Cvičné letouny pro OSSR

Odpovědět
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2507
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Lynx »

Úplne základný výcvik pilotov prebieha na TUKE, kde je letecká fakulta. Ci by im prikúpili povedzme 4ks NG, alebo by posielali pilotov do ČR na vycvik je otázka. Ale ako výzbroj celej letky, na to je L39NG príliš slabé, jeho výkony by VzS OSSR nikam neposunuli.
Neviem aké sú osnovy výcviku pilotov na strojoch kategórie L39NG, ale pre tých pár hodín kupovať jednoúčelové stroje za x mil EUR, je neefektívne.
Uživatelský avatar
Arthur
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2249
Registrován: 26/9/2017, 21:52

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Arthur »

Skelet čo myslíte prečo to dávam do "uvodzoviek". A nie je to otázka. Kľudne sa tvárte, že nechápete...
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17771
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od skelet »

u tebe jeden nikdy neví
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4953
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Lynx: Presne tak, posunúť na TUKE aj výcvik na niečom turbovrtuľovom po piestoch.
Pomôže to aj komplexnosti ponúkaných služieb TUKE.
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Flogger G »

Kolego skelete, ono je otázkou, kdy by druhá letka F-16 na Slovensko dorazila, když dopředu dojednané letouny budou mít zpoždění víc než jeden rok. Také je možné, že jednání s Korejci je určitá demonstrace tlaku na LM, ať sebou hodí.
Pánové, asi se v problematice leteckého výcviku příliš neorientujete. Buď se pro úplné počáteční seznámení s motorovým létáním používá ve vojenských letectvech pístový vrtulák nebo turbovrtulový stroj - obojí vyvozují potřebný tah vrtulí, tento stupeň je společný pro všechny budoucí aviatiky, kteří jdou na aparáty s pevným křídlem. Dalším stupněm pro piloty bojových strojů je na pilotáž nenáročný cvičný proudový letoun, kde si adept vojenského létání zvyká na pohon turbokompresorovým reaktivním motorem. Následně potom přichází plnokrevný stroj.
pjaro77
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 491
Registrován: 13/11/2019, 17:19

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od pjaro77 »

Juraj Tichý píše: 22/9/2022, 09:47 Lynx: Presne tak, posunúť na TUKE aj výcvik na niečom turbovrtuľovom po piestoch.
Pomôže to aj komplexnosti ponúkaných služieb TUKE.
Súhlasím, nech sa základný výcvik robí na turbovrtuľách a kľudne sa tie mašiny môžu používať aj keď potrebujú piloti nalietať hodiny .
Pokračovací výcvik a výcvik na F-16 - poslať pilotov do USA alebo do niektorého europskeho výcvikového strediska (je vôbec nejaké v EU pre F-16 ?).
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4953
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Flogger G píše: 22/9/2022, 11:08 Pánové, asi se v problematice leteckého výcviku příliš neorientujete. Buď se pro úplné počáteční seznámení s motorovým létáním používá ve vojenských letectvech pístový vrtulák nebo turbovrtulový stroj - obojí vyvozují potřebný tah vrtulí, tento stupeň je společný pro všechny budoucí aviatiky, kteří jdou na aparáty s pevným křídlem. Dalším stupněm pro piloty bojových strojů je na pilotáž nenáročný cvičný proudový letoun, kde si adept vojenského létání zvyká na pohon turbokompresorovým reaktivním motorem. Následně potom přichází plnokrevný stroj.
Slovenský piloti v USA idu na T-6 a následne na T-38.
Žiadne nenáročné prúdové lietadlo tam nie je.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17771
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od skelet »

to nenáročné proudové letadlo je ve stejné kategoii jako ten turbovrtulák. Však mimo jiné Aero L-139 bylo svého času nabízeno proti PC-7/9, z kterého nakonec vznikl T-6. L-39NG a T-6 jsou stejná kategorie letounů.

K F-16 pro druhou letku OSSR jsem se vyjádřil už dříve.
ObrázekObrázekObrázek
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Flogger G »

Budoucí slovenští piloti prodělávají základní výcvik v USA? Tak to jsem opravdu někde zaspal dobu a uznávám, že stroj kategorie cvičný proudový OSSR nepotřebují. Ostatně jsem již psal, že to je svrchovaná věc Slovenska, co budou mít OSSR ve výzbroji.

Druhá letka F-16 mi přijde logičtější než další typ letadla. Přeci jen nejde o počty na úrovni Polska.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4953
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Spolu s F-16 sa objednal výcvik 22 pilotov, z ktorých niektorí lietali len na piestovych strojoch.
Niektorí mali aj hodiny na L-39.

