F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Odpovědět
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 634
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Shania »

alibaba píše: 28/12/2022, 03:08
Shania píše: 28/12/2022, 00:50
Dohnat? Zadny dohaneni jedne stihacky druhou moc nehrozi, pokud jsou od sebe vzdalene i jen par km ( i odpal AAM na unikajici nadzvukovy cil je na dost kratke vzdalenosti - 10km), proto se da z boje odpoutat.

Kdyz cil poleti M1.6 a stihac M 1.8/2 tak jim dojde palivo driv, nez cil dozene. Tu-160 ma sanci dohnat max Mig-31.

napr. pri vizualni identifikaci Tu-160, se Tu rozhodlo uletet, tak s nim ani F-15 dlouho nevydrzi.

Pokud jde o zachyceni, ten rozdil v akceleraci a max rychlosti mezi Typhonem a F-35A je tak 1min az 30s a 10-20km podle toho jak daleko byl cil, cim dal ten cil je, tim se ta vyhoda smazava, kvuli omezenemu palivu. F-35 vydrzi na svoji maximalce o dost dele nez jine stroje na svoji, museli by letet ekonomicteji a tim se dostanou k a nebo pod max rychlost F-35...

Spurt na tohle ma udelany model, pokud je cil detekovan 300nm od zakladny (5min na zemi pro start) tak, kde ho stihaci zachyti a kolik jim zustane pouzitelneho paliva na boj (RTB rezerva v tom neni)
Typhonem zachycuje na 166nm, 1800lb paliva coz je 7min pridavneho spalovani.
F-35A zachycuje na 156nm 6500lb paliva coz je 25min pridavneho spalovani.
F-15EX 160nm, 2960lb , 8.5min
F-16V 158nm, 2200lb, 11.6min
F-22 166nm. 4100lb 9.3min
F/A-18E 152nm 2900lb 9.2min
Rafale M 159nm 2100lb 9min
Su-35S 156nm 8400lb 14.2min

work in progress verze zde
https://www.f-16.net/forum/download/file.php?id=40194

Takze i kdyz F-35A ma nejnizsi maximalku a nejnizsi akceleraci a to o dost (mimo SH), tak ten rozdil neni nakonec tak velky ani v pripade takto specificke mise, kde specializovane stoje nako Typhoon a F-22 maji mit hodne navrch a proti Jas-39C v tehle oblasti o schopnosti neprijdeme.
Tak 25 minut nonstop pridavneho zpalovani. To by bylo zajimave videt jak to zvladne system. Co vym, tak se to testuje ani ne na polovinu toho casu. Plus motor v tomato rezimu zdvojnasobi detekcni vzdalenost pres IR spectrum uz tak dost horkeho stroje.

Ale aspon acko is to muze dovolit narozdil od f35b a f35c ktere maji povoleno pridavne spalovani maximalne na nekolik desitek vterin takze maximal u tech stroju je 1.3 M
urazit tech 140nm zabere 10-15min, vetsina stroju leti na max AB nez dosahnou limit, takze v IR spektru jsou vsechny videt.
Cil urazi 7.8nm/min 38k ft. tedy 150nm za 18,5. min.
Doba AB po zachyceni cile jen udava kolik paliva maji na pripadny boj. a je to v 35k ft M0.85

B/C maji limit pro normalni provoz, ne pro boj. Neco co se projevilo pri extremnim testovani a nepodarilo se to zreplikovat .
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Wasp »

Má F-35 A problémy s odolností jeho povrchu při nadzvukových rychlostech nebo se to to týká jiných verzí F-35 ?
Udržovat pravidelně povrch letadla pokud letí nadzvukovou rychlostí déle než 1 minutu se bude jistě projevovat vyššími náklady na provoz letadla. A také nebude tak "neviditelný" pro radary.
Dostalo se ke mě že japonské F-35 mají problémy se zachycováním letadel a jejich doprovodem. Jestli to spolu nějak souvisí.

