F-35 Alis Odin

Letouny všech typů a použití
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Shania »

Take pracuji primo mimo jine na nekterych systemech pro toto letadlo a muzu ti zarucit ze skutecnost je rozhodne jina nez se proklamuje a nejmene 2-3 roky se nic nezmeni.
To budes muset byt konkrretnejsi, ALIS je zasadne nekde jinde, nez 5 let zpet, i viz ta zprava nahore, kde je primo popsano zlepseni. A jen sam o sobe ODIN hardware situaci dost zlepsil a to tam stale bezi ALIS 3.5.
Takze za dalsi dva roky se rozhodne neco zlepsi.
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Shania »

Schopnost psát daným jazykem je spojená se školním systémem. Ani na základce ani na gymplu, jsem neměl češtinu. I když VŠ jsem navštěvoval v ČR tak tam se už jazyk neučil. 😉
To jsem psal o sobe:D Ano pisu jak prase. Kdybych psal lip, mohl jsem tohole delat za penize:D Na to jak pises ty jsem nereagoval.

Me jde o jedinou vec, ziskat co nejvice informaci. A i ta diskuze s tebou me jen donutila ziskat jich vic.
Všechny letadla byli vždy pod drobnohledem.

No to bych zrovna nerek. Jiste nemame k dispozici seznamy problemu Grypenu C, natoz E, Rafale, EF, atd... max vime jen o tech vetsich pruserech a nebo pak po letech, kdyz neco fixnou, tak jak je novy system lepsi.

Obzvlášť když náklady stoupají k astronomických částkám.
Ani aktualni astronimicke castky nejsou nic extra ve srovnani s F-16. Cely je to o tom zatlacit to jeste niz.
F35 je v “provozu “ přes dekádu. A stále má problémy s různými systémy.
Pravda a co nemelo, vsechny stroje meli po dekade uz min novou verzi s novymi schopnostmi. I Super Hornet blok 1 mel avioniku hornetu az az blok 2 to posunul dal. Takze opet to chce kontext.

Alice měl být převratný systém který by byl schopen zlevnit zrychlit údržbu.
A to taky dela, delal by to ale podstatne lip, kdyby fungoval jak ma...
I první generace Gripenu měly systém který je spolehlivější a rozhodne nepotřebuje kompletní předělání.
A Grypen ma jake systemy srovnatelne s ALIS a nebo F-35 obecne?
To že X-krát sem vložíš jak by měl Alice fungovat nic nezmění.
Vkladam se m hlavne kritiku ALIS, video je halvne o tom co to vlastne je.

Pokrok u F-35 je za posledni roky obrovsky, posledni dva roky jsem ten program ani nemusel sledovat, protoze se temer nic nedeje. Vrat se o par let driv, tehdy to zilo:D
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: F-35 Alis Odin

Příspěvek od Shania »

Tohle je z ceho vychazi ODIN v roce 2019
https://www.defensenews.com/air/2019/02 ... headaches/

Jak tým Kessel Run amerického letectva plánuje vyřešit jednu z největších bolestí hlavy programu F-35
Autor: Valerie Insinna
27. února 2019

Stíhací letoun F-35A taxikuje během akce Red Flag 19-1 na letecké základně Nelllis v Neville 6. února 2019. (R. Nial Bradshaw/U.S. Air Force)
WASHINGTON - Stanovení týdenního plánu letů a údržby letky F-35 je týdenní proces. Stahování dat ze stíhaček a jejich pročesávání, vkládání informací do různých tabulek a průběžná aktualizace jednotlivých systémů zabere několik hodin.

S novou aplikací nazvanou Kronos, která má být dodána na začátku března, americké letectvo doufá, že se mu podaří zkrátit čas potřebný k tomuto procesu na 15 minut.


Aplikaci Kronos vyvinul tým pro vývoj softwaru Kessel Run letectva v rámci nového projektu nazvaného Mad Hatter, který vznikl koncem loňského roku s cílem vyřešit problémy pilotů a údržbářů se stíhacím letounem F-35.

