Tu-22 (M)

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pikujuci brizolit
poručík
poručík
Příspěvky: 723
Registrován: 13/12/2018, 16:47
Bydliště: občas aj SK

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Pikujuci brizolit »

Ruskému bombardéru sa aktivoval katapult, zahynuli traja ľudia
Nehoda sa stala v západoruskom meste Kaluga.


Čítajte viac: https://svet.sme.sk/c/22623458/ruskemu- ... ml?ref=trz
https://twitter.com/AFP/status/13743242 ... ludia.html

RIP
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Julesak »

Zaujímavé... traja zo štyroch. Ako sa toto mohlo stať? Jednu sedačku pochopím.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Skeptik »

Bylo to při nahrazování motorů, tak třeba 3 ještě nebyli připoutáni.

EDIT
Tak jsem to trefil přesně. Dle topwar.ru to bylo přesně tak. Jeden byl připoután a 3 se teprve poutali :(
https://topwar.ru/181187-pojavilis-dann ... tu-22.html
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 23/3/2021, 15:40, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Hektor
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1022
Registrován: 28/5/2008, 15:49

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Hektor »

Každé otravné a nezmyselné opatrenie v osnovách niekde niekoho stálo život.
madrabbit
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 192
Registrován: 9/3/2010, 14:13

Tu-22 (M)

Příspěvek od madrabbit »

Kromě toho, že chystám nějký článeček na téma tohohle krasavce, tak se předvedl v ne mco dobrém světle.

Spustil se katapultovací systém (nebo ho někdo nakopl omylem) a vystřelil posádku z letadla ještě na zemi (zřejmě při předletové přípravě), výsledek 3 mrtví a 1 zraněný. Vypadá to, že křesla neumí 0-0.
https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... i-40354867
https://economictimes.indiatimes.com/ne ... 652412.cms
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Tu-22 (M)

Příspěvek od Julesak »

Nevadí, presunuté resp. zlúčené.

Madrabbit - netrpezlivo čakám :up:
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
nine_mike
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 434
Registrován: 20/7/2014, 18:52

Re: Tu-22 (M)

Příspěvek od nine_mike »

Oni 0-0 zrejme umí, ale keď k tomu kreslu nie si pripútaný, tak ti nepomôže ani duch svätý.
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Tu-22 (M)

Příspěvek od Julesak »

Pokiaľ viem, tak nie. Tu-22M3 je vybavený vystreľovacou sedačkou KT-1, umožňujúcou záchranu posádky od výšky 60m a od rýchlosti 130 km/h.
Do rýchlosti 300 km/h je katapultáž postupná, pri vyšších súčasná.
Preto mi to nejde do hlavy. Ako pochopím chybu, vytiahnutú poistku a následnú nechcenú katapultáž na jednej sedačke, ale na viacerých?
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Tu-22 (M)

Příspěvek od Flogger G »

O tomto konkrétním případu jsem si přečetl až zde na palbě, tak neznám souvislosti. Ale je zde psáno, že tři členové posádky ještě neměli zapnuté popruhy, jeden ano a ten přežil.
Ono se něco podobného stalo na letounu Su-24 ještě před modernizací, taktéž při spouštění motorů. Na tom Sůčku však vyletěl jen operátor na pravé sdedačce, velitel - pilot zůstal v letadle, protože tam nebyla synchronizace vystřelení obou členů. Případ, který se diskutuje zde spíše naznačuje, že synchronizace automatického vystřelení na Tu-22M3 je. Stačí, aby za madla zavadil jeden a jdou všichni.
Amiz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1157
Registrován: 7/12/2012, 17:19

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Amiz »

Julesak píše:Zaujímavé... traja zo štyroch. Ako sa toto mohlo stať? Jednu sedačku pochopím.
Tři ze čtyř... stejně jako v tom Murmansku nepletu-li se.
Putin budiž proklet.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17771
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Tu-22 (M)

Příspěvek od skelet »

Julesak: s tím, že M3 nemají K-36 jsi mě hodně překvapil.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Tu-22 (M)

Příspěvek od Skeptik »

Tu-22M je vybaven katapultážními sedačkami KT-1M
Křeslo samo o sobě má mít charakteristiky 0/0, nicméně pro garantovanou bezpečnou katapultáž je vyžadována dopředná rychlost minimálně 130 km/h, a to proto, aby byly nabíhajícím vzduchem odmrštěna překryty kabin ... nejsou tak lehce rozbitné jako průhledné a "lehce rozbitné" jako bublinové překryty stíhacích či víceúčelových letadel. Ostatně i v tomto případě je ten jediný přeživší je zraněn - pravděpodobně po kontaktu s překrytem.