Letka FA-50 po rieši výcvik aj CAS ťažkej brigády.
Ta voľba, byt sa tak nezdá je oveľa lepšia ako ďalšia Letka F-16, ku ktorej by aj tak bolo treba dokúpiť cvičné stroje alebo výcvik.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11565
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Zemakt »

FA není T. A fakt se mi to moc nezdá. Dokoupit starší C/D pro cvičně-bojovou letku mi přijde logické. Ba přímo se to nabízí.

A také to není zrovna žádná láce. Jinak TA by mi tedy seděla víc, když už.
http://defenseph.net/drp/index.php?topic=2011.0

Edit: a má vůbec FA zachované dvojí řízení?
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Vestly
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 26/1/2015, 17:43

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Vestly »

FA-50 by davala zmysel ak by sa obstarali aspon 2 letky. Ak chcu nakupit len 10-12 kusov, tak mi ich nakup nedava moc zmysel.
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Flogger G »

FA-50 vyjde Polsko dost draho. Prvních 12 kusů FA-50 Block 10 má dorazit příští rok a naši severní sousedé za ně zaplatí 700 mil. USD. Dodávku zbylých 36 strojů v ryze polské specifikaci by měli Korejci splnit v letech 2025 - 28. Verze má být dosti podobná provedení Block 20 a celková cena těchto letounů je 2,3 mld USD. T/TA-50 je levnější.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4953
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Zemakt píše: 22/9/2022, 14:30 FA není T.

Edit: a má vůbec FA zachované dvojí řízení?
Cvicne-bojovy L39NG ma zachované dvojité riadenie?
Patri do kategórie F alebo T? :rotuj:
Uživatelský avatar
Arthur
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2249
Registrován: 26/9/2017, 21:52

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Arthur »

Juraj Tichý píše: 22/9/2022, 16:25
Zemakt píše: 22/9/2022, 14:30 FA není T.

Edit: a má vůbec FA zachované dvojí řízení?
Cvicne-bojovy L39NG ma zachované dvojité riadenie?
Patri do kategórie F alebo T? :rotuj:
:mrgreen:

Netreba sa brániť ani TA-5O Block 20. Bude záležať predsa na tom v akej konfigurácii.
Napr. je všeobecne známe, že iracké T-50IQ sú v podstate v štandarde FA-50.
Viem si predstaviť TA-5OSK, ktoré bude nakonfigurované ako štandard FA-50 Block 20 a pod.
V prvom rade VzS musia vedieť čo požadujú a MO SR čo sú ochotný za to dať. Vo videu sa narábalo s cifrou 15 - 35 mil EUR za kus. Zrejme však nepôjde o systémovú cenu. V podstate aj poľské FA-50PL budú optional riešenie so základom v Block 20-ke.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17771
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od skelet »

L-39NG patří do kategorie TA
Zemakt: FA má dvojí řízení. Je to vytuněná verze TA.
ObrázekObrázekObrázek
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Flogger G »

Uvidíme, jak se generalita a politici rozhodnou.

Co se L-39NG týká, jde ostroj kategorie cvičný - cvičně bojový (TA). Oproti TA-50 má jednu výhodu, odpustí pilotovi víc chyb. Výkonově je samozřejmě korejský letoun dál.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11565
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Zemakt »

Rozdíl mezi základním a pokročilým cvičným letounem.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3944
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od HONZIK11 »

Ale vzdyt to je upne jedno. I kdyby byl L39 Ng lepsi nez ten Korejec , coz neni bo ten Korejsky hotentot je 3x tak drazsi ,coz znamena , ze je uplne v jine kategorii nahrazujici Northrop F5 a jeho cvicne klony , tak je proste jen Cesky a dnes jeste navic Cesko-Madarsky.
Slovaci by se osypali kdyby meli litat na necem takovem. To ,ze budou potrebovat jeste mezistupen jim vubec nedochazi. Takze to bude takto :,, Vrtulak, turbovrtulak , Korejec , F16 4, generace a to vsechno dohromady za majlant.
Takze kdo chce kam , pomozte mu tam, nakonec jim ty jejich pahorky budem hlidat jeste dalsi 3 roky , protoze obdobi za ktere se jim podari vytvorit plynuly bezstresovy prechod z vrtulaku na F16 tak aby piloty z toho nepiclo, nemuze byt kratsi.
Naposledy upravil(a) HONZIK11 dne 24/9/2022, 05:08, celkem upraveno 1 x.
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2507
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Cvičné letouny pro OSSR

Příspěvek od Lynx »

Piloti na F16 sú všetko noví, mladí piloti absolventi Leteckej fak. v KE. Odišli do USA a tam dostali komplet US tréning, na Texan, F38 a F16. Takže keby na univerzite dostali základy na základom vrtukovom lietadle, potom L39NG,aby po prechode k jednotke pokračovali na FA50, mne to príde logické. Analogicky ako to ma ačr, len vy na to máte L159.
Inak CLV koľko ze ma L39, resp v budúcnosti L39NG? Tak podobne čísla budú bohato stačiť aj u nás. Cca 4ks, viac nie.
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“