J-9 alebo Od kopií k moderním čínskym stíhacím letadlům

Vše, co patří do této zajímavé země
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: J-9 alebo Od kopií k moderním čínskym stíhacím letadlům

Příspěvek od Wasp »

Su-27 SK má prvotní řešení ovládání.
Jak to vlastně dopadlo s vyrovnáním mezi ruskem a čínou ohledně Su-27 ?
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: J-9 alebo Od kopií k moderním čínskym stíhacím letadlům

Příspěvek od Julesak »

S akým vyrovnaním?
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: J-9 alebo Od kopií k moderním čínskym stíhacím letadlům

Příspěvek od Wasp »

Čína měla porušit licenci, tak jak to mezi něma dopadlo.
Hektor
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1022
Registrován: 28/5/2008, 15:49

Re: J-9 alebo Od kopií k moderním čínskym stíhacím letadlům

Příspěvek od Hektor »

Vyrovnanie prebehlo asi tak že Čína ich môže stavať ďalej ale nie na export.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: J-9 alebo Od kopií k moderním čínskym stíhacím letadlům

Příspěvek od Skeptik »

Kdysi jsem zachytil informaci, v souvislosti s dodávkou Su-35S pro Čínu, že mělo dojít k nějakému finančnímu vyrovnání za licenci. Dodatečné platbě. Ale kdo ví.

Su-27 dostala Čína samozřejmě s FbW řízením ... ono to ani jinak nejde, protože Su-27 je, na rozdíl od F-15, podélné nestabilní a tak se plnohodnotně jinak než FbW uřídit nedá. Podélně podotýkám, v ostatních osách má Su-27 řízení podobné jako F-15, tj. hydraulické s CAS.

Co se otázky zda Čína vyvíjela letoun třídy F-15 / Su-27 týče, tak pokud vím tak ne. Jak psal Honzík, horko těžko dotáhli J-8 do J-8/II a J-9 (který byl stíhačům F-15, Su-27 či Eurofighter asi nejblíže) byl nakonec zrušen ... a koupen J-11 (tedy Su-27).
Čína se věnovala vývoji lehčího typu (ekvivalent F-16 / MiG-29) ... J-12, J-13 a nakonec úspěšný J-10.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: J-9 alebo Od kopií k moderním čínskym stíhacím letadlům

Příspěvek od Wasp »

Otázka FbW u Su-27 je velice zajimavá.
Je patrný mýtus, že Su-27 má pouze FbW řízení, protože jinak by nebyla schopná letu, něco na způsob letadla F-16.

To ale nejspíše není pravda, protože v nouzi Su-27 letí bez FbW čistě na hydromechanické řízení ( podle infa od Starlight).

To znamená, že není tak nestabilní jak se obecně soudí ( třeba na serveru válka.cz, kde se v článku o Su-27 píše že je až tak nestabilní, že pilot nemůže pilotovat letadlo bez asistence elektronických řídících systémů).


Ovladatelnost čistě s hydromechanickým ovládáním bude určitě nějak degradována, zajimalo by mě jak moc.
Odpovědět

Zpět na „Čína (ČLR)“