
McDonnell Douglas F-15 Eagle
když jsem viděl F-15 s Francouzskými znaky, tak jsem si vzpomněl na konkurenční boj mezi zbrojaři v 70.letech a osud francouzského generála
Paula Stehlina- bývalí náčelník štábu francouzských vzdušných sil a poté
byl místopředsedou Národního shromáždění.Generál Stehlin totiž prohlásil,že
americké stíhačky F-15,16,17, jsou mnohem lepší než francouzské stíhačky a
Francie by mněla uvažovat o jejich zakoupení! Jeho výroky velmi uškodili
Marcelu Dassaultovi a jeho typu Mirage F-1E /EVROPA/. Generál Stehlín zemřel v polovině roku 1975 při záhadné autohavárii, po čase vyšlo najevo, že od roku 1964 byl na výplatní listině americké zbrojovky Northrop . Každý
rok měl "kapesné" 5-7.OOO dolarů. Francouzský film "3 MUŽI NA ZABITI"
možná inspiroval i generálem Stehlinem.
Paula Stehlina- bývalí náčelník štábu francouzských vzdušných sil a poté
byl místopředsedou Národního shromáždění.Generál Stehlin totiž prohlásil,že
americké stíhačky F-15,16,17, jsou mnohem lepší než francouzské stíhačky a
Francie by mněla uvažovat o jejich zakoupení! Jeho výroky velmi uškodili
Marcelu Dassaultovi a jeho typu Mirage F-1E /EVROPA/. Generál Stehlín zemřel v polovině roku 1975 při záhadné autohavárii, po čase vyšlo najevo, že od roku 1964 byl na výplatní listině americké zbrojovky Northrop . Každý
rok měl "kapesné" 5-7.OOO dolarů. Francouzský film "3 MUŽI NA ZABITI"
možná inspiroval i generálem Stehlinem.
Firma McDonnell Douglas koncem 80. a začátkem 90.let pracovala na úplně nové verzi F-15,letoun je znám pod označením F-15XX. Jak všeobecne známo
tak sovětská stíhačka SU-27 má zdrcující převahu v manévrovatelnosti v pod
zvukových rychlostech, stíhačka F-15 mírnou převahu od 1000-1400km/hod
nad SU-27. Nová verze F-15 měla eliminovat převahu sovětských stíhaček v
podzvukových rychlostech
Nová verze F-15 jednomístná,křídlo větší rozpětí a vybavené sloty pro větší
manévrovatelnost. USAF odmítlo financovat vývoj nové verze F-15,tehdy byl
předpoklad zavedení letounu projektu ATF kolem roku 1995.
tak sovětská stíhačka SU-27 má zdrcující převahu v manévrovatelnosti v pod
zvukových rychlostech, stíhačka F-15 mírnou převahu od 1000-1400km/hod
nad SU-27. Nová verze F-15 měla eliminovat převahu sovětských stíhaček v
podzvukových rychlostech

Nová verze F-15 jednomístná,křídlo větší rozpětí a vybavené sloty pro větší
manévrovatelnost. USAF odmítlo financovat vývoj nové verze F-15,tehdy byl
předpoklad zavedení letounu projektu ATF kolem roku 1995.
Tady na temto odkazu je porovnání manévrovatelnosti Tajfunu,Rafal,SU-27
http://www.eurofighter.com/eurofighter- ... ation.html
Jak vidět F-15 skutečně velmi ztrácí nad SU-27,Tajfunem nebo stíhačkou
Rafal. Nedávno se uskutečnilo v Indii letecké cvičení mezi britskými stíhačkami Tajfun a indickými Su-30MKI.
Stíhačky Tajfun vyhráli nad SU-30 a tímto si jistě polepšili v soutěži MMRCA
nad francouzskou stíhačkou Rafal
http://www.eurofighter.com/eurofighter- ... ation.html
Jak vidět F-15 skutečně velmi ztrácí nad SU-27,Tajfunem nebo stíhačkou
Rafal. Nedávno se uskutečnilo v Indii letecké cvičení mezi britskými stíhačkami Tajfun a indickými Su-30MKI.
Stíhačky Tajfun vyhráli nad SU-30 a tímto si jistě polepšili v soutěži MMRCA
nad francouzskou stíhačkou Rafal
- jersey.se
- Kapitán
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 20/1/2010, 21:16
- Bydliště: I'm living on an endless road
- Kontaktovat uživatele:
Na webu sdružení Eurofighter 
Některé tabulkové výkony Eurofighteru jsou celkem pěkné, ale ty samé výkony dělají například z Gripena outsidera, taky tam nikde uveden není. Ale je zajímavé že Eurofighteru pokaždé v reálu nalískal...
Navíc jsou tam evidentní nesmysly. Jak může mít M2000-5 lepší sustained turn rate subsonic než F-16? Asi spadli z višně nebo jen tahají hodnoty z prstu jak se jim co hodí.