Jinak katapultáž z Tu-22M je možná buď individuálně, nebo skupinově, kterou spouští kapitán letadla.
V tomto případě zahynul i velitel pluku, který měl letět jako přezkušující instruktor. Jednalo se tedy buď o zaškolování nového kapitána, nebo o přezkoušení kapitána co déle nelétal. Je tedy možné, že udělal chybu a omylem spustil katapultáž :???:
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Tu-22 (M)

Příspěvek od Julesak »

Vychádzam z monografie Michala Stolára, Tupolev Tu-22M3, v časopise Armáda č.9 a č.10, 2002. V hlave to nemám :D
Zase si treba uvedomiť, že ide vývojovo typ zo začiatku 70-tych rokov (prvý let prototypu M0 1969, prototyp M3 -1977) - vtedy ešte myslím K36 nebola, a pri následných úpravách k tomu asi nedošlo.
Neviem ako Tu-22M3M, tam by k tomu (možno aj vďaka tejto udalosti) mohlo dôjsť.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Tu-22 (M)

Příspěvek od Flogger G »

Něco málo z Ruska o tomto neštěstí - https://www.youtube.com/watch?v=ELouIVAmDMk
Uživatelský avatar
Pavel 15
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 273
Registrován: 14/5/2019, 14:35

Re: Tu-22 (M)

Příspěvek od Pavel 15 »

Jak psal od pratel obdržel nějaké info o sovět/rus technice-tak něco minimum co o tomto bombarder vim..


Tento bombarder stal hvězdou v průběhu jednání o smlouvě SALT II-https://cs.wikipedia.org/wiki/SALT

Název Tu 22M použili vyjednavači SSSR při jednáních o SALT-2 , což vyvolalo dojem, že tento letoun byl modifikací Tu 22 Blinder, čímž se snažil zakrýt skutečné výkony letounu. Mnoho výrobních vývojů použitých v tomto letounu bylo na svou dobu nových, přičemž zvláštní pozornost byla věnována konstrukci křídla s proměnnou geometrií, jako základu celého projektu. V trupu byly instalovány motory typu Turbofan s velkými obdélníkovými přívody vzduchu a dvojitými výstupy; obdélníkové tělo, pevný příď a kokpit zapuštěný na začátku trupu.

Naše specialni služby velké usili aby ziskali informace o tomto bombarderu-podezření že jaderny strategický nosič.....

CIA řadu ověření výkonu nového letadla, odhad poloměr doletu doletu 3 700 km, zatímco Agentura obrany mu odhadla až 5 000 km a továrna Tupolev si nárokovala poloměr 2 200 km. .

slavne foto toho bombarderu
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
s výzbroji AS-4 kitchen


Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti

Něco málo o bombarder TU-22

Tu-22M0: První prototyp Tu-22M, známý jako 45-00, označený jako Tu-22KM, aby se úřadům zdálo, že jde o vývoj Tu-22. V továrně byla neoficiálně známá jako Noolyovka, „nic z letadla“. Poprvé vzlétl 30. srpna 1969. Bylo postaveno devět prototypů plus pro statické testování. Šest bylo použito pro letové zkoušky a další tři pro zkoušky pohonné jednotky, přístrojů a výzbroje. Dva byly dodány do výcvikového střediska dálkového letectví, které se nachází nedaleko města Rjazaň. Tu-22M0 měl dolet 4 140 km při podzvukové rychlosti a maximální rychlost byla 1 530 km/h a MTOW 95 tun.

Tu-22M1 (Backfire A) Předprodukční verze, známá jako Article 45-01. Poprvé vzlétl 28. července 1971. Bylo postaveno deset letadel plus pro statické testování. Tu-22M1 měl dolet 5 000 km při podzvukové rychlosti a 1 560 km při 1,25 Machu. Maximální rychlost byla 1 660 km/h a MTOW 122 tun. Několik jich bylo dodáno námořnímu letectví, aby se posádky seznámily s letadly.

