The Boeing Company - aktuality

Komentáře aktuálního dění ...

Moderátor: jarl

Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.

Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".

Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.

Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3643
Registrován: 18/7/2013, 18:59

The Boeing Company - aktuality

Příspěvek od seabee »

Obtíže typu 737 MAX nekončí. Po odstranění závady v systému automatické kontroly úhlu náběhu, která zapříčinila dvě katastrofy s více než třemi stovkami obětí a nutné recertifikaci se objevily další závady v elektrickém systému, které se mohou týkat všešch 450 vyrobených letadel. FAA dále vydala směrnici, která požaduje instalaci nových procesorů systému palivoměru u verzí -8 a -9.

Aby toho nebylo málo, Boeing musel na šest měsíců zastavit dodávky Dreamlineru 787 kvůli nedostatkům v kvalitě a revidovat přibližné 80 vyrobených strojů, které nemohl předat.

A něco pozitivního: Zatímco Airbus výrobu svého A-380 zdá se již definitivně ukončil, Boeing 747 dále jede, alespoň v nákladní verzi -8F. Objednány jsou čtyři stroje s motory GE.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11600
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Co se to děje s Boeingem?

Příspěvek od Zemakt »

Nejsem odborník, ale, managerské selhání?
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Tempik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1690
Registrován: 24/3/2008, 20:27
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Co se to děje s Boeingem?

Příspěvek od Tempik »

Ano. Manageři rozhodli, že bude stačit méně čidel. Že změna těžiště kvůli jiným motorům nevadí a těch méně čidel si s tím poradí. Pro úsporu váhy (potažmo spotřeby, kvůli emisím) ten přetížený a nevyvážený drak ještě odlehčili. A ty staré konstruktéry, kteří měli námitky, vyházeli.
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3643
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Co se to děje s Boeingem?

Příspěvek od seabee »

Zemakt píše:Nejsem odborník, ale, managerské selhání?
Je to jako ve všem v poslední době, dělají to účetní. Nevím jestli starý Douglas, nebo Boeing sekli s prací poté, když si uvědomili, že na poradě s nimi nesedí žádný konstruktér nebo technik, ale samí cifršpióni. A od tý doby je to jenom horší, horší a horší.

Někde jsem četl, že kdyby lidské tělo konstruovali dnešní "cost cutteří" a vůbec absolventi MBA, tak by stačila jedna plíce, jedna ledvina a jedno varle.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Co se to děje s Boeingem?

Příspěvek od zzz »

Tak ono záleží na konkrétní formě snižování nákladů... Viz Baťa . Viz Kaiser (loděnice):
Vznik lodí Liberty

Zřejmě proto, že mu chyběly zkušenosti, byl Kaiser otevřen novým myšlenkám. Místo aby hrnul veškerý stavební materiál do loděnic a stavěl lodě z jednotlivých plechů od kýlu až po můstek na skluzu, jak bylo dosud standardem, rozhodl se řešit masovou produkci prefabrikací – jeho konstruktéři rozčlenili lodní trup do montážních celků, které se stavěly v halách a až na skluzu sesazovaly k sobě a svařovaly. Výrobu prefabrikovaných sekcí pak rozmístil po celé zemi, do 32 států unie. K přemisťování obrovských sekcí trupu používal mohutné jeřáby, které mu zbyly ze staveb přehrad. A k urychlení přípravy základních konstrukčních prvků nechal na základě schválených výkresů vytvořit dřevěné šablony, jež pak ve všech loděnicích, podílejících se na stavbě odpovídajících částí a sekcí, sloužily k unifikaci ocelových dílců a k omezení tolerancí na takovou míru, aby se daly prefabrikáty k sobě svařovat. Přitom jeho filozofie zněla: „Proč vrtat otvory pro nýty, když můžeš svařovat, proč svařovat, když můžeš ohýbat, a proč ohýbat, když to můžeš nechat rovné“.
zdroj: https://www.valka.cz/16629-Muz-ktery-prekonal-Donitze
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11600
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Co se to děje s Boeingem?

Příspěvek od Zemakt »

No jo, ale to byla válka. A taky to někdy podle toho vypadalo. Civilní letectví je drobet jinej level a přístup, víme? I když, jak to tak vypadá .....
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Tempik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1690
Registrován: 24/3/2008, 20:27
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Co se to děje s Boeingem?

Příspěvek od Tempik »

To že byla Liberty dělaná sériově a trochu jiným přístupem ale neznamená, že nebyla konstrukčně OK. Pokud by Kaiser vzal konstrukci předchozí lodě a tu zprasil za účelem úspor, tak pak bychom se v tomhle duchu mohli bavit dál.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3821
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Co se to děje s Boeingem?

