Stránka 1 z 1

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Napsal: 23/3/2021, 13:45
od Pikujuci brizolit
Ruskému bombardéru sa aktivoval katapult, zahynuli traja ľudia
Nehoda sa stala v západoruskom meste Kaluga.


Čítajte viac: https://svet.sme.sk/c/22623458/ruskemu- ... ml?ref=trz
https://twitter.com/AFP/status/13743242 ... ludia.html

RIP

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Napsal: 23/3/2021, 15:08
od Julesak
Zaujímavé... traja zo štyroch. Ako sa toto mohlo stať? Jednu sedačku pochopím.

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Napsal: 23/3/2021, 15:36
od Skeptik
Bylo to při nahrazování motorů, tak třeba 3 ještě nebyli připoutáni.

EDIT
Tak jsem to trefil přesně. Dle topwar.ru to bylo přesně tak. Jeden byl připoután a 3 se teprve poutali :(
https://topwar.ru/181187-pojavilis-dann ... tu-22.html

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Napsal: 23/3/2021, 15:39
od Hektor
Každé otravné a nezmyselné opatrenie v osnovách niekde niekoho stálo život.

Tu-22 (M)

Napsal: 23/3/2021, 16:12
od madrabbit
Kromě toho, že chystám nějký článeček na téma tohohle krasavce, tak se předvedl v ne mco dobrém světle.

Spustil se katapultovací systém (nebo ho někdo nakopl omylem) a vystřelil posádku z letadla ještě na zemi (zřejmě při předletové přípravě), výsledek 3 mrtví a 1 zraněný. Vypadá to, že křesla neumí 0-0.
https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... i-40354867
https://economictimes.indiatimes.com/ne ... 652412.cms

Re: Tu-22 (M)

Napsal: 23/3/2021, 16:35
od Julesak
Nevadí, presunuté resp. zlúčené.

Madrabbit - netrpezlivo čakám :up:

Re: Tu-22 (M)

Napsal: 23/3/2021, 16:38
od nine_mike
Oni 0-0 zrejme umí, ale keď k tomu kreslu nie si pripútaný, tak ti nepomôže ani duch svätý.

Re: Tu-22 (M)

Napsal: 23/3/2021, 16:51
od Julesak
Pokiaľ viem, tak nie. Tu-22M3 je vybavený vystreľovacou sedačkou KT-1, umožňujúcou záchranu posádky od výšky 60m a od rýchlosti 130 km/h.
Do rýchlosti 300 km/h je katapultáž postupná, pri vyšších súčasná.
Preto mi to nejde do hlavy. Ako pochopím chybu, vytiahnutú poistku a následnú nechcenú katapultáž na jednej sedačke, ale na viacerých?

Re: Tu-22 (M)

Napsal: 23/3/2021, 20:14
od Flogger G
O tomto konkrétním případu jsem si přečetl až zde na palbě, tak neznám souvislosti. Ale je zde psáno, že tři členové posádky ještě neměli zapnuté popruhy, jeden ano a ten přežil.
Ono se něco podobného stalo na letounu Su-24 ještě před modernizací, taktéž při spouštění motorů. Na tom Sůčku však vyletěl jen operátor na pravé sdedačce, velitel - pilot zůstal v letadle, protože tam nebyla synchronizace vystřelení obou členů. Případ, který se diskutuje zde spíše naznačuje, že synchronizace automatického vystřelení na Tu-22M3 je. Stačí, aby za madla zavadil jeden a jdou všichni.

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Napsal: 23/3/2021, 21:02
od Amiz
Julesak píše:Zaujímavé... traja zo štyroch. Ako sa toto mohlo stať? Jednu sedačku pochopím.
Tři ze čtyř... stejně jako v tom Murmansku nepletu-li se.

Re: Tu-22 (M)

Napsal: 23/3/2021, 21:09
od skelet
Julesak: s tím, že M3 nemají K-36 jsi mě hodně překvapil.