O otázka pro Shaniu.
F-35B, na F-16net teď docela dostává na zadek pro nižší výkony a slabší provozní vlastnosti.
Byl F-35B obětován pro dobro USAF a US NAVY a jejich verze ?
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Wasp »

A ještě jedna, pokud se mluví o tom že chlazení avioniky ( nebo nejen ji je už dnes nedostatečné, jak se projeví 25 minutový let na přídavné spalování na chlazení letadla ?
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4063
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od HONZIK11 »

Pohled do budoucna co se F35 v nasich barvach tyka ,zda se byti znacne zamlzena.
viewtopic.php?t=520&start=2880#p387914
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 634
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Shania »

Wasp píše: 28/12/2022, 09:22 Má F-35 A problémy s odolností jeho povrchu při nadzvukových rychlostech nebo se to to týká jiných verzí F-35 ?
Pokud oficialne vime, tak A nema zadny problem a U/B se to tyka povrchu okolo trysky/vyskovky a problem se stal pouze jednou a nepodarilo se to zreplikovat.
Udržovat pravidelně povrch letadla pokud letí nadzvukovou rychlostí déle než 1 minutu se bude jistě projevovat vyššími náklady na provoz letadla. A také nebude tak "neviditelný" pro radary.
Netusim, namahani z nadzvukoveho letu se asi projevi na urzbe u jakehokoliv stroje.
Dostalo se ke mě že japonské F-35 mají problémy se zachycováním letadel a jejich doprovodem. Jestli to spolu nějak souvisí.
No to rozhodne:D


O otázka pro Shaniu.
F-35B, na F-16net teď docela dostává na zadek pro nižší výkony a slabší provozní vlastnosti.
Byl F-35B obětován pro dobro USAF a US NAVY a jejich verze ?
Nizsi vykony, hlavne malo paliva a extra vaha jsou zname uz hodne dlouho, cena za STVOL, vykony dalece prevysuji Harrier. Co znamena, ze B bylo obetovano? Jak?
A ještě jedna, pokud se mluví o tom že chlazení avioniky ( nebo nejen ji je už dnes nedostatečné, jak se projeví 25 minutový let na přídavné spalování na chlazení letadla ?
Netusim, pravdepodobne nijak, protoze 25min s AB nepoleti, max rychlost neni omezena vykonem motor a po dosazeni max rychlosti a idealni vysky neni potreba plny AB. Nedostatecne chlazeni je hlavne problem kapacity toho systemu a toho jake systemy pobezi...
Uživatelský avatar
alibaba
7. Major
7. Major
Příspěvky: 707
Registrován: 15/8/2007, 00:30
Bydliště: Cotswold

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od alibaba »

Shania píše: 28/12/2022, 08:58

urazit tech 140nm zabere 10-15min, vetsina stroju leti na max AB nez dosahnou limit, takze v IR spektru jsou vsechny videt.
Cil urazi 7.8nm/min 38k ft. tedy 150nm za 18,5. min.
Doba AB po zachyceni cile jen udava kolik paliva maji na pripadny boj. a je to v 35k ft M0.85

B/C maji limit pro normalni provoz, ne pro boj. Neco co se projevilo pri extremnim testovani a nepodarilo se to zreplikovat .
Všechny letadla budou lépe zachytitelné v IR spektru v případě forsáže ale jde o těch není extra cena u provozních nákladů za udržení "neviditelnosti". Dále i když by byla rychlost finální částí letu bez pz, tak zbytková teplota bude značná při o 50% delším letu s pz.

Pořád se bavíme o časovým spektru na který se ani netestujou některé části letadla při tom podstata testování je garance správné funkce v dané obálce.

Taky by mě zajímalo jaká je spotřeba paliva s forsáží a bez protože ty čísla na motor s malým obtokovým poměrem jsou docela zvláštní.