Pokud vše půjde dobře, mohlo by to vést k mnohem rozsáhlejšímu přepracování problematického logistického zázemí F-35, známého jako autonomní logistický informační systém neboli ALIS, řekl Will Roper, nejvyšší představitel letectva pro akvizice.

"Na systému ALIS je mnoho věcí, které jsou velmi frustrující a časově náročné," řekl Roper 12. února v exkluzivním rozhovoru pro Defense News. "Cílem [projektu Mad Hatter] není jen opravit ALIS v rámci omezení, která jej definují. Jde o to, aby obsluha - údržbář - byla efektivnější, aby se jí zpříjemnila uživatelská zkušenost."


Při budování systému Kronos se letectvo spoléhá na tým vývojářů ze společností Kessel Run; Lockheed Martin, která vyrábí letouny F-35 a systém ALIS, a Pivotal Software, Inc, která pro letectvo v posledních několika letech vytvářela software a aplikace pro analýzu dat.

Tito programátoři také spolupracují se specializovanou skupinou údržbářů z letecké základny Nellis - nazývanou Blended Operational Lightning Technician team neboli BOLT -, kteří pomáhali produkt utvářet, budou jej testovat a poté vrátí zpětnou vazbu týmu Mad Hatter, jakmile bude dodána první iterace Kronosu, řekl Roper.


Zkratka pro Autonomní logistický informační systém se vyslovuje "Alice" a iniciativa Mad Hatter má systém opravit. (John Tenniel prostřednictvím Getty Images)

"Dovedete si to představit: Co chtějí uživatelé? Chtějí Wi-Fi na letové lince. Jsme přesvědčeni, že to můžeme udělat bezpečně. Chtějí mít dotykovou obrazovku, kde mají jednu databázi, která se může dotýkat systému ALIS a všech ostatních nástrojů, které se automaticky překládají. To nejsou žádné herkulovské úkoly," řekl.

"Tohle je dnešní technologie, takže to, že to budeme považovat za inovaci v letectvu, když je to technologie, kterou si všichni užíváme, když jdeme domů, znamená, že se musíme restartovat. Musíme s tím počítat i u údržbářů," dodal.


Projekt Mad Hatter je stále v nejranější fázi, ale již přitáhl pozornost nejvyšších představitelů letectva, včetně ministryně letectva Heather Wilsonové, která toto úsilí zmínila během říjnového slyšení v Kongresu. "Ministerstvo obrany a letectvo jsou v nákupu softwaru hrozné," přiznala, ale dodala, že Kessel Run toto paradigma mění.

"Existuje logistický systém, který podporuje letouny F-35 a jmenuje se ALIS. Ten se nedá škálovat. Má obrovské problémy. Údržbáři z něj šílí. A tak jsme dali dohromady tým Lockheed Martin, programátorů letectva a údržbářů na letové lince," řekla. "Pojmenovali se. Nový program se jmenuje Mad Hatter, nikoli ALIS. Vždycky jsou to mladí technici, kteří něco vymyslí."

Další dvě aplikace budou Kronosu těsně šlapat na paty. Titan pomůže expedientům určit stav vozového parku a přiřadit úkoly mezi týmy údržby podle toho, jak se mění pracovní postup. Mezitím je Athena vytvořena pro vedení letky a pomůže šéfům sekcí zajistit, aby údržbáři byli vyškoleni a vykonávali práci pro budování kompetencí.

"Začneme se skupinou BOLT [skupina údržby letadel] na základně Nellis - ta bude fungovat jako pokusný králík nebo Petriho miska pro tento kód," řekl Roper.


"Pokud to bude dobře fungovat, pak je tu možnost, aby to letectvo a námořnictvo přesunuly mimo Nellis a nasadily jinde," řekl. "Na tomto nástroji není nic, co by bylo specifické pro letouny F-35, takže uvažujeme nejen o letounech F-35. Možná by se tímto způsobem daly provozovat i letouny F-22. Možná i systémy čtvrté generace."

A jakmile bude mít Mad Hatter šanci osvědčit se se svými prvními aplikacemi, může přejít k podstatnějšímu úkolu: vytvořit experimentální, cloudovou verzi systému ALIS a poté pomáhat při vytváření budoucích softwarových kapek.

