Stránka 1 z 34

OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Napsal: 28/3/2023, 21:47
od Arthur
Naď chce ešte objednať minimálne 180 amerických vozidiel Oshkosh. Očakáva, že ich uhradia USA
zdroj: https://dennikn.sk/3303368/nad-chce-est ... a/?ref=tit

Poznáte štát a ministerstvo obrany, ktoré neakvizuje výrobky svojho bezpečnostného a obranného priemyslu čím podporí hladové doliny skrz platy a dane a odvody zostanú doma teda hospodárstvo? Žiaľ áno sme to my svetový unikát, kde aj to málo čo dokážeme navrhnúť a vyrobiť si necháme "darovať" od nášho spojenca. Čo, že Nám môže darovať to čo nenavrhujeme a nevyrábame alebo nebodaj máme v Dlhodobom pláne obrany do 2035 schválenom len minulý rok v lete ruku v ruke s tým, že akútne potrebujeme vlastnú PVO, ktorú sme správne darovali tam kde ju trebalo. A prečo voči Nám náš americký partner neaplikuje rovnaký meter aj vzhľadom na naše potreby a možnosti je mi diplomatický povedané záhadou...







EDIT: Po nelogickom začiatku vlákna Zemakta - presúvam hlavný príspevok na začiatok vlákna.

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR

Napsal: 28/3/2023, 22:02
od Lynx
Ťažko niečo objednávať od fy Z Kollára keď ho táto vláda dala do basy.
Len Arthur netuším, kto by tých pár sto kusov aj reálne vyrobil..?

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR

Napsal: 28/3/2023, 22:16
od Arthur
EDIT: Ospravedlňujem sa - netradil som vlákno (presúvam)

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR

Napsal: 28/3/2023, 22:18
od Lynx
No a kto by to teda vedel a chcel vyrobiť? Lebo ten projekt Gerlach je na predaj - producentovi.

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR

Napsal: 28/3/2023, 22:24
od Pikujuci brizolit
Dovoľte mi jednu technickú otázku, teda, dve.:
Ako je možné sviniť vlákno hovnometmi o JLTV, keďže je to vlákno o novom bojovom vozidle pechoty pre OSSR? Čo z vlákna spľňa JLTV, porovnávacími skúškami na Záhorí najslabší Aligátor Master II a súkromná aktivita Zetoru so samotným názvom vlákna?

Hovnomety
Naď chce ešte objednať minimálne 180 amerických vozidiel Oshkosh. Očakáva, že ich uhradia USA
vs
Poznáte štát a ministerstvo obrany, ktoré neakvizuje výrobky svojho bezpečnostného a obranného priemyslu čím podporí hladové doliny skrz platy a dane a odvody zostanú doma teda hospodárstvo?

Takže USA má podporiť Zetor či MSM, či koho :?:

Pýtam sa len, že akosi sa začínam strácať v tom, čo je na military portáli OK a čo nie, čo je dovolené a ako si pár dezolátov tu robí z logiky, dobrých mravov a štábnej kultúry doslova prdel.

Ďakujem a ospravedlňujem za rovnaký sračkový offtopic. Bohužiaľ , prestáva to tu byť pútavé pre čítanie...

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR

Napsal: 28/3/2023, 22:33
od Zemakt
Zdar, troufám si říct, že se nikomu řešit Vaše vlákna moc nechce. Že si to nějak ukočírujete mezi sebou. Nicméně, máš minimálně v prvním bodě pravdu. Zítra to dám do cajku.

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR

Napsal: 28/3/2023, 22:36
od niko
Brizolit suhlas. :up: Arthur, Vestly a Satko si tu so slovenskych vlakien robia posledne dni dezolatne cirkusove sapito.
Zemakt dik za zasah. Uz ich ani ja nevladzem citat. :up:

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR

Napsal: 28/3/2023, 22:37
od Lynx
Aligátor : vývoj zaplatila fy Kerametal a následne ten projekt najskôr predali MSM LandSystem. To ze sa javil pri prezentácii ako najslabší je svojim spôsobom fakt. Tiež ale vyzerá skôr ako osobne auto ako pancierovany nákladiak 4x4.
Na jednej výstave výrobca nukal Gerlach ako náhradu BOV 8x8, argumentami ze je 2x Gerlach (2x 400 000eur)sú citeľne lacnejšie ako jedna Patria (1x 5mil eur) . Ako vidieť neúspešne, počul som od insidera, že Zetor Engineering citeľne zmenšil personálne stavy, ale verím, že keby do projektu vstúpila silná spoločnosť typu Matador, ešte by sa z toho dalo co-to zachrániť. Radikálne prepracovať.

