90+ let služeb pro námořnictvo

Komentáře aktuálního dění ...

Moderátor: jarl

Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.

Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".

Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.

Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Odpovědět
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3507
Registrován: 18/7/2013, 18:59

90+ let služeb pro námořnictvo

Příspěvek od seabee »

Přestože firma Grumman (dneska Northrop Grumman) marketingově uvádí "skoro 100 let" bylo to 28. března 1931, když US NAVY zadala firmě Grumman Aircraft Engineering Corporation první kontrakt na palubní letoun XFF-1. Protože prototyp byl úspěšný a dosahoval vyšší rychlosti (314 km/h), než standardní armádní stíhačka Boeing F-4B-4, obdržel Grumman kontrakt na 27 sériových FF-1, následovaný kontraktem na průzkumnou verzi SF-1 (G-6). Od té doby a dodnes letouny Grumman na palubách letadlových lodí lodí US NAVY nechyběly. Přes slavné F4F Wildcat, F6F Hellcat,TBF Avenger, protiponorkový AF-2 Guardian, F7F-4N (mimochodem základní F7F Tigercat považuju za nejhezčí druhoválečné letadlo /Spitfire - já vím :D/), F8F Bearcat, S-2 Tracker/Tracer, tryskový F9F Panther/Cougar, první nadzvukový palubní letoun F11F Tiger, pomlouvaný F-14 Tomcat, A-6 Intruder/Prowler a dnes už "jenom" E-2 Hawkeye/C-2 Greyhound. "Neviditelně" ale vliv Grummanu dál trvá v dodávkách podstatných dílů pro významná aktuální letadla jiných výrobců - včetně F-35.
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Bývalý nikaragujský G-23 zrestaurovaný do letuschopné podoby a nesoucí zbarvení FF-1 užívaného US Navy
Zdroj: US NAVY
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
E-2C před přistáním na palubu USS John C. Stennis. Autor: MC3 (SW) JOHN HYDE, USN
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Odpovědět

Zpět na „Aktuality“