Tým zahájil proces rehostingu nejnovější iterace systému ALIS, verze 3.0.1.2, na cloudové platformě společnosti Pivotal, uvedl Roper.



"To umožňuje začít rozdělovat kód na moduly a třídit části kódu, o kterých si myslíme, že je lze použít tak, jak jsou, nebo části kódu, které lze použít s úpravami, nebo části kódu, které musíme změnit, aby byly kompatibilní s cloudem," řekl. "Umožňuje nám to také používat nástroje pro vývoj v cloudu, což je velká věc."


SOUVISEJÍCÍ

USA dodaly libanonskému letectvu laserem naváděné rakety pro vyzbrojení jeho letounů Super Tucano
Je to také poprvé, kdy budou tyto rakety použity na lehkém útočném letounu A-29 Super Tucano nebo podobných turbovrtulových platformách.
Autor: Agnes Helou
Širší pohled

Problémy společnosti ALIS jsou v obranné akviziční komunitě legendární. Formulace nového softwaru trvá déle než rok a často se opožďuje. Mezery v datech způsobily zrušení misí. Ve zprávě zveřejněné v lednu ředitel Pentagonu pro testování a hodnocení vytkl nedostatečný pokrok při odstraňování dlouhodobých technických problémů logistického systému - některé z nich se táhnou už od roku 2012.

"Uživatelé musí kvůli nedostatkům v datech a funkčnosti používat četná řešení. Většina funkcí funguje tak, jak má, pouze s velkým množstvím manuálního úsilí administrátorů a pracovníků údržby systému ALIS," uvádí se ve zprávě.

Jak se tedy systém, který měl zefektivnit procesy údržby, stal takovou zátěží?

ALIS je proprietární systém vytvořený podle standardů ministerstva obrany, který existoval ještě před vznikem pojmů, jako je cloud computing a software DevOpps. Aby se infrastruktura ALIS zlepšila, bude možná nutné přejít na moderní nástroje založené na cloudu, uvedl Roper.

"Je tam dobrý kód, ale je to dobrý kód v poměrně špatném uživatelském rozhraní a špatné architektuře - špatné v tom smyslu, že je to technologie z 90. let a my jsme v roce 2019," řekl.

"Až budou kód procházet, představte si to jako aplikace v chytrém telefonu s vědomím, že je to starý telefon, který je třeba vylepšit. Takže se nakonec zbavíme flipového telefonu z devadesátých let, znovu ho umístíme do moderního smartphonu a chceme vědět, které aplikace se dají docela dobře používat, které aplikace se dají částečně použít s opakovaným použitím a které věci musíme překódovat," řekl. "Je to brzy, ale zatím se zdá, že spousta kódu je znovu použitelná na úrovni aplikací."

Oprava systému ALIS a přechod na agilnější přístup k vývoji softwaru pro F-35 je deklarovaným cílem společnosti Lockheed i Společné programové kanceláře pro F-35. Jak přesně k tomu dojde, není pevně stanoveno.

Zatímco úsilí Mad Hatter odstartovalo v říjnu, týmy programují teprve od ledna. Předtím Lockheed a letectvo zasedly k jednacímu stolu a ujasňovaly si, jak velký dosah bude mít vláda do systému ALIS a jaká data bude vlastnit.

Roper považuje Mad Hatter za průkopníka pro vlastní agilní vývoj softwaru pro modernizaci F-35 Block 4, který programová kancelář nazývá Continuous Capability Development and Delivery.

V lednu velitelství námořních leteckých systémů, které spravuje zakázky na F-35, zveřejnilo oznámení, v němž uvádí svůj záměr zadat zakázku společnosti Lockheed na "ALIS Next". Tato zakázka "přepracuje systém ALIS v souladu se současnými osvědčenými postupy v oblasti informačních technologií a vývoje softwaru", uvádí se v nabídce.