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Napsal: 28/3/2023, 22:38
od Arthur
EDIT: Príspevok presunutý na začiatok vlákna po nelogickom začiatku vlákna Zemakta - presúvam hlavný príspevok na začiatok vlákna.

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Napsal: 28/3/2023, 22:39
od Arthur
Lynx píše: 28/3/2023, 22:02 Ťažko niečo objednávať od fy Z Kollára keď ho táto vláda dala do basy.
Len Arthur netuším, kto by tých pár sto kusov aj reálne vyrobil..?
Zaujímavé, že pre Indonéziu ich dokázali ALIGÁTOR MASTER II 4x4 vyrobiť cca 2ks a prihodili ešte TATRAPAN 6x6.








Ale podľa Lynx-a a MO nochsledov by určite povedali na vyše 180ks fujky my do toho určite nejdeme.

Naozaj nepochopiteľné... nepochopiteľné...

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro OSSR

Napsal: 28/3/2023, 22:45
od niko
Tak 180 vozidiel 4x4 pre OSSR urcite nebude stacit. Budu sa nakupivat aj dalsie. Mozno s toho Gerlachu este aj nieco bude.

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Napsal: 28/3/2023, 22:48
od Lynx
Inak keď si spomenul Tatrapan, ruský Kamaz Typhoon - ako keby Rusi kopírovali Tatrapan.

OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Napsal: 29/3/2023, 06:52
od Zemakt
Z jiných vláken sesumarizováno. Dále bych upozornil přispěvovatele ze Slovenska, aby se pokud možno vyvarovali předvolební agitky a dávali jenom věcné příspěvky. Díky.

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Napsal: 29/3/2023, 19:10
od Davout
Nákupcom karpatských podnikateľov praská žilka..prepáč Zemakt. Z cca 200 kusov pôjde značná časť do štruktúr ŤMB čo nám výrazne pomôže k jej vytvoreniu podľa Nato štandartov takže si už len treba postrážiť náklady na prevádzku a vyjednať čo najlepšie podmienky na servis a logistiku!

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Napsal: 30/3/2023, 06:35
od pjaro77
Arthur píše: 28/3/2023, 22:38 Naď chce ešte objednať minimálne 180 amerických vozidiel Oshkosh. Očakáva, že ich uhradia USA
zdroj: https://dennikn.sk/3303368/nad-chce-est ... a/?ref=tit

Poznáte štát a ministerstvo obrany, ktoré neakvizuje výrobky svojho bezpečnostného a obranného priemyslu čím podporí hladové doliny skrz platy a dane a odvody zostanú doma teda hospodárstvo? Žiaľ áno sme to my svetový unikát, kde aj to málo čo dokážeme navrhnúť a vyrobiť si necháme "darovať" od nášho spojenca....
Než budeš znova kňúrať nad úžasnmi výrobkami made in Slovakia, tak sa pozri na špecifikácie Gerlachu a Aligatora 2.
Obrovské a ťažké vozidlá, v prípade Gerlachu s poddimenzovanou nosnosťou.

1. V prvom rade sa musí uvažovať , na aké účely sa použije. Majú to byť vozidlá aj pre 52. výsadkový alebo 65. prieskumny ? Ak ano, potom zabudnime na mastodonty typu Gerlach.
Bude sa používať pre PVO alebo nosič PTRS ? Potom musí mať nosnosť nad 1 tonu na streche.
Bude sa vozidlo používať v horách ? Prejazdnosť 10 a viac ton v horách na mokrých lesných cestách rozjazených na kašu je mizerná.
Má sa prepravovať lietadlami, ktoré máme/budeme mať ?
Aká má byť odolnosť STANAG ?
Bude sa používať ako MRAP ? Potom je naopak potrebný silný pancier a z toho vyplýva veľká hmotnosť.

2. Z usecase vyplývajú špecifikácie ako rozmery, hmotnosť , počet sedadiel.
Až potom môžeme uvažovať nad konkrétnymi vozidlami.
Naďove uvažovanie je samozrjeme ohnuté možnosťou daru. Avšak ak sa ukáže , že ten dar spôsobilosti splňa , tak žiaden problém nemám.

