Stránka 5 z 9

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 19/2/2023, 00:09
od seabee
Arthur píše: 17/2/2023, 17:54 Výběrové řízení na LÚV je "naprostá katastrofa" a mělo by být zrušeno. Do čela VTÚ místo toho přichází autor studie proveditelnosti, která favorizuje jednoho z uchazečů
zdroj: https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... .sznhp.box
Výše se dá dočíst, že výběrové řízení zatím nebylo vyhlášené, Do 8.3. se mají přihlásit zájemci. To je k vypsání zadávací dokumentace ještě velmi daleko, notabene k podání soutěžních nabídek. To ale nebrání Securitymagazinu aby nepábil jako divý. Neví někdo v čím žoldu?

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 19/2/2023, 09:08
od Scotty87
seabee píše: 19/2/2023, 00:09 Výše se dá dočíst, že výběrové řízení zatím nebylo vyhlášené, Do 8.3. se mají přihlásit zájemci. To je k vypsání zadávací dokumentace ještě velmi daleko, notabene k podání soutěžních nabídek. To ale nebrání Securitymagazinu aby nepábil jako divý. Neví někdo v čím žoldu?
Výběrové řízení JE samozřejmě vyhlášené a zadávací dokumentace JE samozřejmě dostupná.

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 19/2/2023, 09:10
od Scotty87
seabee píše: 18/2/2023, 23:43 A má být těžký, nebo lehký? Nějak se v tom už ztrácím :shock: :shock: :shock:
Otevřené vozidlo s maxilální váhou do 9,5 tuny. Protiminovou a balistickou ochranou Level 2.

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 22/2/2023, 19:10
od seabee
Scotty87 píše: 19/2/2023, 09:08
seabee píše: 19/2/2023, 00:09 Výše se dá dočíst, že výběrové řízení zatím nebylo vyhlášené, Do 8.3. se mají přihlásit zájemci. To je k vypsání zadávací dokumentace ještě velmi daleko, notabene k podání soutěžních nabídek. To ale nebrání Securitymagazinu aby nepábil jako divý. Neví někdo v čím žoldu?
Výběrové řízení JE samozřejmě vyhlášené a zadávací dokumentace JE samozřejmě dostupná.
Tak přesně vzato výběrové ještě vyhlášené není -viz registr VZ - je tam bez data, protože po přihlášení uchazečů bude provedený výběr do užšího řízení. A není to "Těžké vozidlo 4x4", ale "Lehké útočné vozidlo (LÚV) ". Specifikace zde :
Technické parametry vozidla:
Uspořádání náprav 4 x 4 (Při splnění všech ostatních technických parametrů uvedených v ZD lze nabídnout uspořádání náprav i 6x6).
Maximální délka (mm) 6 500
Maximální šířka (mm) 2 100
Maximální výška přepravní (mm) 1 900
Maximální výška bojová (mm) 2 600
Minimální nájezdový úhel – přední 40°
Minimální nájezdový úhel – zadní 30°
Minimální užitečná hmotnost (kg) 2 000
Maximální poloměr zatáčení (m) 15
Maximální rychlost minimálně (km/h) 110
Minimální dojezd na silnici (km) 700
Minimální měrný výkon motoru při plném provozním zatížení a s balistickou ochranou STANAG 4569, Ed. 3 Level 2 24 kWt-1
Maximální celková hmotnost – balistická ochrana STANAG 4569, Ed.3 Level 2 9 500 kg
Elektrický systém vozidla 24 V
Minimální brodivost bez přípravy (mm) 700
Minimální stoupavost 55 %
Minimální boční náklon 22°
Převodovka Manuální nebo automatická s ruční předvolbou

Pro zvýšení průchodnosti terénem je požadována schopnost řazení redukce (mód silnice terén), a pevné uzavření diferenciálu obou náprav, případně i uzavření mezinápravového diferenciálu. Automatická převodovka musí umožňovat nouzový odtah vozidla.
Maximální celkovou hmotností je myšleno LÚV se všemi provozními náplněmi, plnou nádrží paliva a včetně užitečné hmotnosti a je 9.500kg.
Plným provozním zatížením je myšleno LÚV s plnou osádkou, výzbrojí i výstrojí s odpovídající municí, všemi provozními náplněmi, plnou nádrží paliva.
Z toho vyplývá:
Minimální užitečná hmotnost je 2.000 kg    (osádka + výzbroj a výstroj)
Maximální pohotovostní hmotnost je 7.500kg

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 22/2/2023, 19:59
od Scotty87
Vyhlášené je to zveřejněním. Tohle je jen jedna z možností postupu při zadání zakázky.

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 25/2/2023, 00:01
od KOLT
Z hlediska 4x4 je to těžké vozidlo :) Lehké jsou Hiluxy ;)

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 27/2/2023, 19:15
od seabee
Britská armáda objednává dalších 70 Jackalů Mk. 2.