"Spolupracujeme se společností Kessel Run na prototypech vylepšení systému ALIS pro bojovníky a úzce spolupracujeme s JPO na strategii rychlého vývoje a dodávek softwaru ALIS, který podporuje dlouhodobou udržitelnost programu," řekl Reeves Valentine, viceprezident společnosti Lockheed pro logistiku F-35. "Společnost Lockheed Martin investuje do systému ALIS, aby zlepšila integritu dat, snížila náklady na hardwarovou infrastrukturu a pracovní sílu a v konečném důsledku zlepšila dostupnost letounů prostřednictvím systému ALIS."[/quote]
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: F-35 Alis Odin

Příspěvek od Shania »

GAO ma ALIS shrnuti z 2020 tady
https://www.gao.gov/assets/gao-20-316.pdf
ALIS 1.jpg
ALIS 2.jpg
ALIS 3.jpg
ObrázekN
Obrázek
Obrázek
ODIN hw by se mel vejit do dvou kufriku.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
alibaba
7. Major
7. Major
Příspěvky: 707
Registrován: 15/8/2007, 00:30
Bydliště: Cotswold

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od alibaba »

Shania píše: 27/7/2022, 18:34
Schopnost psát daným jazykem je spojená se školním systémem. Ani na základce ani na gymplu, jsem neměl češtinu. I když VŠ jsem navštěvoval v ČR tak tam se už jazyk neučil. 😉
To jsem psal o sobe:D Ano pisu jak prase. Kdybych psal lip, mohl jsem tohole delat za penize:D Na to jak pises ty jsem nereagoval.

Me jde o jedinou vec, ziskat co nejvice informaci. A i ta diskuze s tebou me jen donutila ziskat jich vic.
Všechny letadla byli vždy pod drobnohledem.

No to bych zrovna nerek. Jiste nemame k dispozici seznamy problemu Grypenu C, natoz E, Rafale, EF, atd... max vime jen o tech vetsich pruserech a nebo pak po letech, kdyz neco fixnou, tak jak je novy system lepsi.

Obzvlášť když náklady stoupají k astronomických částkám.
Ani aktualni astronimicke castky nejsou nic extra ve srovnani s F-16. Cely je to o tom zatlacit to jeste niz.
F35 je v “provozu “ přes dekádu. A stále má problémy s různými systémy.
Pravda a co nemelo, vsechny stroje meli po dekade uz min novou verzi s novymi schopnostmi. I Super Hornet blok 1 mel avioniku hornetu az az blok 2 to posunul dal. Takze opet to chce kontext.

Alice měl být převratný systém který by byl schopen zlevnit zrychlit údržbu.
A to taky dela, delal by to ale podstatne lip, kdyby fungoval jak ma...
Naklady na vyvoj neklesaji ale porad rostou. Akorat to zaplati zakaznici ve forme upgrade/blocku takze americkeho danoveho poplatnika tak vyjde o neco mene. Proto se dela i politicky natlak na Evropske zeme aby nakoupili vice f35.

Je temer 16 let od prvniho vzletu a 7 let od zavedeni do vyzbroje a uvedeni do bojove pohotovosti. Pocet problemu neklesa ale naopak roste. Jedine letadlo co mi to pripomina je asi Hustler. V hodne ohledech byl prubeh vyvoje ( a problemu ) Hustleru podobny f35.

