
Četnost leteckých nehod
Několik let před vypuknutím války, zadalo Francouzské ministerstvo války sestavení statistiky všech leteckých nehod a jejich příčin - v letech 1909 a 1910. Úkolem byl pověřen podplukovník Bouttieaux. V roce 1910 proletěly aeroplány celkem 500 000 km, a jedno neštěstí připadalo na každých 15 600 km z této vzdálenosti. Poměrně rychle také klesal počet leteckých neštěstí, kdy v roce 1910 klesl poměr nehod na polovinu, byť oproti předchozímu roku se počet letounů zpětinásobil. Leteckých diplomů byl vydán dvacetinásobek (!) Pokud jde o poměr mězi jednoplošníky a dvojplošníky, které tehdy jasně dominovaly, vykazovaly dvouplošníky vyšší poruchovost (57% nehod).
Statistika neštěstí je následující:

Příčiny neštěstí v těchto dvou letech byly následující:

Porouchání vrtule bylo příčinou neštěstí v 6 případech, chybná pilotáž způsobila 41 neštěstí, z nich 9 smrtí.
Z těchto 41 se jich stalo 24 při zatáčení, z nich 3 smrtelná, 8 při sestupu na zem (5 smrtelných) a 9 pro rychlý sestup (1 smrtelné).
Nejvíc neštěstí se událo při vzestupu nebo při sestupu.
Zdroj:
https://www.bejvavalo.cz/clanky.php?detail=339



