Stránka 2 z 13

Napsal: 26/9/2008, 19:54
od vodouch
Destroyman píše:Je sice fakt, že 2. září 1944 sestřelil rotmistr František Cyprich na B-534 maďarský Ju-52 (posádka: G.Gácz, N.Vermes, I.Mászlagi, L.Széky a I.Nagy), ale poslední sestřel dvouplošníku v dějinách to nebyl.
V mém materiálu chybí ten pátý, I. Nagy. Jakou měl funkci v posádce?
Cyprich mohl s klidem útočit, tahle "tante Ju" nebyla ozbrojena; mohla nést až čtyři kulomety. Podle fotky byla spíš donucena k nouzovému přistání.

Prosím o radu

Napsal: 26/10/2008, 07:01
od Eikka
Dobrý den. Chtěl bych se zeptat z jaké knihy jsou použity bokorysy, výkresy a řez letounem Avia B-534, které jsou zde přiloženy ke článku. Děkuji za odpověď.

Re: Prosím o radu

Napsal: 26/10/2008, 10:04
od sa58
Eikka píše:Dobrý den. Chtěl bych se zeptat z jaké knihy jsou použity bokorysy, výkresy a řez letounem Avia B-534, které jsou zde přiloženy ke článku. Děkuji za odpověď.
No to budou nejspíš vědět někde v Rusku, obrázky jsou z ruského webu airwar.ru

Napsal: 6/11/2008, 08:36
od Hektor
Možno to tu niekde ja ale koľko vážil 20mm kanón Oerlikon a koľko ten pôvodní Francúzsky k motoru HS-12? Ďakujem.

Napsal: 6/11/2008, 09:30
od kacermiroslav
Já jsem na netu našel (bez záruky):

Oerlikon 20mm vážil 62 kg a později 39 Kg
20 mm Hispano-Suiza HS9 vážil 43 kg

Napsal: 6/11/2008, 13:18
od Hans S.
Oerlikon MG/FF 28 kg.
Obecně by měly být kanony typu Oerlikon podstatně lehčí, nežli Hispano. Ale tyhle předválečné verze..něvím.

Napsal: 16/11/2008, 10:59
od skelet
Vždy jsem si lámal hlavu proč dva páry trupových kulometů prostě nenahradili párem kanónů. Netuší to někdo?

Napsal: 16/11/2008, 11:29
od Fatale
skelet píše:Vždy jsem si lámal hlavu proč dva páry trupových kulometů prostě nenahradili párem kanónů. Netuší to někdo?
Řekl bych, že se mělo obecně za to, že je lepší mít větší množství kulometů, než 1-2 kanónky. Nebylo to kvůli váze, místu, technickým potížím, jen kvůli náhledu na věc, nic víc bych v tom asi nehledal.

Napsal: 16/11/2008, 15:52
od Hans S.
Může to být kombinace všeho možného. Třeba málo místa, nebo nedostatečné dimenzování některých partií k ukotvení kanonu.

Napsal: 16/11/2008, 21:28
od Tempik
a neméně cenou jak pořizovací, tak náklady. navíc v té době stejně kanony moc velkým standartem nebyly.

Napsal: 16/11/2008, 21:32
od YAMATO
Mimoto vliv Francie, ostatně kanon střílející osu stroje je ideální.

Mimochodem, nebyl FFS náhodou vybrán proto, že Francie nechtěla HS-404 prodat?

Napsal: 16/11/2008, 22:41
od sa58
YAMATO píše:Mimoto vliv Francie, ostatně kanon střílející osu stroje je ideální.

Mimochodem, nebyl FFS náhodou vybrán proto, že Francie nechtěla HS-404 prodat?
Na tu informaci o neprodaném Hispanu jsem narazil skoro všude...
Asi u nás neměl nikdo Hispano který by se dal okopírovat jako v Austrálii :D

Napsal: 5/1/2009, 18:31
od Hektor
Hm... tu sa naráža na Boomerang:-D ?
Im ho priniesol nejaký pešiak od Tobruku.
Rozdiel kanón vs gulomet mi skočil do tváre keď som počítal hmotnosť munície. Kanón 20mm od 183 do 250g, guľomet 7.92 asi okolo 10,4g
a 12.7mm okolo 60g.

Napsal: 28/1/2009, 21:06
od Alois kowalsky
náhodou dobrej letoun ale mě se líbí

Napsal: 28/1/2009, 23:27
od M1A2 Abrams
Alois kowalsky píše:náhodou dobrej letoun ale mě se líbí
Tak tenhle vyrok faktograficky zaplnil tohle tema a muzeme ho povazovat za informacne zaplnene...

Napsal: 29/1/2009, 10:14
od Rosomak
Tehdy nebyly stroje se samosvornými nádržemi, takže kulomet u stíhačky neměl žádné zásadní nevýhody, spíše naopak, výhodou byla snadná údržba, logistika a zásoba střeliva. Kanon měl větší požadavky na drak letounu, první zkušenosti s ním nebyly moc dobré, tj. chtělo to svůj čas.

Napsal: 29/1/2009, 15:05
od Hans S.
Rosomak píše:Tehdy nebyly stroje se samosvornými nádržemi, takže kulomet u stíhačky neměl žádné zásadní nevýhody, spíše naopak, výhodou byla snadná údržba, logistika a zásoba střeliva. Kanon měl větší požadavky na drak letounu, první zkušenosti s ním nebyly moc dobré, tj. chtělo to svůj čas.
Kulomet ale nutně potřeboval zasáhnout citlivé místo - nádrž, motor, pilota..atd. Kanon měl výhodu, že dokázal mnohem snáze napáchat devastující poškození i na křídle.

Napsal: 29/1/2009, 15:33
od Jose
Na druhou stranu v případě že křídla a trup byly pouze potahovaná byl kanón méně účinný než kulomet.

Napsal: 29/1/2009, 15:57
od Farky
Nevidím jediný důvod, proč by byl kanón míň účinný. Ale třeba mi něco uniká.

Napsal: 29/1/2009, 17:37
od Jose
Nižší kadence střelby než u kulometu ? Prostě je třeba tak dlouho kropit až trefíte motor nebo pilota, případně nádrž. Skrz křídlo to prostě projde bez větších škod.