Problem je, ze u f35 je celkem dost tech ... "kdyby fungoval jak ma..."
Shania píše: 27/7/2022, 18:34
I první generace Gripenu měly systém který je spolehlivější a rozhodne nepotřebuje kompletní předělání.
A Grypen ma jake systemy srovnatelne s ALIS a nebo F-35 obecne?
Gripeny maji moduly ve forme LRU a SRU. Naprosta vetsina je typu LRU a ve verzi C/D jich je neco pres 250 v kazdem letounu. System se diagnostikuje automaticky ale muze se i manualne. Jiz pri startu APU system zacne diagnostikovat 25 zakladnich modulu. V pripade ze system objevi chybu v nekterem modulu, pilot je obeznamen o chybe pres obrazovku. Zprava obsahuje krome lokalizace chyby taky informace o zmene letove obalky nebo pouziti zbranovych systemu pokud to chyba nejak ovlivni. Chyby ktere neovlivni letovou obalku nebo zbranovych systemu nejsou oznameny pilotovi az do doby nez letadlo dosedne takze pilot se dovi o malych problemech az pri pojizdeni. Pilot to muze oznamit nebo preposlat pres datalink TILDS do pozemniho centra takze po pristani technik ma pripraveny modul na vymenu. Vsechny data letu a jednotlivych systemu se uklada na externi pametove medioum. Kazda zakladna ma Maintance Recording System ktery obsahuje ctecku na externi pametove karty a je propojen s pozemni jednotkou datalinku. System monitoruje MTBF a servis jednotlivych modulu spolu s udaji jakym sposobem letadlo bylo letano a jak to potencialne ovlivnilo zivotnost nekterych modulu. System dokaze odhadnout servisni intervaly jednotlivych modulu a potencialni chybu do predu. System je schopny menit servis, upravy nebo opravy automaticky dle potreby stroje aucit mechaniky potrbnou proceduru. Maintance Recording System taky dokaze odhadnout ktere moduly bude potreba servisovat nebo vymenit do predu takze pokud letadla operuji mimo zakladnu ( ze silnic ) mechanici maji sebou JEN potrebne moduly.
Zajimavost je, ze system napriklad po katapultazi pilota automaticky posila vsechny udaje o jednotlivych systemech do pozemni jednotky pres datalink.

Diky tomuto systemu je Gripen schopny prezbrojit, doplnit palivo a diagnostikovat predchozi let pod 10 minut. Ve Svedsku je standard 1 specialista a 5 zakladaku. V CR to zvladaji 3 mechanici profesionalove. Pro vymenu modulu motoru kde je nutno vyndat motor Svedove pouzivaji 3 zakladaky a trva jim to zhruba hodinu.
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: F-35 Alis Odin

Příspěvek od Shania »

Naklady na vyvoj stoupaji u vseho, vyhoda F35 je, ze se do budoucich modifikaci hodne investuje.

Naprosta vetsina tech problemu jsou je banality, ktere jsou na seznamu pro pripadne budouci reseni.

A i pres tyhle problemy, zejmena s ALIS a zasobovanim, ktere muze uzemit stroj na tydny, ma flotila pres pul milionu letovych hodin...

F35 je v naprosto skvelem stavu v porovnani s F111, F14 a nebo i F16, nemluve o cele rade dalsich stroju .. kdy tyhle stroje padali jak hrusky a stalo to stovky zivotu...

A vubec nebudu mluvit o sovetskych strojich, kde u vseho trvalo dekady, nez z toho udelali neco aspon pouzitelneho
mig 21, 23, 29, su 27....

A muzu te ujistit, ze i u gripenu, pokud by slo o porovnani 1:1, tak budes mit obdobne dlouhy list veci co nefunguji jak maji, ale staci to...

Reseni problemu grypenu v podstate znamenalo postavit uplne novy stroj... a radsi nebudu mluvit o EF...

Takze ano, F35 ma jeste hodne co zlepsovat... ale v kontextu s ostatnimi stroji to neni nic extra.
Uživatelský avatar
alibaba
7. Major
7. Major
Příspěvky: 707
Registrován: 15/8/2007, 00:30
Bydliště: Cotswold

Re: F-35 Alis Odin

Příspěvek od alibaba »

Shania píše: 29/7/2022, 08:19 Naklady na vyvoj stoupaji u vseho, vyhoda F35 je, ze se do budoucich modifikaci hodne investuje.

Naprosta vetsina tech problemu jsou je banality, ktere jsou na seznamu pro pripadne budouci reseni.

A i pres tyhle problemy, zejmena s ALIS a zasobovanim, ktere muze uzemit stroj na tydny, ma flotila pres pul milionu letovych hodin...

F35 je v naprosto skvelem stavu v porovnani s F111, F14 a nebo i F16, nemluve o cele rade dalsich stroju .. kdy tyhle stroje padali jak hrusky a stalo to stovky zivotu...