Některé tabulkové výkony Eurofighteru jsou celkem pěkné, ale ty samé výkony dělají například z Gripena outsidera, taky tam nikde uveden není. Ale je zajímavé že Eurofighteru pokaždé v reálu nalískal...
Navíc jsou tam evidentní nesmysly. Jak může mít M2000-5 lepší sustained turn rate subsonic než F-16? Asi spadli z višně nebo jen tahají hodnoty z prstu jak se jim co hodí.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Něco ze začátku vývoje F-15, SSSR od začátku velmi pozorně sledoval vývoj koncepce stíhaček v programu FX .Konstrunkční kancelář Suchoj dostala zadání vyvinout stíhací letoun , který by ve všech ohledech překonával konkurenční americký letoun nejméně o 10%. Proto s úlevou přijali zprávu ,že zvítězil konzervativní návrh firmy McDD -dosti ovlivněn MIG-25.Ruští konstruktéři měli největší obavy z vítězství firmy NAA-její pokročilou konstrukci letounu
Nehledě na to , že Rusové návrh od firmy McDD zpočátku podceńovali,tak letoun F-15 plně prokázal své kvality například v službách Izraele.
http://www.airwar.ru/enc/fighter/f15.html



Nehledě na to , že Rusové návrh od firmy McDD zpočátku podceńovali,tak letoun F-15 plně prokázal své kvality například v službách Izraele.
http://www.airwar.ru/enc/fighter/f15.html
Nejmodernější verze F-15SE v Singapuru
http://cde.cerosmedia.com/1H4f3a42ee676bf012.cde
http://cde.cerosmedia.com/1H4f3a42ee676bf012.cde
F-15 eskortujúci Tu-95MS:
http://www.youtube.com/watch?v=Ya2GkK64 ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=Ya2GkK64 ... r_embedded

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
- jersey.se
- Kapitán
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 20/1/2010, 21:16
- Bydliště: I'm living on an endless road
- Kontaktovat uživatele:
Ale k F-15. Myslím že tu ta fotka není a je docela zajímavá - zkušební F-15 s aktivními předkřídly á-la Su-37.


Naposledy upravil(a) jersey.se dne 10/4/2012, 20:56, celkem upraveno 1 x.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Dioxi, to s těmi araby je taková hloupost, že je to až škoda komentovat. Pilotu sedícímu v MiGu-21 proti F-15 nepomuže ani ten nejleší výcvik a schopnosti. F-15 je prostě o generaci dál. MiG-21 má samozřejmě stále schopnost zabíjet, a nelze vyloučit že by mohl v chaosu bitvy dosáhnout sestřelu F-15. Ostatně tvrdí to některé syrské (ruské) zdroje, ovšem bez potvrzení druhou stranou. Nemyslím si, že by arabové byli nějací špatní piloti, podle toho co je mi známo, bylo a je mezi nimi několik opravdu vynikajících pilotů. Celkový stav a vycvičenost letectva je věc jiná a zřejmně by patřila do jiného tématu.
Abych se vrátil k tématu. Před pár lety jsem měl možnost mluvit s pilotem patnáctky. Nevyměnil by svůj stroj za jiný typ snad kromě Raptoru. Hlavně si chválil radar a další elektronické vybavení. V neposlední řadě považoval za výhodu velký dolet a systém řízení, který pilotu dává zpětnou vazbu od letounu.
Abych se vrátil k tématu. Před pár lety jsem měl možnost mluvit s pilotem patnáctky. Nevyměnil by svůj stroj za jiný typ snad kromě Raptoru. Hlavně si chválil radar a další elektronické vybavení. V neposlední řadě považoval za výhodu velký dolet a systém řízení, který pilotu dává zpětnou vazbu od letounu.