Re: Tu-22 (M)

Napsal: 23/3/2021, 21:51
od Skeptik
Tu-22M je vybaven katapultážními sedačkami KT-1M
Křeslo samo o sobě má mít charakteristiky 0/0, nicméně pro garantovanou bezpečnou katapultáž je vyžadována dopředná rychlost minimálně 130 km/h, a to proto, aby byly nabíhajícím vzduchem odmrštěna překryty kabin ... nejsou tak lehce rozbitné jako průhledné a "lehce rozbitné" jako bublinové překryty stíhacích či víceúčelových letadel. Ostatně i v tomto případě je ten jediný přeživší je zraněn - pravděpodobně po kontaktu s překrytem.

Jinak katapultáž z Tu-22M je možná buď individuálně, nebo skupinově, kterou spouští kapitán letadla.
V tomto případě zahynul i velitel pluku, který měl letět jako přezkušující instruktor. Jednalo se tedy buď o zaškolování nového kapitána, nebo o přezkoušení kapitána co déle nelétal. Je tedy možné, že udělal chybu a omylem spustil katapultáž :???:

Re: Tu-22 (M)

Napsal: 23/3/2021, 21:52
od Julesak
Vychádzam z monografie Michala Stolára, Tupolev Tu-22M3, v časopise Armáda č.9 a č.10, 2002. V hlave to nemám :D
Zase si treba uvedomiť, že ide vývojovo typ zo začiatku 70-tych rokov (prvý let prototypu M0 1969, prototyp M3 -1977) - vtedy ešte myslím K36 nebola, a pri následných úpravách k tomu asi nedošlo.
Neviem ako Tu-22M3M, tam by k tomu (možno aj vďaka tejto udalosti) mohlo dôjsť.

Re: Tu-22 (M)

Napsal: 10/4/2021, 21:53
od Flogger G
Něco málo z Ruska o tomto neštěstí - https://www.youtube.com/watch?v=ELouIVAmDMk

Re: Tu-22 (M)

Napsal: 18/10/2023, 14:30
od Pavel 15
Jak psal od pratel obdržel nějaké info o sovět/rus technice-tak něco minimum co o tomto bombarder vim..


Tento bombarder stal hvězdou v průběhu jednání o smlouvě SALT II-https://cs.wikipedia.org/wiki/SALT

Název Tu 22M použili vyjednavači SSSR při jednáních o SALT-2 , což vyvolalo dojem, že tento letoun byl modifikací Tu 22 Blinder, čímž se snažil zakrýt skutečné výkony letounu. Mnoho výrobních vývojů použitých v tomto letounu bylo na svou dobu nových, přičemž zvláštní pozornost byla věnována konstrukci křídla s proměnnou geometrií, jako základu celého projektu. V trupu byly instalovány motory typu Turbofan s velkými obdélníkovými přívody vzduchu a dvojitými výstupy; obdélníkové tělo, pevný příď a kokpit zapuštěný na začátku trupu.

Naše specialni služby velké usili aby ziskali informace o tomto bombarderu-podezření že jaderny strategický nosič.....

CIA řadu ověření výkonu nového letadla, odhad poloměr doletu doletu 3 700 km, zatímco Agentura obrany mu odhadla až 5 000 km a továrna Tupolev si nárokovala poloměr 2 200 km. .

slavne foto toho bombarderu
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
s výzbroji AS-4 kitchen


Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti

Něco málo o bombarder TU-22

Tu-22M0: První prototyp Tu-22M, známý jako 45-00, označený jako Tu-22KM, aby se úřadům zdálo, že jde o vývoj Tu-22. V továrně byla neoficiálně známá jako Noolyovka, „nic z letadla“. Poprvé vzlétl 30. srpna 1969. Bylo postaveno devět prototypů plus pro statické testování. Šest bylo použito pro letové zkoušky a další tři pro zkoušky pohonné jednotky, přístrojů a výzbroje. Dva byly dodány do výcvikového střediska dálkového letectví, které se nachází nedaleko města Rjazaň. Tu-22M0 měl dolet 4 140 km při podzvukové rychlosti a maximální rychlost byla 1 530 km/h a MTOW 95 tun.

Tu-22M1 (Backfire A) Předprodukční verze, známá jako Article 45-01. Poprvé vzlétl 28. července 1971. Bylo postaveno deset letadel plus pro statické testování. Tu-22M1 měl dolet 5 000 km při podzvukové rychlosti a 1 560 km při 1,25 Machu. Maximální rychlost byla 1 660 km/h a MTOW 122 tun. Několik jich bylo dodáno námořnímu letectví, aby se posádky seznámily s letadly.