A vubec nebudu mluvit o sovetskych strojich, kde u vseho trvalo dekady, nez z toho udelali neco aspon pouzitelneho
mig 21, 23, 29, su 27....
Naklady na vyvoj u f35 stoupaji aby ten ksunt splnil aspon zakladni pozadavky zadane pred X-lety a fungoval. To ze flotila 800 letadel ma naletano pres pre pul milionu hodin je size hezke ale je taky zvyraznit ze vetsinou letaji jen jako "mission capable". Takova mise je ze to zvletne trochu to poleti a pak to pristane. Stale to neznamena ze muze delat nejakou misi. Fully mission capable prumer se pohybuje pod pozadovanyma 41% ( a to uz upustili od nekolik pozadavku ).
Verze f35b a f35c maji porad limitovany pridavne spalovani na nekolik sekund kvuli zahrivani. Takze ta jejich dynamika letu je jina nez na tabulkach od LM.

Porovnavat nehody u stroju vyvyjenych v minulem stoleti je detinske. Na jake urovni byli pocitacove simulace pred 20 lety anebo jeste driv? Jeste vetsi pitomost je to provnavat s MIGama. Obzvlast 21 & 23. U MIGu mas navic komunistickou doktrinu kde se hlidaji terminy aby nekdo neskoncil na Sibiri. To ze to pak spadne se muze svezt na nekoho jineho.

Kolik let jsi travil vyvojem neceho do letadla?
Shania píše: 29/7/2022, 08:19 A muzu te ujistit, ze i u gripenu, pokud by slo o porovnani 1:1, tak budes mit obdobne dlouhy list veci co nefunguji jak maji, ale staci to...
Tak to jsem opravdu zvedav na ten list. Vis jaka byla metodika vysetreni chyb a zivotnosti jednotlivych modulu Gripenu?
Shania píše: 29/7/2022, 08:19
Reseni problemu grypenu v podstate znamenalo postavit uplne novy stroj... a radsi nebudu mluvit o EF...

Takze ano, F35 ma jeste hodne co zlepsovat... ale v kontextu s ostatnimi stroji to neni nic extra.
Jako novy stroj na odstraneni chyb? Zas neco z quory?

Superhornety a Gripen E/F vznikly kvuli zmene pozadavku na letadla pro jednotlive zakazniky ( NAVY & Flygvapnet ) a oba stroje splnili i tyto pozadavky behem nekolik let od prvniho vzletu.
Ksunt f35 od LM neni schopen plnit ani zakladni pozadavky zadane pred prvnim vzletem ktery byl pred 15 lety. Vsichni co do toho vrazili prachy to kupuji jen aby se jim aspon neco vratilo. Briti to berou jako nutne zlo protoze je to jedine co muze realne nahradit Harriery ( radsi si objednalil vic aby meli nejake letuschopne ale u jinak nechteji vrazet penize ani do modernizacnich bloku ). Izraelci to koupili protoze jim to amici castecne zaplati ale taky se o tom nevyjadruji nejak poznesene. Polaci si radsi doobjednali F15EX aby meli co je muze obranit ze vzduchu.
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: F-35 Alis Odin

Příspěvek od Shania »

K mission capable a full mission capable odpoved najdes v F-35 vlakne.

Napsal jsem, ze kdyby se jakykoliv jiny program byl pod stejnym dohledem jako F-35, tak tady budes mit podobne seznamy problemu i pres nizsi komplexitu, nic takoveho ale neni verejne k dispozici, ze... Doufam, ze mi tu chces tvrdit, ze Grypen a nebo cokoliv jineho nema zadne nedostatky a chyby, ktere se proste neporarilo vyresit, rozhodlo se, ze to za to nestoji atd...

SuperHornet vznikl jako zpusob jak obejit vyberove rizeni na novy typ, prodanim SH jako upgrade Hornetu, ve skutecnosti je to ale novy stroj.

Svedi pouze zjistili, ze potrebuji stroj s parametry F-16 a akorat do nej zapomeli dat adekvatni motor..

Vazne bych od odbornika z oboru cekal trosku lepsi informace, zatim jsi nic relevantniho neprines... coz je skoda..

Asi chyba ne? Polaci vazne nakupuji F-15EX? Nemyslel jsi spis FA-50 jako nouzovku za F-16...
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: F-35 Alis Odin

Příspěvek od Wasp »

Super Hornet byl takový malý podvůdek na kongres. Ale zdědil problémové křídlo a výkonama je někde mezi F-18A a C.

