a invazních plavidel (buďto pro japonský "Storch" nebo pro japonské "vrtulníky", přesněji pro jejich předchůdce tzv. autogyra)
viz např. loď japonské armády https://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_ ... kitsu_Maru

zdroj obrázku: http://www.navypedia.org/ships/japan/ja ... u_maru.htm
Můj osobní názor: neexistovala žádná souvislost ani při zadání loďařským firmám a ani při výsledné konstrukci. Tyto jednotlivé zbrojní programy byly na sobě úplně nezávislé a neměly žádné společné konstrukční prvky (=já spekuloval, že existoval nějaký jeden univerální základ lodi včetně pohonu, na který by se projektovaly lodní nástavby dle specifických požadavků japonského námořnictva či japonské armády)
a) pro operace hydroplánů anebo miniponorek (viz např. článek od @scrat http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=130&t=6583 o těchto miniponorkách - typická délka japonských miniponorek = cca 25 metrů) které z lodě operovaly pomocí lodních výtahů na vodní hladinu (tj. nemyslím lodě vybavené katapultem)
viz např. loď provozovaná japonským námořnictvem https://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_ ... ier_Mizuho

pozn: u miniponorek jsem nedohledal hmotnost. Pro orientační představu: udávaný výtlak japonských miniponorek byl cca 40 tun a víc - dle konkrétní verze. Tj. je dost možné, že vzhledem k hmotnosti nebyl pro vypouštění miniponorek používán lodní jeřáb spouštějící miniponorku z lodní paluby na hladinu, ale že fungoval jiný způsob vypuštění miniponorky)
b) pro operace invazních plavidel = pro přepravu a spouštění malých plavidel mimo přístavy (zejména vyloďovací čluny pro mužstvo/techniku, ale také specializované minidělové čluny)
viz loď japonské armády https://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_ ... C5%AB_Maru

c) pro operace armádních letadel a invazních plavidel (buďto pro japonský "Storch" nebo pro japonské "vrtulníky", přesněji pro jejich předchůdce tzv. autogyra)
viz např. loď japonské armády https://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_ ... kitsu_Maru

zdroj obrázku: http://www.navypedia.org/ships/japan/ja ... u_maru.htm
Můj osobní názor: neexistovala žádná souvislost ani při zadání loďařským firmám a ani při výsledné konstrukci. Tyto jednotlivé zbrojní programy byly na sobě úplně nezávislé a neměly žádné společné konstrukční prvky (=já spekuloval, že existoval nějaký jeden univerální základ lodi včetně pohonu, na který by se projektovaly lodní nástavby dle specifických požadavků japonského námořnictva či japonské armády)