Příspěvek od Scotty87 »

Tempik píše:Že změna těžiště kvůli jiným motorům nevadí a těch méně čidel si s tím poradí. Pro úsporu váhy (potažmo spotřeby, kvůli emisím) ten přetížený a nevyvážený drak ještě odlehčili.
Pokud vím tak jiná pozice motorů způsobuje problémy pouze při vysokém úhlu náběhu. Což je ostatně důvod instalace MCAS. Při běžných letových podmínkách to letadlo letí naprosto normálně. Navíc těch čidel úhlu náběhu tam není méně nebo více, jsou tam přesně dvě. Bohužel špatným rozhodnutím při programování softwaru si MCAS bral informace pouze s jednoho. Není náhodou MAX těžší než NG?
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4219
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Co se to děje s Boeingem?

Příspěvek od Alfik »

Scotty87 píše:"pouze"
No, právě v této souvislosti je toto slovo ten hlavní problém.
To není "pouze" při vysokém AOA, to je "vždy" při vysokém AOA!
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11600
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Co se to děje s Boeingem?

Příspěvek od Zemakt »

To že byla Liberty dělaná sériově a trochu jiným přístupem ale neznamená, že nebyla konstrukčně OK. Pokud by Kaiser vzal konstrukci předchozí lodě a tu zprasil za účelem úspor, tak pak bychom se v tomhle duchu mohli bavit dál.
Drobet OT. Ona byla Liberty ale opravdu tzv. kriegsmodel, se všemi pro i proti. Strukturální problémy apod., i tak se ale pár lodí dožilo solidního věku. Nicméně, v porovnání s předválečným standardem, podprůměr. Porovnávat tohle s letectvím je drobet nešťastné.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3956
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Co se to děje s Boeingem?

Příspěvek od HONZIK11 »

V učitém času vznikala u Boeingu ,ale nejen u něj idea , která měla zahýbat prodejem u světových aerolinek. A tato idea by se dala popsat ,,jeden pilot do více typů dopravních letadel ,, . V podstatě šlo o to aby letecký personál , piloti mohli přeskakovat a zastupovat se. Létat s jedním návykem na více letounech, které by se chovay v určitých mezích letově stejně. Každý letoun odlišné kategorie má svou letovou obálku a své letové vlastnosti , ale idea byla aby to pilot nezaznamenal a řídil je stenými návyky , zbytek eliminuje počítač. V té době povýšily telemetrické čidla na jinou úroveň a jejich výstupy byly včleněny do celého řídícího a výpočetního letového systému , jejich výstupy již nebyly poze informativní. Letouny o naprosto jiné konstrukční charakteristice se začaly chovat pro pilota stejně nebo velmi podobně. No a toto je jádro pudla. i sebemenší odchylka v normativních datech senzoru ,rozhodí řídící systém a letadlo padá.Není to ještě dořešené a bylo to vše o IT technicích a ti očividně pochybili a nevzali v potaz všechny eventuality.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3821
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Co se to děje s Boeingem?

Příspěvek od Scotty87 »

Alfik píše:
Scotty87 píše:"pouze"
No, právě v této souvislosti je toto slovo ten hlavní problém.
To není "pouze" při vysokém AOA, to je "vždy" při vysokém AOA!
A jak často se běžné dopravní letadlo dostane do režimu letu s nízkou rychlostí a vysokým AOA?
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17790
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Co se to děje s Boeingem?

Příspěvek od skelet »

minimálně 2x se tam dostali
ObrázekObrázekObrázek
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3821
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Co se to děje s Boeingem?

Příspěvek od Scotty87 »

Právě že ne. Jenom zaseknuté čidlo detekovalo chybný úhel náběhu a MCAS se snažli "pomoct" pilotům tím že vyvážli letadlo jako těžké na čumák. Což mělo při vzletu fatální následky. Nicméně pokud by piloti vypnuli ve správný okamžik auto trim mohli se zachránit.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Co se to děje s Boeingem?

Příspěvek od Skeptik »

skelet píše:minimálně 2x se tam dostali
Dostává se tam velmi často ... prakticky při každém vzletu.
Pokud MCAS pracoval správně, bylo vše v pořádku.
Pokud ale ne, jako v případě nefunkčnosti snímače AoA, pak ... :down:
Napojení MCAS pouze na JEDEN !!! snímač AoA pak katastrofy dokonalo.

Navíc je problém v tom, že MCAS je pro vlastní let vlastně nepotřebný systém. Boeing ho tam dal pouze a jen proto, aby byly vzletové charakteristiky MAXů při vyšších AoA stejné jako u předchozích generací, a aby se nemusely utrácet peníze za přeškolování pilotů (což by jinak byla konkurenční nevýhoda B-737MAX oproti A-320Neo).
Jenže to nedomysleli dokonce.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3643
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Co se to děje s Boeingem?

