Hypersonický motor SABRE

Letouny, vrtulníky a jiné létající stroje, výzbroj, rakety a bomby
Odpovědět
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Hypersonický motor SABRE

Příspěvek od Rase »

Obrázek

Pokročilé partnerství pro vývoj motoru SABRE

Britské společnosti Rolls-Royce a Reaction Engines Limited (REL) oznámily novou dohodu o strategickém partnerství týkající se pohonu vysokorychlostních letadel, která byla vyhlášena 21. srpna. Úzká spolupráce probíhá již poslední dva roky a nyní jde o posílení těchto vztahů. Navazuje na dřívější oznámení partnerství s Boom Supersonic a Virgin Galactic. Reaction Engines Limited se sídlem v Oxfordshiru se již delší čas zabývá vývojem pokročilého motoru SABRE (Synergetic Air-Breathing Rocket Engine), který má být ekologičtější a provozně levnější než současné technologie. Z hlediska spotřeby paliva nároky odpovídající běžnému proudovému motoru, avšak dokáže nabídnout výkon a schopnost dosahovat vysoké rychlosti jako raketové motory. V dubnu 2019 provedla společnost v testovacím zařízení v Colorado Air and Space Port v USA, úspěšné testy předchlazovače, ve kterých simulovala podmínky při rychlosti Mach 3,3. Testy předchlazovače měly zjistit, zda extrémně horké teploty, způsobené vysokorychlostním prouděním vzduchu motorem, nepoškodí žádné součásti. Společnost uvedla, že tato komponenta byla schopna ochlazovat plyny s teplotou nad 1000 °C na okolní teplotu za méně než půl sekundy. Vedoucí projektu Shaun Driscoll konstatuje, že zatímco vývoj raketových motorů v uplynulých 70 letech stagnoval, letecké motory v průběhu posledních desetiletí získaly výrazně vyšší účinnost. "Pokud dokážete zkombinovat letadlový a raketový motor, můžete mít velmi lehký a efektivní pohonný systém a v podstatě vytvořit kosmické letadlo." Obecně se dá říct, že tato pohonná jednotka je v pokročilé fázi vývoje. Revoluční pohonná jednotka přilákala zájem velkých firem z oboru. Například BAE Systems, Rolls-Royce a Boeing investovaly více než sto milionů liber, tedy v přepočtu bezmála tři miliardy korun. Do roku 2030 by nadzvukové lety měly umožnit cestovat mezi Velkou Británií a New Yorkem za pouhou jednu hodinu a z Londýna do Austrálie za čtyři hodiny.

Zdroj:
https://www.flightglobal.com/air-transp ... 44.article
https://www.defensenews.com/global/euro ... nvestment/
https://www.janes.com/defence-news/news ... propulsion
https://vtm.zive.cz/clanky/z-londyna-do ... fault.aspx

Obrázek

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3893
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Hypersonický motor SABRE

Příspěvek od HONZIK11 »

Je zajímavé , že Anglie, bývalá světova a koloniální velmoc, kterázto byla zvyklá,, obsluhovat,, svět na velké vzdálenosti, má stále tendence vyvíjet něco, cim se dostanu na opačnou jeho stranu. Dnes rychle. Kdysi třeba parním pohonem nezávislým na vetrech. MAJÍ to jakoby v genech.
Samozřejmě, že na prvním foto je vojensky speciál a na druhém klon Concordu.
Obe dvě konstrukce, tento dnes osamocený ostrov potřebuje, jako by nexistovaly jiné aplikace. On line přenosy dat a tudíž nepotreba obchodního cestování až takovou rychlosti proti casu. A na vojenské straně hypersonicke střely, přesně navadene, které jdou vypustit nad svým územím z mnohem pomalejsich strojů.
Ale nechtěl bych brojit za,, KONEZPREZKU,, před parní lokomotivou, proto PÍŠU toto jako úvahu k zamyšlení.
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Hypersonický motor SABRE

Příspěvek od Rase »

Tak momentálně zde hraje prim civilní aplikace, tedy ten "klon Concordu", díky čemuž se podařilo přivést různé investory atd. Přeci jen vojenská technika není zrovna výdělečná, nebo je, ale v civilním průmyslu se točí mnohem větší peníze. Onen souboj o hypersonické letouny se týká i jiných zemí, konkrétně v Číně minimálně pracují na podobných projektech, britské společnosti tak sice udávají směr, ale rozhodně jim nebude chybět konkurence, což je dobře. Osobně jsem moc rád, že se na projektu podílí i Rolls-Royce a snad bude mít projekt úspěch, který jim moc přeju. Pokud se něco z tohoto vývoje zužitkuje i u armády (letouny a rakety), bude to taky jen dobře.
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3893
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Hypersonický motor SABRE

Příspěvek od HONZIK11 »

Plně souhlasím, kdyz jsem začal vnímat létectvi i prostřednictvím Britských bombardéru
Série,, tří V,, nikdo se nedostal aerodynamicky dal než oni. Pak dojeli na složitost a drahou dokonalost.
Tehdy jsem se jich bál, ale ten strach byl potlačen úctou k jejich aerodynamicke koncepci, klenutym tvarům. .
Začalo to vlastně Spitfirem pak šel výzkum jinudy tvary se zjednodusovaly ale oni šli naopak do gotiky delty. :up: A než jsme se o těchto konstrukcích dověděli více, byl výzkum skartovan, a nebyl dodnes zveřejněn. Věřím, že oni vědí i dnes co dělají a výsledky nakadneho základního výzkumu i v těchto rychlostech uchovali pro sebe. .
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Hypersonický motor SABRE

Příspěvek od Rase »

Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Odpovědět

Zpět na „Letectvo“