Projevilo se to při rychlosti 1.3 a 1.4 machu co zrovna není extrémní testování. Při následujícím testování se nedosáhlo stejného efektu ale je zřejmé že nadzvukové rychlosti mají negativní vliv protože se stanovili maximální limity a jsou stále v platnosti. Tyto limity se nesmí překročit v době míru jako například air policing takže scramble s těmito typy je diskutabilní.
Většina bojových letadel má jinou ( větší letovou obálku ) v případě skutečného boje. Například Gripen má na pravé straně kokpitu přepínač válka mír. Tenhle režim se ale jen používá v případě skutečného vojenského konfliktu a nikdy ne například při air policing co vím tak naprostá většina pilotů za svou kariéru neměla šanci si vyzkoušet bojový mód a to i ve Švédsku.

Limity u verzí f35b & f35c jsou permanentní :
https://www.defensenews.com/air/2020/04 ... c-flights/
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 643
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od tomas.kotnour »

HONZIK11 píše: 28/12/2022, 09:48 Pohled do budoucna co se F35 v nasich barvach tyka ,zda se byti znacne zamlzena.
viewtopic.php?t=520&start=2880#p387914
To je ale nábodička, že se cena F-35 z Lot 15 zvedá přesně o tu samou částku, na kterou byla letos v létě Lot 15 podepsána.
F-35 Lot 15 Will Include Up to 129 Fighters, Cost $7.6 Billion
Někdo si při snaze o co nejvíce senzacechtiví článek neuvědomil, že cena F-35 se skládá z ceny za drak, co jde LM, a ceny motoru, co jde P&W
Raytheon’s Pratt & Whitney Gets $4.4 Billion F-35 Engine Deal
a že teprve pak vyjde těch cca 80 mil. $ za kus.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4063
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od HONZIK11 »

Finove se obavaji ze se dostanou na castku
134 milionů Eur ad ks.
Coz jim odebere finance na zacleneni tohoto typu do armady.
Jednani ale jeste nejsou u konce.
Nicmene ,odhledneme li od financi. Me spis vadi ony uvahy o energeticke neschopnosti stavajici konstrukce zasobovat energii budouci inovativni systemy letounu. Tedy ty ,ktere prijdou a je s nemi pocitano pro zvyseni bojove hodnoty ,moznosti stroje.
DOST HLASITE pocitame s tim ,ze jej budeme moci v prubehu desitek let POSOUVAT V MOZNOSTECH.
Nicmene s agregaty ,ktere se jiz dnes zdaji slabe to pujde tezce nebo vubec ne.
Naposledy upravil(a) HONZIK11 dne 28/12/2022, 11:09, celkem upraveno 1 x.
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 634
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Shania »

HONZIK11 píše: 28/12/2022, 11:01 Finove se obavaji ze se dostanou na castku
134 milionů Eur ad ks.
Coz jim odebere finance na zacleneni tohoto typu do armady.
Jednani ale jeste nejsou u konce.
A co inflace a vyssi ceny materialu nezdrazi?
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 634
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Shania »

Tady je cely preklad porovnani stroju pri zachyceni.

2.5.1 Zachycení
Jedná se o běžný úkol pro prostředky na misích vzdušné suverenity v konfiguraci vzduch-vzduch. Od nominální konfigurace vzduch-vzduch se bude lišit tím, že zatížení střel bude sníženo, aby se snížil odpor vzduchu a zlepšila reakční doba. Účelem této mise je rychlé přiblížení na vizuální vzdálenost s neznámým letadlem zjištěným prostředky včasné výstrahy ve vzdálenosti 300 nm na cestě k proniknutí do fiktivního vzdušného prostoru. QRA připravuje na vzlet 5 minut . Nejlepší rychlost stoupání bude následovat až do takové výšky, kdy úhel stoupání klesne na 1 stupeň. EFT budou odhozeny a bude zahájen profil Rutowski na nejlepší dopřednou rychlost. Po provedení VID bude v případě potřeby použito Mil power coast k cíli, aby se ušetřilo palivo. Cíle budou Su-35S v konfiguraci Deep Strike letící rychlostí 7,93 nm/minutu ve výšce 38 000 stop. Stíhače budou muset být schopny identifikovat nosiče střel Kh-59MK2. Střely Kh-59MK2 budou považovány za odpálené, pokud Su-35S dosáhne vzdálenosti 150nm od základny.