Švédi volili nižší náklady a jednodušší provoz než u F-16 ( při výborných výkonech které umí zastínit F-16), z důvodu velikosti a neseného paliva se jako nejlepší ukázal motor firmy GD.
A také si spočítaly kolik ztečí s Amraamem potřebují aby letadlo udělalo za jeden vzlet do jejich taktiky boje. A s jiným motorem by to Gripen neudělal.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: F-35 Alis Odin

Příspěvek od Wasp »

F-15EX se opravdu může dostat do polska, už jsem na to narazil.
Uživatelský avatar
alibaba
7. Major
7. Major
Příspěvky: 707
Registrován: 15/8/2007, 00:30
Bydliště: Cotswold

Re: F-35 Alis Odin

Příspěvek od alibaba »

Shania píše: 7/8/2022, 13:30 K mission capable a full mission capable odpoved najdes v F-35 vlakne.

Napsal jsem, ze kdyby se jakykoliv jiny program byl pod stejnym dohledem jako F-35, tak tady budes mit podobne seznamy problemu i pres nizsi komplexitu, nic takoveho ale neni verejne k dispozici, ze... Doufam, ze mi tu chces tvrdit, ze Grypen a nebo cokoliv jineho nema zadne nedostatky a chyby, ktere se proste neporarilo vyresit, rozhodlo se, ze to za to nestoji atd...

SuperHornet vznikl jako zpusob jak obejit vyberove rizeni na novy typ, prodanim SH jako upgrade Hornetu, ve skutecnosti je to ale novy stroj.

Svedi pouze zjistili, ze potrebuji stroj s parametry F-16 a akorat do nej zapomeli dat adekvatni motor..

Vazne bych od odbornika z oboru cekal trosku lepsi informace, zatim jsi nic relevantniho neprines... coz je skoda..

Asi chyba ne? Polaci vazne nakupuji F-15EX? Nemyslel jsi spis FA-50 jako nouzovku za F-16...
Gripen měl taky aerodynamické problémy ale ty se vyřešili už v první sérii. Taky byili problémy s bateriemi které se vyřešili během roku s americkým dodavatelem.

Švédům je f16 celkem u prdele. Potřebovali nainstalovat nově vyvinuté systémy EW do Gripenu a do verze C/D se to proste nevejde. Proč nezvýšit i jiné parametry když jde o tak komplexní změnu. Motor je přesně jaký má být pro aerodynamiku verze E/F a hlavně hmotnosti. Taky udrží cenu údržby a náhradních díly na minimu. I s tím motorem předčí kšunt f35 v dynamice.

Řešení Superhornetu je logické a námořnictvo z toho jen profituje a má v plánu více těchto strojů.

Poláci zjistili že i v případě nákupu kšuntu f35 nemají adekvátní stroj k obraně vzdušného prostoru. Fa-50 mají paradoxně nahradit Migy-29.

I když jsou na Palbě někteří odborníci z oboru, tyhle diskuze jsou většinou vykecavani. Rozhodně nemám v úmyslu dělat nějaké dojmy na fandy. Na to nemám ani čas ani chuť. Každý si může z těch informaci vzít co chce.
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: F-35 Alis Odin

Příspěvek od Shania »

Poláci zjistili že i v případě nákupu kšuntu f35 nemají adekvátní stroj k obraně vzdušného prostoru. Fa-50 mají paradoxně nahradit Migy-29.
A nejaky dukaz co presne polaci zjistili a jak to zjistili?
to ze zvazuji, ze nakoupi dalsi stroje a jeden z nich muze byt F-15EX nic neznamena.
Jediny duvod proc by chteli F-15EX je, stejne jako s FA-50, ze chteji co nejvic stroju co nejdriv na rusa a dalsi F-35 a F-16 tak rychle nedostanou.
Jinak F-15EX nedava pro polsko zadny smysl, uz tech typu maji moc aby to utahli.
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 630
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: F-35 Alis Odin

Příspěvek od Shania »

alis hardware.png
Odpovědět

Zpět na „Letadla“