Tu-22M2 (Backfire B): První produkční verze, označená jako Article 45-02. Poprvé vzlétl 7. května 1973. Byl o 1 360 kg lehčí než Backfire A a byl poháněn novým NK-22. Větší tah mu umožnil nést 24 tun zbraní, včetně tří střel Kh-22/AS-4 Kitchen.
V ocasní věži měl 23mm dvoutrubkový kanón NR-23 zaměřovaný dálkově radarem PRS-3 Argon-2 a televizním zaměřovačem. Na přídi nesl navigační/útočný radar PNA-B Rubin (Down Beat pro NATO) navržený tak, aby poskytoval 300° pokrytí, a ten byl doplněn o televizní zaměřovač. Tu-22M2 dosáhl provozního stavu v roce 1974 s VVS a v roce 1976 s AV-MF. Do konce výroby v roce 1983 bylo vyrobeno ne méně než 211 Backfire B.


TU-22M2Ye:NK-22 jeho výkon vzrostl, proto se Kuzněcovova OKB rozhodla vyvinout nový motor NK-25. Standardní Tu-22M2 byl re-poháněl testovat motor, který byl také testován v zatahovací gondole na palubě Tu-142LL. Z toho bylo rozhodnuto, že ačkoli motor nabízel podstatně větší výkon, byl také těžší, takže by bylo nutné Tu-22M2 zdokonalit

Tu-22M1 Mod: Koncem 70. let byl první Tu-22M1 značně upraven, aby otestoval konfiguraci plánovaného Tu-22M3. Byl vybaven novými profily křídel, byl zvětšen úhel šípu z 60 na 65 stupňů, byly instalovány nové motory NK-25 a s nimi spojené nové přívody vzduchu. Sloužil také k vývoji a testování nových systémů, avioniky a zbraní pro Tu-22M3.

Tu-22M3 (Backfire C): Konečná produkční verze, označená jako 45-03. Backfire B byl považován za nedostatečný a byla zahájena kompletní přestavba letadla. Tu-22M3, který obsahoval aerodynamická vylepšení, pohonnou jednotku a zařízení testované na Tu-22M1 Mod, ve své konstrukci rozsáhle využíval titan, aby snížil svou prázdnou hmotnost.
radar PNA-B byl nahrazen vylepšeným Leninets PNA-D, který obsahuje režimy vyhýbání se terénu pro průniky v malých výškách. Může přijímat informace o cílech na útok (z jiných letadel, lodí atd.) prostřednictvím přijímače datového spojení RORSAT SMKRITS (přijímač datového spojení cílení), který využívá spojení satcom Molniya. Televizní optický bombardovací zaměřovač Groza OBP-15T, společný jako u Tu-160, nahradil předchozí model.
Přestože byl Tu-22M3 testován s vystřelovacími sedadly Zvezda K-36D, sériový letoun nadále používal předchozí KT-1.


s novou výzbroji -protilodní typ x-22
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti






Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
TU-22MO

Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
TU-22M2

Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
TU-22M3

foto zdroj https://russianplanes.net/st/Tupolev/Tu-22M1


technicka data-verze TU-22M3

posádka: 4 (pilot, druhý pilot, bombardér a operátor obranných systémů)
Délka: 41,46 m
Rozpětí: 34,28 m (při 20º), 23,30 m (v 65º)
Výška: 11,05 m
Plocha křídla 183,6 m² (při 20º), 175,8 m² (při 65º)
Prázdná hmotnost: 78 000 kg
Naložená hmotnost: 112 000 kg
Maximální vzletová hmotnost: 126 000 kg
Pohonná jednotka: 2 turbodmychadla Klimov NK-25, každý s tahem 245 kN.

Výkon
Maximální rychlost: Mach 2,05 (2 300 km/h)
Bojový dolet: 2 410 km
Maximální dolet: 7 000 km
Servisní strop: 13 300 m
Zatížení křídla: 688 kg/m²

vyzbroj

nosnost výzbroje-21 000 KG

1 jaderna strela X-22 pumovnici
nebo v pumovnici umistit-
až 6 jaderných střel krat.doletu X-15