2.5.1.1 F-15EX
- Vzdálenost VID (vizualni identifikace) 179nm (25 bodů)
- Zachyceni cile (vzdalenost od zakladny) 160nm (25 bodů)
- Skóre munice: 843 (25 bodů)
- Čas AB: 8,5 min (25 bodů)
- Rozdíl v konfiguraci: Odstraněny vnější pylony a čtyři AIM-120. Centalni EFT.
- Se vzletovou hmotností 55 000 lb je F-15EX schopen stoupání (zoom climb) do výšky 49 000 stop za 3,1 min od vzletu. V tomto okamžiku je EFT odhozeno (zbývající palivo 46 lb je ztraceno). Poté F-15EX klesanim dosáhne 1,6M ve výšce 35 000ft, načež začne stoupat a zrychlovat na 1,8M a 50 000ft. To je limitní rychlost pro pod a limitní výška pro piloty, kteří nemají na sobě přetlakové obleky. Jakmile je cíl VID ze vzdálenosti 47nm, pilot sníží výkon na Mil, zpomalí pod 1,0M a klesa na cíl, aby předvedl sílu. Eagle má ~2 960lb použitelného paliva, které zbývá po započtení paliva RTB a rezerv.

2.5.1.2 F-16V
- Vzdálenost VID (vizualni identifikace) 178nm (24pts)
- Zachyceni cile (vzdalenost od zakladny) 158nm (50 bodů)
- Skóre munice: 631 (19 bodů)
- Čas AB: 11,6 min (34 bodů)
- Rozdíl v konfiguraci: Pouze dva AIM-120 na středních pylonech místo plného TER.
- Se vzletovou hmotností kolem 35 000 lb je F-16V schopen vystoupat do 46 000ft za 3,4 min od startu. V tomto okamžiku jsou EFT odhozeny a zbývající palivo (832 lb) je ztraceno. Poté F-16V klesanim dosáhne nadzvukové rychlosti 1,4M ve výšce 37 000ft, načež začne stoupat a zrychlovat na 1,8M ve výšce 42 700ft. Jakmile je cíl VID, pilot sníží výkon na Mil, zpomalí pod 1,0M a střemhlav se vrhne na cíl, aby předvedl sílu. Viper má ~2 200lb použitelného paliva, které zbývá po započtení paliva RTB a rezerv. Pokud by byla nesena pouze jedna centralni EFT, jako je tomu u Eaglu, neměl by Viper dostatek paliva pro RTB s rezervami.

2.5.1.3 F/A-18E
- Vzdálenost VID (vizualni identifikace) 169nm (17bodů)
- Zachyceni cile (vzdalenost od zakladny) 152nm (06bodů)
- Skóre munice: 424 (13 bodů)
- Čas AB: 9,2 min (27 bodů)

- Se vzletovou hmotností kolem 49 000 liber je F/A-18E schopen vystoupat do výšky 49 000 stop za 3,75 min od startu. Poté F/A-18E klesanim dosáhne nadzvukové rychlosti 1,495M ve výšce 38 000ft a tuto rychlost udrží několik minut. Jakmile je cíl VID, pilot pokračuje s plným přídavným spalováním v čelním náletu. Po započtení paliva RTB a rezerv má Rhino k dispozici ~2 900 lb použitelného paliva.
- Rhino po VID nesnižuje výkon na Mil, protože během zachycení nemá stav vysoké energie.

