Stránka 3 z 5

Napsal: 23/6/2005, 23:44
od Haness
A co Ki-61 Hien, to bylo taky (teda alespoň pro mě) hodně pěkný letadlo a taky bylo hodně kvalitní/dobrý a způsobilo američanům řadu problémů.

Napsal: 26/6/2005, 16:03
od Nelson
A co říkáte na tenhle Ki-100. Podle odborníků se vyrovnal P-51.
Jenom měl tu smůlu, že přišel stejně jako ostatní vrcholné japonské konstrukce příliš pozdě, v době kdy už Japonsko nemělo zkušené piloty.
A pro nováčky bylo možná stejně nebezpečné jako nepřítel.

Obrázek Obrázek
Kawasaki_ki-100-ib.

Napsal: 26/6/2005, 16:43
od sa58
Ono poměrně dost japonských letadel z konce války mělo lepší technické data něž letadla USAAF a US Navy, Takový Ki-84 byl skvělý, u Ki-100 šlo o úpravu Ki-61 pro hvězdicový motor. Problém byl v pilotech a palivu - množství a kvalita

Napsal: 26/6/2005, 21:52
od Nelson
To jo Frank byl skvělý ale už to nebyl čistokrevný stíhač, spíš stíhací bombardér. Něco jako byl v USAAF Thunderbolt.

Napsal: 26/6/2005, 23:08
od YAMATO
Proč? Vysoká rychlost, vynikající obratnost, silná výzbroj, pancéřování...a že byl schopen nést pumy...to většina stíhaček na konci války.

Napsal: 27/6/2005, 05:06
od Nelson
Když to přeženu tak bych teda mohl tvrdit, že i B-29 byl skvělý stíhač, rychlost , výzbroj, pancéřování. No ta obratnost trochu pokulhává, ale pokud je mezi stíhačkami Brewster Buffalo?

Ale ne, až tuna nákladu podle verze mi připadá na stíhačku trochu moc.
Je to stejné jako dnes, F-14 je stroj pro vybojování vzdušné převahy tedy stíhačka a F-18 i když menší a obratnější je stíhací bombardér.

Napsal: 1/7/2005, 22:14
od Haness
Thunderbolt byl taky dobrej stíhač,jenom ten dolet pokulhával...i Mustang mohl nést pumy a to byla klasická stíhačka,těch příkladů je víc,spitfire taky nosíval pumy,Me-109,Fw-190....

No a u těch F-18 to je sice jeho asi nejvíc používaná role - stíhací bombradér, ale jsou používány i jako stíhačky. Třeba u armádního letectva - já vím že tam není ten tomcat ale je to taky u amíků :D

Napsal: 1/7/2005, 22:21
od YAMATO
Hanzi, nedávej dohromady armádní letectvo a US navy. Kde by armádní letectvo vzalo Hornety? Používá pouze vrtulníky.

Mimochodem P-47 a dolet...a co dálková verze N, vyvinutá pro doprovod B-29 v Pacifiku? Na tuto versi se hodně zapomíná...

Napsal: 1/7/2005, 22:32
od Haness
Však pro podporu boje se nepoužívají jen vrtulníky,ale i stíhačky v minulosti to byly třeba F-4 ky, já teda myslím že to tak je.

Tak o téhle verzi toho moc nevím,vůbec nic, já jsem ani moc neslyšelo nasazení P-47 v pacifiku...stejně pak přišel Mustang.

Napsal: 1/7/2005, 22:34
od YAMATO
Ok, jak budu mít čas, tak o něm dám příspěvek. Byla to velice zajímavá verse!

Jasně že pro podporu se používá ledacos, ale stále se stejným uživatelem. Když bude Hornet US Navy podporovat armádu, tak přeci nepřechází pod ni.

Napsal: 1/7/2005, 22:40
od Haness
dobře;)

tak jasné že může podporovat třeba i vojáky jiného státu a stejně se nezařadí do jejich letectva.Jen sem myslel že US Army má taky svoje stíhačky.