Tu-22M2 (Backfire B): První produkční verze, označená jako Article 45-02. Poprvé vzlétl 7. května 1973. Byl o 1 360 kg lehčí než Backfire A a byl poháněn novým NK-22. Větší tah mu umožnil nést 24 tun zbraní, včetně tří střel Kh-22/AS-4 Kitchen.
V ocasní věži měl 23mm dvoutrubkový kanón NR-23 zaměřovaný dálkově radarem PRS-3 Argon-2 a televizním zaměřovačem. Na přídi nesl navigační/útočný radar PNA-B Rubin (Down Beat pro NATO) navržený tak, aby poskytoval 300° pokrytí, a ten byl doplněn o televizní zaměřovač. Tu-22M2 dosáhl provozního stavu v roce 1974 s VVS a v roce 1976 s AV-MF. Do konce výroby v roce 1983 bylo vyrobeno ne méně než 211 Backfire B.


TU-22M2Ye:NK-22 jeho výkon vzrostl, proto se Kuzněcovova OKB rozhodla vyvinout nový motor NK-25. Standardní Tu-22M2 byl re-poháněl testovat motor, který byl také testován v zatahovací gondole na palubě Tu-142LL. Z toho bylo rozhodnuto, že ačkoli motor nabízel podstatně větší výkon, byl také těžší, takže by bylo nutné Tu-22M2 zdokonalit

Tu-22M1 Mod: Koncem 70. let byl první Tu-22M1 značně upraven, aby otestoval konfiguraci plánovaného Tu-22M3. Byl vybaven novými profily křídel, byl zvětšen úhel šípu z 60 na 65 stupňů, byly instalovány nové motory NK-25 a s nimi spojené nové přívody vzduchu. Sloužil také k vývoji a testování nových systémů, avioniky a zbraní pro Tu-22M3.

Tu-22M3 (Backfire C): Konečná produkční verze, označená jako 45-03. Backfire B byl považován za nedostatečný a byla zahájena kompletní přestavba letadla. Tu-22M3, který obsahoval aerodynamická vylepšení, pohonnou jednotku a zařízení testované na Tu-22M1 Mod, ve své konstrukci rozsáhle využíval titan, aby snížil svou prázdnou hmotnost.
radar PNA-B byl nahrazen vylepšeným Leninets PNA-D, který obsahuje režimy vyhýbání se terénu pro průniky v malých výškách. Může přijímat informace o cílech na útok (z jiných letadel, lodí atd.) prostřednictvím přijímače datového spojení RORSAT SMKRITS (přijímač datového spojení cílení), který využívá spojení satcom Molniya. Televizní optický bombardovací zaměřovač Groza OBP-15T, společný jako u Tu-160, nahradil předchozí model.
Přestože byl Tu-22M3 testován s vystřelovacími sedadly Zvezda K-36D, sériový letoun nadále používal předchozí KT-1.


s novou výzbroji -protilodní typ x-22
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti






Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
TU-22MO

Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
TU-22M2

Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
TU-22M3

foto zdroj https://russianplanes.net/st/Tupolev/Tu-22M1


technicka data-verze TU-22M3

posádka: 4 (pilot, druhý pilot, bombardér a operátor obranných systémů)
Délka: 41,46 m
Rozpětí: 34,28 m (při 20º), 23,30 m (v 65º)
Výška: 11,05 m
Plocha křídla 183,6 m² (při 20º), 175,8 m² (při 65º)
Prázdná hmotnost: 78 000 kg
Naložená hmotnost: 112 000 kg
Maximální vzletová hmotnost: 126 000 kg
Pohonná jednotka: 2 turbodmychadla Klimov NK-25, každý s tahem 245 kN.

Výkon
Maximální rychlost: Mach 2,05 (2 300 km/h)
Bojový dolet: 2 410 km
Maximální dolet: 7 000 km
Servisní strop: 13 300 m
Zatížení křídla: 688 kg/m²

vyzbroj

nosnost výzbroje-21 000 KG

1 jaderna strela X-22 pumovnici
nebo v pumovnici umistit-
až 6 jaderných střel krat.doletu X-15
Odpovědět

Zpět na „Letadla“