2.5.1.4 Typhoon TR3
- Vzdálenost VID (vizualni identifikace) 177nm (23 bodů).
- Zachyceni cile (vzdalenost od zakladny) 166nm (40 bodů)
- Skóre munice: 944 (28 bodů)
- Čas AB: 7,1 min (21 bodů)

- Mise, pro kterou byl Typhoon navržen. Se vzletovou hmotností kolem 42 000 lb je Typhoon schopen stoupat do výšky 49 600 stop za 2,73 min od vzletu a odhodit svou centralni EFT. Poté Tiffy klesa a dosáhne nadzvukové rychlosti 1,985M ve výšce 39 000 stop. Jakmile je cíl VID, pilot sníží výkon na Mil pro čelní ukázku síly. Výkon motorů se projeví tím, že Tiffy při průletu kolem Flankeru stále dosahuje rychlosti 1,446M. Po započtení RTB paliva a rezerv má Tiffy ještě ~1 800 lb použitelného paliva.
- Vzhledem k rychlosti je kratší dosah FLIRu kompenzován výrazně rychlejším fyzickým zachycením.

2.5.1.5 Rafale M
- Vzdálenost VID (vizualni identifikace) 169nm (17 bodů)
- Zachyceni cile (vzdalenost od zakladny) 159nm (22 bodů)
- Skóre munice: 751 (22 bodů)
- Čas AB: 9,0 min (27 bodů)
- Se vzletovou hmotností kolem 34 500 lb je Rafale schopna za 3,5 min od vzletu vystoupat do výšky 48 800 stop a odhodit centrální nádrž. Poté Rafale klesá a dosahuje nadzvukové rychlosti 1,731M ve výšce 36 000ft. Jakmile je cíl VID, pilot sníží výkon na Mil pro čelní ukázku síly. Výkon motorů se projeví tím, že Rafale při průletu kolem Flankeru stále dosahuje rychlosti 1,406M. Rafale má po započtení paliva RTB a rezerv ~2 100lb použitelného paliva.

2.5.1.6 F-22A
- Vzdálenost VID (vizualni identifikace) 166nm (14bodů)
- Zachyceni cile (vzdalenost od zakladny) 166nm (39bodů)
- Skóre munice: 842 (25 bodů)
- Čas AB: 9,3 min (27 bodů)
- Rozdíl v konfiguraci: Žádné EFT.
- Se vzletovou hmotností kolem 61 000 lb je F-22A vystoupat do výšky 49 700 stop za 2,2 min od startu. Poté Raptor klesá, aby dosáhl nadzvukové rychlosti 1,801M ve výšce 46 000ft, sníží výkon na Mil a klesá do výšky 38 000ft, aby udržel rychlost 1,8M. Tuto rychlost udržuje po dobu téměř 120nm až do zachyceni cile, protože F-22 nemá žádné systémy EO/IR, které by umožnily vizuální identifikaci nepřátelského letounu. Po započtení paliva RTB a rezerv má Raptor k dispozici ~4 100lb použitelného paliva.

2.5.1.7 F-35A
- Vzdálenost VID (vizualni identifikace) 172nm (19bodů)
- Zachyceni cile (vzdalenost od zakladny) 156nm (16 bodů)
- Skóre munice: 654 (19 bodů)
- Čas AB: 27,9 min (82 bodů)
- Rozdíl v konfiguraci: Bez AIM-9.
- Se vzletovou hmotností kolem 48 000 liber je F-35A schopna dosáhnout výšky 48 000 stop za 3,6 min od startu. Poté Panther klesne do 38 000 ft a zrychlí na 1,6M, kde začne stoupat do 46 500 ft. Jakmile je proveden VID, F-35A udržuje 1,6M a klesá do 38 000ft, aby předvedl sílu, přičemž snižuje výkon AB, aby nedošlo k překročení rychlosti. Velka interni zasoba paliva znamena, že po započtení paliva RTB a rezerv mu stále zbývá ~6 500lb použitelného paliva.