Příspěvek od seabee »

Všichni máte pravdu, ale nevysvětluje to další problémy s kvalitou jiných letadel. Jak píšu jinde, začalo to vybabišením soutěže na tankery pro USAF, pokračuje problémy s P-8A. Prostě Boeing se dostal do fáze nadutosti a "neschostie" podle prof. Parkinsona. Prostě manažerská a administrativní paralýza. Protože je jeho úloha v civilním letectví a obraném průmyslu nejen USA nezastupitelná, tak musíme doufat, že si s tím poradí.

Jinak ten Airbus A-380 má ještě pět platných objednávek, všechny od Emirates a nevypadá to, že by je chtěli rušit.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Co se to děje s Boeingem?

Příspěvek od Julesak »

Podľa mňa je príčinou vysoká koncentrácia daného odvetvia, resp. s tým spojená malá konkurencia.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Co se to děje s Boeingem?

Příspěvek od zzz »

Tempik píše:To že byla Liberty dělaná sériově a trochu jiným přístupem ale neznamená, že nebyla konstrukčně OK. Pokud by Kaiser vzal konstrukci předchozí lodě a tu zprasil za účelem úspor, tak pak bychom se v tomhle duchu mohli bavit dál.
Jasně. Já jen chtěl upřesnit to, co napsal seabee, neboť on svůj níže citovaný názor IMHO příliš zevšeobecnil. Snižování nákladů je potřeba, ale je nutné aby se cost-cutting nedělal "vnitrofiremní konfrontací", nýbrž "vnitrofiremní spoluprací"....
seabee píše:
Zemakt píše:Nejsem odborník, ale, managerské selhání?
Je to jako ve všem v poslední době, dělají to účetní. Nevím jestli starý Douglas, nebo Boeing sekli s prací poté, když si uvědomili, že na poradě s nimi nesedí žádný konstruktér nebo technik, ale samí cifršpióni. A od tý doby je to jenom horší, horší a horší.

Někde jsem četl, že kdyby lidské tělo konstruovali dnešní "cost cutteří" a vůbec absolventi MBA, tak by stačila jedna plíce, jedna ledvina a jedno varle.


Julesak píše:Podľa mňa je príčinou vysoká koncentrácia daného odvetvia, resp. s tým spojená malá konkurencia.
To netuším.

Pouze přispěji svoji troškou do mlýna. IMHO je naprosto nereálné do pár vět shrnout situaci tak obrovského koncernu jako je Boeing.

Vycházím ze své zkušenosti, když jsem si tvořil názor do kdy nejpozději by bylo nutné objednat od fy Textron (od vrtulníkového závodu značky Bell) dalších 8x Venomů a 4x Vipery pro AČR (neboť se v médiích začaly objevovat názory, že ideálně má AČR provozovat 12x Venomů a 12x Viperů)... Vytvořit názor mi trvalo řadu měsíců. A beztak jsem nepřišel na to, že můj názor vychází z faktů, které nejsou jednoté (existují z toho výjimky). Tj. nakonec jsem byl za hlupáka, neboť posléze jsem zjistil, že není úplná pravda, to co jsem si myslel původně ... zopakuji - dal jsem tomu několik desítek hodin pročítání různých textů atd.. a stejně jsem neměl úplnou pravdu


A to prosím pěkně šlo o "jednodušší" firmu než Boeing. Koncern Textron (značky Bell, Beechcraft, Cessna, atd) je zhruba 5 až 6x menší než koncern Boeing - měřeno dle obratu (zjednodušeně řečeno: dle tržeb) v roce 2019
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11600
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Co se to děje s Boeingem?

Příspěvek od Zemakt »

https://www.seaeronautics.com/

Může to fungovat? Moc se mi to nezdá.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Co se to děje s Boeingem?

Příspěvek od kenavf »

Prečo by to malo fungovať!
Trojplošníky sme tu už mali a už tu nie sú, pretože sa zistilo že je lepšie (ak sa to konštrukčne dá) generovať vztlak jedným krídlom ktoré má len jednu nábežnú hranu(odpor vzduchu) ako tromi krídlami s tromi nábežnými hranami.
Super-efficiency motory tu už máme a nevieme zatiaľ nasadiť nič lepšie čo by sa zásadne, v niekoľkých desiatkach percent, odchylovalo od súčasných motorov. Vieme sa hrať len s percentami.

P.S. Nádrže s palivom nad hlavami cestujúcich(ak som dobre rozumel) môže byť tiež adrenalínový zážitok.

Myslím že je to podobné ako sa objavujú tie koncepty nadzvukových lietadiel ktoré sa tvarom podobajú bombardéru B2.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Aktuality“