Bojové vozidlo BMP-V

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13231
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Bojové vozidlo BMP-V

Příspěvek od Rase »

Výstřčščererižek.JPG

Projekt bojového vozidla BMP-V

Ukrajinská společnost Ukrarmor nedávno odhalila podrobnosti o svém ambiciózním projektu: obojživelné pásové bojové vozidlo pěchoty BMP-V je zaměřené na modernizaci schopností ukrajinských obrněných vozidel. Tento nový projekt pochází od společnosti, která již získala uznání pro svou výrobu obrněných vozidel jako Bohdana 2.0, Kamrat-M a Novator, stejně jako minometných systémů a munice. Ukrarmor je také známý svými odbornými znalostmi v oblasti modernizace vojenské techniky, včetně BMP-1. Byť jsou informace o projektu BMP-V omezené a do jisté míry závislé na rozličných zdrojích, nyní se objevuje jasnější obrázek o potenciálních vlastnostech a specifikacích vozidla. BMP-V se drží klasického uspořádání moderních BVP, s motorovým a převodovým prostorem umístěným vepředu, řidičem vlevo od motoru a pěchotním výsadkem v zadní části vozidla.
Projekt BMP-V usiluje o vytvoření všestranného bojového vozidla, přičemž je kladen velký důraz na ochranu posádky (3+8) a pohyblivost v různých typech terénu (proto disponuje i plavbyschopností). Věž je navržená pro dva vojáky a hlavní výzbroj představuje kanón 2A42 ráže 30 mm (odhadem dle obrázku). Na každé straně věže je namontováno šest metačů kouřových granátů a na jedné straně jsou umístěny dva odpalovací tubusy protitankových řízených střel (PTŘS). Bude možno použít též jiné zbraňové stanice nebo i v jiné konfiguraci a výzbroji. Vozidlo pojme tříčlennou posádku s kapacitou přepravit až osm pěšáků. Ukrajinští konstruktéři mají v úmyslu vybavit BMP-V komplexní sadou videokamer, které umožňují rozhled kolem celého vozidla. Tento systém údajně obsahuje termovizní kameru, barevné kamery, tři monitory, ovládací panel pro úpravu nastavení termokamery a volant řidiče. Mezi technické specifikace BMP-V patří šestikolový pásový podvozek, rychlost na dálnici až 80 km/h, rychlost vody až 10 km/h, světlá výška 0,4 m, boční sklon 25°, a výška nad překážkami 0,7 m. Dokáže překonat zákop až o šířce 2,5 metru a může se pochlubit dojezdem až 800 km (na hlavní palivové nádrže). Bez dalšího pancéřování je pohotovostní hmotnost 18 tun. Pokud jde o ochranu, očekává se, že trup BMP-V dostane přídavnou pancéřovou ochranu z karbidu křemíku. Předpokládá se, že se tak zvýší hmotnost vozidla o 3 tuny. Čelní pancíř je navržen tak, aby vydržel zásah projektily ráže 30 mm, za použití kombinace ocelového pancíře a keramických materiálů. Boky a zadní část dostanou podobnou ochranu proti munici ráže 14,5 mm. Plánuje se použití protiminových sedaček, které splňují běžný bezpečnostní standard v ukrajinských obrněných vozidlech. Zmiňuje se použití motorů Caterpillar Cat 9.3, Scania DC13, nebo ukrajinských 3-TD a 4-TD. Použita bude převodovka Allison 3040MX, která je používána na ukrajinských obrněných transportérech BTR-3 a BTR-4. Projekt BMP-V ukazuje odhodlání Ukrajiny zlepšit své vojenské schopnosti, zejména v oblasti bojových vozidel pěchoty (BVP). Zatímco k úplnému vyhodnocení schopností BMP-V jsou nutné další podrobnosti a testování, jeho vývoj představuje významný krok vpřed pro ukrajinský obranný průmysl a jeho potenciál uspokojit vyvíjející se potřeby ozbrojených sil země.

Zdroj:
https://www.armyrecognition.com/defense ... hicle.html
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Odpovědět

Zpět na „Obrněná technika“