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 28/2/2023, 09:07
od KOLT
S opcí na několik stovek dalších. Buď někdo dobře maže, nebo jsou ty auťáky fakt tak dobré :)

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 28/2/2023, 10:28
od juhelak
Na tenhle tender se i docela těším kdo vyhraje. Měby se líbilo neco vo má pak i uzavrenou verzi která by se následne nakoupila pozdeji jako nahrada za iveco. Osobně se mi libi otevrený i klasický Gerlach..ale jak se s tim jezdí nevím.

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 28/2/2023, 10:55
od Lynx
Hlavná výhoda JLTV je, že jeho gró je vyrobené z hliniku(primeranej zliatiny)+doplnkový kompozitný pancier. Takejto konštrukcií oceľ nemá šancu konkurovať hmotnosťou.

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 28/2/2023, 22:08
od stirling
U Jackal mě přijde divné, že asi ani nouzově na něj nejde navléknout plachtová střecha a že přední sklo nemá ani řidič. Navíc je otázkou, vhledem k zahlcení bojiště drony, zda nebude naopak zase spíše vyžadována pevná střecha s otvorem pro střelce.
Zetor je vzhledově pěkný i když asi nadměrně vysoký a co si vybavuji tak byl i dosti těžký a měl nic moc nosnost - otázka je co s ním udělalo to odlehčení u otevřené verze.

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 3/3/2023, 09:56
od stirling
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-ene ... ek-1396881
Někteří možní dodavatelé útočných vozidel:
- Státní podnik VTÚ představil na výstavě Future Forces Forum 2022 vozidlo Sabre.
- Další státní podnik VOP CZ uzavřel spolu s českou firmou LPP Praha partnerství s britskou společností Supacat, která vyrábí vozidla HMT400 Jackal a větší varianty HMT600 Coyote či HMT Extenda. Primárně jsou vyráběna pro potřeby speciálních a výsadkových jednotek.
- STV Group nabízí vozy Flyer 72 využívané speciálními silami amerických ozbrojených sil, které prošly ostrými akcemi v Afghánistánu, Iráku či v Sýrii. Lehká modulární trubková konstrukce umožňuje dle profilu jednotlivých operací sestavit až deset možných konfigurací tohoto vozidla bez náročného technického zázemí.
- Firma Dajbych může poskytnout auta Gepard na civilní platformě Toyota Land Cruiser. Armáda loni nakoupila 1200 vozů Toyota Hilux od společnosti Glomex MS.
- Česko-slovenský Zetor Engineering představil projekt Fox na podvozku Mercedes G. Na něm staví své speciály například nizozemská společnost Defenture.
- Evropská divize amerického konglomerátu General Dynamics Land System, která Česku v minulosti dodala obrněné transportéry Pandur, nabízí osvědčené vozidlo Eagle švýcarského výrobce Mowag.

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 3/3/2023, 15:21
od HONZIK11
Je treba prepsat nazev vlakna. :D
Zdroj obeznámený s podrobnostmi výběrového řízení rovněž uvedl, že vozy mohou být dodány i ve verzi 6x6,

Nebo 4x4 a pak z neho 6x6? A naopak?
Tim muze smaznout hned jakoukoliv konkurenci.
https://www.joint-forces.com/videos/408 ... nto-coyote

Za me hodne ucelna konstrukce. Takze ze ,,skaredce,, se stava razem hodne vymakana koncepce.

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 3/3/2023, 15:46
od skelet
Land cruiser se vyrábí i ve verzi 6x6. Do nedávné doby se tak dělal i MB G v pracovní verzi.

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 3/3/2023, 16:22
od HONZIK11
Ano to vim ,ale byla to stavebnice tak jako ten seredec? Ve smyslu ,kratky nebo pres noc dlouhy?

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 3/3/2023, 16:31
od Scotty87
Buď 4x4 nebo 6x6.Je na výrobci jaké řešení nabídne.

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 4/3/2023, 00:03
od Lynx
Vozidlo Rheinmetall Caracal (vychádza z MB G-wagen)
Hmotnosť 5t, nosnosť 1.5t

https://esut.de/2023/03/meldungen/40455 ... ttelpunkt/

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 4/3/2023, 09:27
od seabee
Lynx píše: 4/3/2023, 00:03 Vozidlo Rheinmetall Caracal (vychádza z MB G-wagen)
Hmotnosť 5t, nosnosť 1.5t

https://esut.de/2023/03/meldungen/40455 ... ttelpunkt/
Neodpovídá zadání, které požaduje minimální už. hmotnost 2 000 kg.

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 4/3/2023, 09:49
od Zemakt
Géčka mám rád, žel bohu je to již hodně vousadá platforma, která naráží zejména na prostorové limity.

Re: Výběr těžkého vozidla 4x4 pro AČR

Napsal: 4/3/2023, 11:20
od stirling
Otázkou je, zda se nevrátí SVOS a vylepšený Mars/Perun - přeci jen vývoj/zkušenost mají za sebou, požadavky přesně znají a teď měli čas na tom zapracovat. Mars už uvádí i s pevnou střechou 11 t, takže odlehčení ho, nahodí pořádná kola, nechají si navrhnout konečně pěkný předek a máme tu jasného vítěze. :D