Pripomeniem ti článok a diskusiu https://www.armadninoviny.cz/slovenska- ... c3974.html, kde Sgt Murphy správne podotkol, že vtedajšie vedenie na MOSR si dalo do tendra sr@cky , len aby im z toho vyšlo to správne vozidlo. Tvoje uvažovanie je je úplne drbnuté Arthur. Pre armádu sú najdôležitejšie parametre techniky, ktorú má používať a nie podpora hladových dolín. Ekonomickú stránku riešia veci ako licenčná výroba, offsety.

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Napsal: 30/3/2023, 06:48
od Flader
Mne sa projekt Gerlach páči. Ale ak sa objektívne zamyslím, bolo by vlastne kde tie vozidlá ešte vyrábať bez toho, aby sa muselo čakať niekoľko rokov na rozbeh výroby? Projekt by zrejme zastrešovala Konštrukta a tá má dodávateľov naplno vyťažených. Náš obranný priemysel (jeho strojárska časť) v tomto období začína výrobu BOV 8x8, rozbieha sa výroba nových BVP, určite sa budú musieť nakupovať ďalšie Boženy ako náhrady za tie poslané na Ukrajinu, vo výrobe sú už teraz objednané húfnice... Plus nás čakajú ešte aj nákladné autá, tie určite bude chcieť Slovensko aspoň čiastočne vyrábať doma.

Problém hladných dolín je ten, že tam tak či tak firmy, ktoré by participovali na obrannom priemysle už nie sú. A ak ešte sú, je problém s kvalifikovaným personálom. Minule som tu čítal sny o obnovení veľkej zbrojárskej výroby v Martine. Kto by tam pracoval? Už teraz tam firmy márne hľadajú vyššie desiatky zváračov a CNC obrábačov.

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Napsal: 30/3/2023, 06:49
od Juraj Tichý
Ja by som to z tejto osobnej roviny trochu posunul k faktickej.

JLTV je 4miestne vozidlo. Gerlach (a ine) 6 miestne. 6miestne je vyvinuté podľa požiadaviek OSSR. Zmenili sa? JLTV bude treba o 33% viac kusov, pre zabezpečenie prepravy rovnakého počtu personálu.

Užitočná nosnosť JLTV(4dverovej verzie) a Gerlachu ne rovnaká, 1,5tony.

JLTV ako vozidlo prehralo v USA tender, mali by prejsť na iné vozidlá rovnakej kategórie.

Maximálna hmotnosť Gerlachu je 14ton. Gudran 4x4, hmotnostne mmax 18t, mal problém s prejazdnostnou na Lešti.

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Napsal: 30/3/2023, 07:06
od pjaro77
O tom som práve písal, MOSR nech určí aký má byť primárny účel vozidla.
Ak má slúžiť ako nosič výsadku pre brigádu do boja , potrebuje odolnosť, nosnosť a počet sedačiek. Ja som si doteraz myslel, že na výsadok majú byť BOV 8x8 a nové BVP.

Pre nosič ťažkého guľometu, granátometu, PVO a PTRS je dôležitá nosnosť strechy.

Ak má slúžiť pre SOF, vyžaduje iné parametre, viď český tender tažkého 4X4. Prieskum vyžaduje prejazdnosť ťažkým terénom.

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Napsal: 30/3/2023, 07:08
od pjaro77
Juraj Tichý píše: 30/3/2023, 06:49 ...
Užitočná nosnosť JLTV(4dverovej verzie) a Gerlachu ne rovnaká, 1,5tony.

JLTV ako vozidlo prehralo v USA tender, mali by prejsť na iné vozidlá rovnakej kategórie.
...
Veď práve, na to aký je Gerlach ťažký má slabú nosnosť. Aligator Master 2 mal o tonu väčšiu.

Tender na aký účel prehralo ?

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Napsal: 30/3/2023, 07:24
od Juraj Tichý
Tender na vozidlo 4x4 pre americkú armádu.

Ale ak vadí nízka nosnosť pri Gerlachu, lebo sa tvrdí že 1,5t je nedostatočných, tak nám nemôže stačiť aj pri JLTV.

Mobilitu 4x4 potrebuje ako výsadkový prápor, 5.pšu, tak prápor ISTAR, prieskum delostreleckého pluku, RCHBO, veliteľské vozidla.