2.5.1.8 F-35B
- Vzdálenost VID (vizualni identifikace) 170nm (17 bodů)
- Zachyceni cile (vzdalenost od zakladny) 154nm (09 bodů)
- Skóre munice: 708 (21 bodů)
- Čas AB: 7,8 min (23 bodů)
- Rozdíl v konfiguraci: Bez AIM-132.
- Se vzletovou hmotností kolem 48 000 lb je F-35B schopen dosáhnout výšky 47 000 stop za 3,9 min od startu. Poté Killer Bee klesa do 35 000 stop a zrychlí na 1,58M. Jakmile je proveden VID, F-35B vystoupá do výšky 38 000ft, aby předvedl svou sílu při zachování plného výkonu AB. Po započtení paliva RTB a rezerv má Killer Bee ještě ~1 700 lb použitelného paliva.

2.5.1.9 F-35C
- Vzdálenost VID (vizualni identifikace) 169nm (17bodů)
- Zachyceni cile (vzdalenost od zakladny) 153nm (07bodů)
- Skóre munice: 660 (20 bodů)
- Čas AB: 27,8 min (82 bodů)
- Rozdíl v konfiguraci: Bez AIM-9X.
- Se vzletovou hmotností kolem 55 000 lb je F-35C schopen dosáhnout výšky 49 000 stop za 4,4 min od vzletu. Raven pak klesá do 35 000 stop a zrychluje na 1,57 m. Jakmile je proveden VID, F-35C vystoupá do výšky 38 000ft, aby předvedl svou sílu při zachování plného výkonu AB. Po započtení paliva pro RTB a rezerv má Raven ještě ~6 500 lb použitelného paliva.


2.5.1.10 Su-35S
- Vzdálenost VID (vizualni identifikace) 161nm (10bodů)
- Zachyceni cile (vzdalenost od zakladny) 156nm (16 bodů)
- Skóre munice: 524 (16bodů)
- Čas AB: 14,2 min (42 bodů)
- Se vzletovou hmotností kolem 70 000 liber je Su-35S schopen dosáhnout výšky 49 000 stop za 3,75 min od startu. Poté Flanker klesa do 35 000 stop a zrychlí na 1,62M, než vystoupá zpět do 41 000 stop. Jakmile je proveden VID, Su-35S sníží výkon na Mil a střemhlav klesa do 38 000ft, aby předvedl svou sílu. Po započtení paliva RTB a rezerv má Flanker ještě ~8 400lb použitelného paliva.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4063
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od HONZIK11 »

Shania píše: 28/12/2022, 11:03
HONZIK11 píše: 28/12/2022, 11:01 Finove se obavaji ze se dostanou na castku
134 milionů Eur ad ks.
Coz jim odebere finance na zacleneni tohoto typu do armady.
Jednani ale jeste nejsou u konce.
A co inflace a vyssi ceny materialu nezdrazi?
Nerozumim tvemu dotazu.
Uživatelský avatar
alibaba
7. Major
7. Major
Příspěvky: 707
Registrován: 15/8/2007, 00:30
Bydliště: Cotswold

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od alibaba »

Shania píše:......
To je sice pěkně popsané ale například pro f35b a f35c jsou uvedené rychlosti zakázané.
Maximálně je povoleno přídavné zpalování v rychlosti M1.3 na 40 sekund u Béčka a 50 sekund u Céčka.
Takže celková hodnota informaci je diskutabilní .
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 634
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Shania »

alibaba píše: 28/12/2022, 11:23
Shania píše:......
To je sice pěkně popsané ale například pro f35b a f35c jsou uvedené rychlosti zakázané.
Maximálně je povoleno přídavné zpalování v rychlosti M1.3 na 40 sekund u Béčka a 50 sekund u Céčka.
Takže celková hodnota informaci je diskutabilní .
To jsou omezeni pro normalni provoz, ne pro bojove situace. Takze kdyz bude potrebovat operacni svaz zachytit rychle nejake hrozby, tak ty limity prekroci.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5141
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Shania:
Akym spôsobom odhodí F-16V za letu svoje CFT?
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 634
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Shania »

