Mitsubishi Ki-51 Guntei

Moderátor: Hans S.

Odpovědět
Reisen
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 200
Registrován: 27/11/2005, 17:47
Bydliště: Louny

Mitsubishi Ki-51 Guntei

Příspěvek od Reisen »

Mitsubishi Ki-51 Guntei / Sonia
Nástupcem lehkého bombardéru Mitsubishi Ki-30 Ann se stal aerodynamicky vyspělejší Mitsubishi Ki-51 Guntei / Sonia. Prototyp byl zalétám ještě v létě roku 1939, byl brzy následován 11 předsériovými letouny, na kterých bylo testováno aerodynamické řešení letadla a byly vylepšována stabilita letu v malých rychlostech. Do výzbroje byl přijat jako „armádní bitevní letoun Typ 99“ V roce 1940 se dostal do výroby a jako první se dostal na bojiště v Číně, kde si získal oblibu mezi piloty i mezi vojáky, protože byl také používán pro přímou podporu vojsk. Na rozdíl od starší Ann měl nový letoun v křídlech dva kulomety nejprve ráže 7,7 a později dostal účinnější Ho-103 ráže 12,7 mm. V trupu již nebyla pumovnice a tak se všechny pumy zavěšovaly na vnější závěsníky, nejčastěji bylo zavěšováno 200 kg pumového nákladu. Nový letoun měl výkony přibližně na stejné úrovni jako jeho předchůdce. Soniu poháněl motor Mitsubishi Ha-26-II o startovním výkonu 940 koní, což bylo méně než měl motor Ki-30, ale motor byl nyní ze spodní strany chráněn pancéřovým plechem tloušťky 6 mm. Sonia byly celkově menší a ač se svým pevným podvozkem vypadala archaicky, odvedla na bojištích dobrý kus práce a výroba trvala až do března 1944. Samozřejmě i tento letoun utrpěl velké ztráty, jakmile se dostal do kontaktu se stíhacím letectvem protivníka a proto firma Manshu přistoupila k jeho dalšímu vývoji, jehož výsledkem byl Manshu Ki-71 Edna. Tento nový letoun měl zatahovací podvozek a výkonný motor Mitsubishi Ha-112-II s výkonem 1500 koní, výkon nevzrostl o tolik, aby se vyplatilo zavádět další typ do výroby, zůstalo tedy pouze u třech postavených prototypů.

TTD Mitsubishi Ki-51
Výrobce:
Mitsubishi Jukogyo Kabushiki Kaisha 1472 letadel
Tachikawa Dai Ichi Rikugun Kokusho 913 letadel
Typ: Ki-51
Výroba: od 1940 do 03/1944
Vyrobeno: 2385 letadel
Osádka: 2
Motory: 1x Mitsubishi H-26-II
Výkon koní: 940
Rozpětí: 12,10 m
Délka: 9,21 m
Výška: 2,73 m
Nosná plocha: 24,20 m2
Vzletová hmotnost: 2920 kg
Max.rychlost: 425 km/hod
Dostup: 8270 m
Dolet: 1060 km
Výstup na 5000 m: 9 min 55 s
Výzbroj:
1x pohyblivý Typ 89 7,7 mm, 2x pevný Typ 89 model 2 7,7 mm
Pumy: 200 - 400kg
pevné kulomety byly později nahrazeny typme Ho-103 ráže 12,7 mm
Reisen
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 200
Registrován: 27/11/2005, 17:47
Bydliště: Louny

Příspěvek od Reisen »

Trojpohledový výkres
Obrázek
Ki51 3D.
Obrázek
Reisen
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 200
Registrován: 27/11/2005, 17:47
Bydliště: Louny

Příspěvek od Reisen »

Fotografie
Obrázek Obrázek

Obrázek
Ki-51 : 3x
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Bombardovací a bitevní letouny“