Niko, vycházíme z článku AN.cz, který je založen na dvou polsky psaných zdrojích a žádného jiného zdroje. Tj. nejsem si úplně jist, že je jednoznačně rozhodnuto, že všechna technika pro UA bude nová (ať už zčásti vyráběná na UA či kompletně importovaná).niko píše:Do 2035, teda za 15 rokov ukrainci kupit 100 lietadiel zvladnu. (...)
To už spíše bych tipoval na podobnou metodu akvizic jakou postupují např. v Řecku = mix nové a opotřebované (zčásti zmodernizované).
Výsledkem je, že dle počtu techniky v inventáři řeckých ozbrojených sil ... v této 10-ti milionové zemi není výrazně méně techniky než jaký je součet techniky v inventáři regionu o 75-ti milionech obyvatel: V4+Rakousko+Slovinsko (rozlohou to odpovídá rozloze Rakouska-Uherska před obsazením osmanské Bosny).
Také bych byl opatrný s předčasným favorizováním, že určitě budou zavedeny stroje s ukrajinským motorem např. některý z čínských typů např. vybavených motory z rodiny motorů Al-222. Ono totiž létají se dvěma motory, což citelně prodražuje MRO (a K-8, vybavený jedním motorem z rodiny motorů Al-25, tak má výkony někde pod úrovní L-39NG). Slovensko (za vlád pana premiéra Vladimíra Mečiara) uvažovalo o dvoumotorovém Jak-130 vybaveném dvěmi slovenskými motory DV-2. Ale nakonec to dopadlo jak dopadlo.
Tím netvrdím, že je jednoznačně lepší jednomotorová koncepce jako je Boeing T-7 Hawk. Spíše je potřeba sečíst pro a proti a podle toho se rozhodnout.
IMHO bych byl také opatrný s variantou, že existující dvoumotorová letadla budou překonstruována na ukrajinské motory. Například, když Italové odkoupili práva na Jak-130 a pustili se do práce na M-346, tak odmítli použít slovenský motor DV-2 se kterým létaly prototypy Jak-130.