![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/12832/normal_index~100.jpg)
Četnost leteckých nehod
Několik let před vypuknutím války, zadalo Francouzské ministerstvo války sestavení statistiky všech leteckých nehod a jejich příčin - v letech 1909 a 1910. Úkolem byl pověřen podplukovník Bouttieaux. V roce 1910 proletěly aeroplány celkem 500 000 km, a jedno neštěstí připadalo na každých 15 600 km z této vzdálenosti. Poměrně rychle také klesal počet leteckých neštěstí, kdy v roce 1910 klesl poměr nehod na polovinu, byť oproti předchozímu roku se počet letounů zpětinásobil. Leteckých diplomů byl vydán dvacetinásobek (!) Pokud jde o poměr mězi jednoplošníky a dvojplošníky, které tehdy jasně dominovaly, vykazovaly dvouplošníky vyšší poruchovost (57% nehod).
Statistika neštěstí je následující:
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/12832/normal_o_vkquygvaeeecwfzbl.jpg)
Příčiny neštěstí v těchto dvou letech byly následující:
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/12832/normal_o_vkquygvaeeesdcwfzbl.jpg)
Porouchání vrtule bylo příčinou neštěstí v 6 případech, chybná pilotáž způsobila 41 neštěstí, z nich 9 smrtí.
Z těchto 41 se jich stalo 24 při zatáčení, z nich 3 smrtelná, 8 při sestupu na zem (5 smrtelných) a 9 pro rychlý sestup (1 smrtelné).
Nejvíc neštěstí se událo při vzestupu nebo při sestupu.
Zdroj:
https://www.bejvavalo.cz/clanky.php?detail=339
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/12832/normal_Men_inspecting_wreckage_of_first_Toronto_airplane_crash.jpg)
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/12832/normal_c782403d585d32491ee5162d778f2582--industrial-revolution-aviation.jpg)
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/12832/normal_image~2.jpg)
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/12832/normal_1907133298_74b9c3cc6d_z.jpg)