Juraj Tichý píše: 28/12/2022, 11:37 Shania:
Akym spôsobom odhodí F-16V za letu svoje CFT?
preklep, samozdrejme jde o EFT.
edit koukam preklep, ktery jsme ani neudelal:)
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3933
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Scotty87 »

HONZIK11 píše: 28/12/2022, 11:01 Nicmene s agregaty ,ktere se jiz dnes zdaji slabe to pujde tezce nebo vubec ne.
O tom že v budoucnu přijde úplně nový nebo nová generace stávajícího motoru se ví už nějakou dobu.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5141
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Shania píše: 28/12/2022, 11:42
Juraj Tichý píše: 28/12/2022, 11:37 Shania:
Akym spôsobom odhodí F-16V za letu svoje CFT?
preklep, samozdrejme jde o EFT.
edit koukam preklep, ktery jsme ani neudelal:)
No neurobil, lebo píšeš o EFT, pričom pokiaľ si dobre pamätám F-16V sa pre USAF dodavaju s CFT. Ktoré neodhodis a zasobu paliva nestratis, máš voľne podvesy na muníciu.
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 634
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Shania »

Juraj Tichý píše: 28/12/2022, 11:49
Shania píše: 28/12/2022, 11:42
Juraj Tichý píše: 28/12/2022, 11:37 Shania:
Akym spôsobom odhodí F-16V za letu svoje CFT?
preklep, samozdrejme jde o EFT.
edit koukam preklep, ktery jsme ani neudelal:)
No neurobil, lebo píšeš o EFT, pričom pokiaľ si dobre pamätám F-16V sa pre USAF dodavaju s CFT. Ktoré neodhodis a zasobu paliva nestratis, máš voľne podvesy na muníciu.
Pro vzduch vzduch konfiguraci F-16V v tomhle scenari CFT nema. Jen pro A/G, kde ale taky nesou i 2x EFT.
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 634
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Shania »

alibaba píše: 28/12/2022, 10:27
Shania píše: 28/12/2022, 08:58

urazit tech 140nm zabere 10-15min, vetsina stroju leti na max AB nez dosahnou limit, takze v IR spektru jsou vsechny videt.
Cil urazi 7.8nm/min 38k ft. tedy 150nm za 18,5. min.
Doba AB po zachyceni cile jen udava kolik paliva maji na pripadny boj. a je to v 35k ft M0.85

B/C maji limit pro normalni provoz, ne pro boj. Neco co se projevilo pri extremnim testovani a nepodarilo se to zreplikovat .
Všechny letadla budou lépe zachytitelné v IR spektru v případě forsáže ale jde o těch není extra cena u provozních nákladů za udržení "neviditelnosti". Dále i když by byla rychlost finální částí letu bez pz, tak zbytková teplota bude značná při o 50% delším letu s pz.

Pořád se bavíme o časovým spektru na který se ani netestujou některé části letadla při tom podstata testování je garance správné funkce v dané obálce.

Taky by mě zajímalo jaká je spotřeba paliva s forsáží a bez protože ty čísla na motor s malým obtokovým poměrem jsou docela zvláštní.

Projevilo se to při rychlosti 1.3 a 1.4 machu co zrovna není extrémní testování. Při následujícím testování se nedosáhlo stejného efektu ale je zřejmé že nadzvukové rychlosti mají negativní vliv protože se stanovili maximální limity a jsou stále v platnosti. Tyto limity se nesmí překročit v době míru jako například air policing takže scramble s těmito typy je diskutabilní.
Většina bojových letadel má jinou ( větší letovou obálku ) v případě skutečného boje. Například Gripen má na pravé straně kokpitu přepínač válka mír. Tenhle režim se ale jen používá v případě skutečného vojenského konfliktu a nikdy ne například při air policing co vím tak naprostá většina pilotů za svou kariéru neměla šanci si vyzkoušet bojový mód a to i ve Švédsku.