Napsal: 1/7/2005, 23:28
od sa58
jelikož je to diskuze o japonském letectvu, tak zpátky k tématu - půjčil sem si právě DVD Tora Tora Tora - zkusím udělat pár obrázků těch "japonských" letadel

Napsal: 1/7/2005, 23:30
od Haness
v těch starších filmech je to ještě docela dobrý z letadlama pže jich bylo ještě hodně letuchopných,což je u nových filmů vyváženo počálem:)

ale jak je to s obrázkama který se stahujou z netu??myslím s autorskýma právama??

Napsal: 1/7/2005, 23:32
od sa58
někde tady o tom mluvil Lord - neměly by se objevovat ty, kde je uveden zdroj či autor

Napsal: 1/7/2005, 23:34
od Haness
jako přímo na té fotce?

Napsal: 1/7/2005, 23:36
od sa58
asi ano, zeptej se na to Lorda

Napsal: 5/1/2006, 14:08
od Fatale
norad píše:To jo Frank byl skvělý ale už to nebyl čistokrevný stíhač, spíš stíhací bombardér. Něco jako byl v USAAF Thunderbolt.
lol, tak to ani nahodou, tohle ;O))))))))
ki84 a stihaci bombarder, no, mozna na japonsky pomery, ale vzdyt mel maximalni nostnost 2x 250kg bomb, maximalni, vetsinou se ale litalo uplne bez nich, nebo s 50kg ci trochu vic, oproti tomu p47d mohl nest az 1.300kg bomb, ci 10 raket HVAR+pul tuny bomb, coz je nosnost zhruba na urovni japonskych strednich (dle jejich meritek tezkych) bombarderu, nekdy i vic. Frank byl cistokrevna stihacka, rychlost, stoupavost, obratnost, urcite to ale nebyl stihaci bombarder :wink: v primym souboji by z p47 udelal sekanou, pokud by jug nepresel do divu a nezmizel (coz by 100% udelal), tam se Frank nechytal, protoze mu pomerne brzo zatuhlo rizeni a taky mel v divu znatelne horsi akceleraci, takze by juga stejne uz nedohnal
Když to přeženu tak bych teda mohl tvrdit, že i B-29 byl skvělý stíhač, rychlost , výzbroj, pancéřování. No ta obratnost trochu pokulhává, ale pokud je mezi stíhačkami Brewster Buffalo?
a proc ne? co je na Buffalu spatnyho? vem si, ze to letadlo litalo uz v roce 1937 a jeho rychlost nejakych 520km/h byla vyssi, nez mel treba hurricane prvnich verzi, na svoji dobu imho dobry letadlo

Napsal: 5/1/2006, 19:28
od Haness
a proc ne? co je na Buffalu spatnyho? vem si, ze to letadlo litalo uz v roce 1937 a jeho rychlost nejakych 520km/h byla vyssi, nez mel treba hurricane prvnich verzi, na svoji dobu imho dobry letadlo

Takových schopností třeba dosahoval,ale co jinak?obratnost, stabilita, nevím ale viděl jsem fotku kde mu rozlomili podvozek tak že si sedli vojáci na obě křídla a letadlo to nevydrželo.

Napsal: 5/1/2006, 19:32
od Fatale
obratnost, nikterak spatna, ale je jasny, ze s dvouplosnikama ty doby souperit nemohl, pilotaz si naopak treba finove hodne pochvalovali, ze to bylo krasny a prijemny letadlo, ostatne jak v nem davali na prdel rusakum o necem vypovida...

prelomenej podvozek: :roll: mne tuhle jedna slecna rikala, ze vypadam jak Brad Pitt...

Napsal: 5/1/2006, 19:47
od Haness
To ano,letadlo to možná bylo dobrý,ale nehodilo se pro letadlové lodě, i výzbroj byla kritizována že mohla být silnější.

Tohle je ta fotka, je to focený z encyklopedie...doufám že to poznáš...takže na Brada Pitta to moc nevypadá!!

Obrázek
DSC01062.