Limity u verzí f35b & f35c jsou permanentní :
https://www.defensenews.com/air/2020/04 ... c-flights/
Asi te zklamu, ale F-35 se testovali v parametrech prekracujici to v cem budou normalne litat...
Billie Flynn specificky rikal ze stravili hodiny nad hranici letove obalky...
An F-35 will fly 1.6 Mach, with a weapons bay full of missiles and wingtip missiles, and I, as a test pilot have demonstrated that repeatedly. During the envelope expansion program, in my case flying the F-35B, and F-35C models I regularly at 1.6 Mach, with bombs and missiles in the weapons bay, and IR missiles on the outboard stations.
F-35 poletí rychlostí 1,6 Machu se zbraňovým prostorem plným raket a střel na koncích křídel, což jsem jako zkušební pilot opakovaně prokázal. Během programu rozšiřování obálky jsem v mém případě létal na modelech F-35B a F-35C pravidelně při rychlosti 1,6 Mach s bombami a raketami ve zbraňovém prostoru a IR raketami na přídavných stanicích.
https://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?f=22&t=53473

V jake rzchlosti k poskozeni doslo se nevi, nepodarilo se jim to nikdy zreplikovat a melo to byt prave pri testovani v extremnich podminkach.

Limit tam maji pro mirovy provoz, aby nemuseli zbytecne resit poskozeni neopravitelne na LHD/CVN. Pokud bude treba, tak ho prekroci...
Ocividne airpolicing s B a C nikoho mimo USMC a USN/RAF nezajima a budou to delat s tim co maji k dispozici. A i s tim limitem stam moc rozdil mezi superhornetem s podvesy neni.
Uživatelský avatar
alibaba
7. Major
7. Major
Příspěvky: 707
Registrován: 15/8/2007, 00:30
Bydliště: Cotswold

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od alibaba »

Shania píše: 28/12/2022, 11:31 Asi te zklamu, ale F-35 se testovali v parametrech prekracujici to v cem budou normalne litat...
Billie Flynn specificky rikal ze stravili hodiny nad hranici letove obalky...
An F-35 will fly 1.6 Mach, with a weapons bay full of missiles and wingtip missiles, and I, as a test pilot have demonstrated that repeatedly. During the envelope expansion program, in my case flying the F-35B, and F-35C models I regularly at 1.6 Mach, with bombs and missiles in the weapons bay, and IR missiles on the outboard stations.
V jake rzchlosti k poskozeni doslo se nevi, nepodarilo se jim to nikdy zreplikovat a melo to byt prave pri testovani v extremnich podminkach.

Limit tam maji pro mirovy provoz, aby nemuseli zbytecne resit poskozeni neopravitelne na LHD/CVN. Pokud bude treba, tak ho prekroci...
Ocividne airpolicing s B a C nikoho mimo USMC a USN/RAF nezajima a budou to delat s tim co maji k dispozici. A i s tim limitem stam moc rozdil mezi superhornetem s podvesy neni.
Došlo k poškození povrchového nátěru při rychlosti 1.3M u Bečka a 1.4m u céčka. Při následujících testech se sice nepodařilo replikovat poškození nátěru ale limity zůstali na trvalo. Takže problém tam zůstal. To si opravdu myslíš že tyto výrazné limity zachovány jen tak ze srandy.


Shania píše: 28/12/2022, 11:31 To jsou omezeni pro normalni provoz, ne pro bojove situace. Takze kdyz bude potrebovat operacni svaz zachytit rychle nejake hrozby, tak ty limity prekroci.
Problém je že i normální scramble je hrozba dokud neprojde identifikace. Při překročení limitů je značná pravděpodobnost že může dojít k poškození draku. I když k tomu nedojde tak to překročení znamená uzemnění daného stroje a inspekce ( co nebude nějaká rychlovka v případě potenciálního poškození strukturu draku)

Italové a Briti jsou nadšení že Us NAVY má jiné letadla k dispozici basových letadlovkách.
Naposledy upravil(a) alibaba dne 28/12/2022, 13:48, celkem upraveno 1 x.
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“