Messerschmitt Me 262 Schwalbe
Moderátor: Hans S.
- M1A2 Abrams
- podporučík
- Příspěvky: 657
- Registrován: 10/8/2005, 21:34
V tomhle se asi prostě neshodnem. Ať šlo nebo nešlo jen o Messerschmittovu snahu je bezpředmětný. Me 262 byla ve vývoji bez ohledu na to, co se dělo ve vzduchu. To že začala lítat "normálně" až když už byl na nebi nepříznivej stav pro Říši je jen časovou souhrou. Me 262 začala být nasazována proto, že to bylo "hotový" letadlo a kdyby svých kvalit dosáhla o 1, 2 nebo tři roky dřív, tak by prostě začala být využívána o tu dobu dřív. Nelítala ne proto, že by o ni nebyl zájem, ale proto že prostě "potřebnejch" kvalit nedosahovala.
Bull-dogg
Slo jednak o kvality letounu, ale i kvalitu pilotu, nemohli do nej pustit kohokoliv...
Nemecko proste na zacatku 20. stoleti bylo vizionarem v oblasti vojenskyho letectvi. Uz ve ww1, spojenci v podstate celou valku dohaneli naskok nemcu, at uz slo o kvality letadla, sybchronizatory, bojovy obraty, taktiku...
Neco podobnyho se delo ve ww2, proudovy letadlo, raketovy letadlo, V1, V2, taktika, ktera se v podstate pouziva do dnesnich casu...
Vzdycky se nastesti podarilo utlouct nemce na pocetni prevahu
8)
Nemecko proste na zacatku 20. stoleti bylo vizionarem v oblasti vojenskyho letectvi. Uz ve ww1, spojenci v podstate celou valku dohaneli naskok nemcu, at uz slo o kvality letadla, sybchronizatory, bojovy obraty, taktiku...
Neco podobnyho se delo ve ww2, proudovy letadlo, raketovy letadlo, V1, V2, taktika, ktera se v podstate pouziva do dnesnich casu...
Vzdycky se nastesti podarilo utlouct nemce na pocetni prevahu
8)
Naposledy upravil(a) Fatale dne 3/11/2005, 13:46, celkem upraveno 1 x.
válka je vůl
- Atlantis
- nadporučík
- Příspěvky: 819
- Registrován: 7/4/2005, 15:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ušetřili, neušetřili. Ndejvětší problém u Me-262 nebyl vývoj draku, alebo nýbrž motorů. Konkrétně nejprve měli být dodávány myslím od BMW a teprve poté, co selhaly, se objevili až proslavené Jumo 004. I u těch ovšem byla životnost až zoufale krátká. 10 hodin. Tato situace trvasla bezmála rok. Teprve ke konci roku 1944 se ji podařilo zvýšit na 25 hodin. I tento v podstatě nicotný nárůst (já vím, na 250%, ale celkově...) umožnil zahájit sériovou výrobu. Kdyby se podařilo zajistit dostatek surovin (hlavně niklu a chromu) mohlo dojít k zahájení o půl, možná i o 3/4 roku dříve. Pak by byla situace trošku jiná.
Kdyby se Nemcum podarilo masovy nasazeni Me262, tak, ikdyz o jejich spolehlivosti muzeme mit urcity pochybnosti, by to znamenalo pro americky nalety za dne neskutecny ztraty, mozna by je i museli prerusit, taky nemeli lidi na rozhazovani a americka verejnost se uz takhle bourila....
btw: slusnej off-topic, co? 8)
btw: slusnej off-topic, co? 8)
válka je vůl
- M1A2 Abrams
- podporučík
- Příspěvky: 657
- Registrován: 10/8/2005, 21:34
- Atlantis
- nadporučík
- Příspěvky: 819
- Registrován: 7/4/2005, 15:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Hmmm, taky jednou číst třeba souvislosti předcházející diskuze?
Jasně že B-17 a B-24 stačily v evropě-ale ne v případě včasného zahájení výroby Me-262 a jejich dostatečného počtu. Pak by se museli povolat B-29, které byly o třídu vejš.
Každopádně mrkněte do údajů. B-29 mohly nést až 9 tun pum. B-17 a B-24 (i dohromady) si o tom mohly nechat zdát. Jediný bombardér s větší nosností byl avro Lancaster (10 tun)
Jasně že B-17 a B-24 stačily v evropě-ale ne v případě včasného zahájení výroby Me-262 a jejich dostatečného počtu. Pak by se museli povolat B-29, které byly o třídu vejš.
Každopádně mrkněte do údajů. B-29 mohly nést až 9 tun pum. B-17 a B-24 (i dohromady) si o tom mohly nechat zdát. Jediný bombardér s větší nosností byl avro Lancaster (10 tun)
- M1A2 Abrams
- podporučík
- Příspěvky: 657
- Registrován: 10/8/2005, 21:34
- M1A2 Abrams
- podporučík
- Příspěvky: 657
- Registrován: 10/8/2005, 21:34
- M1A2 Abrams
- podporučík
- Příspěvky: 657
- Registrován: 10/8/2005, 21:34
Tak myslím,že dolet je u lietadiel dosť dôležitý,nie?Haness píše:Když opomeneš dolet B-29 kterej byl větší než u B-17 tak by na strategické bombradování Japonska stačily i ty B-17, nebo B-24. Ty nálety na města by měly stejně ničvý účinek pže na zapálení nějakého japonského města by stačil náklad pum co uvezla B-17.

dolet dulezitej je, ale na Evropu v pohode stacily 17/24, takze o tom to nebylo, spis vyzbroj a nosnost pum, nic jinyhoM1A2 Abrams píše:Tak myslím,že dolet je u lietadiel dosť dôležitý,nie?Nad Japonskom mohlo zhadzovať bomby hocičo,lenže problém bol v tom,že máločo tam doletelo. Preto boli B-29 používané proti Japonsku a B-17 boli používané proti Nemecku.
válka je vůl
- M1A2 Abrams
- podporučík
- Příspěvky: 657
- Registrován: 10/8/2005, 21:34
neviem,ale mám pocit,že hovoríme o tom istom:

M1A2 Abrams píše:nasadenie B-29 v Európe nemalo obsolútne žiadne opodstatnenie. Na bombardovanie nemeckých priemyselných tovární stačili aj B-17, Liberátory,Lancastery atď.
fatale píše: dolet dulezitej je, ale na Evropu v pohode stacily 17/24,

Entropia uzavretého termodynamického systému musí vzrastať. 

Pánové, nedělal bych z Me 262 až zase takový zázrak. Jistě, ta rychlost...ale to je také skoro to jediné, co měl. Pro boj se stíhačkami byl značně nevhodný, proti bombardérům to bylo jiné, ale opět nepřeceňovat, úspěchy jsou značně nadsazené.
A srovnávat B-17, B-24 či Lancaster s B-29 je dost mimo, Superfortress byl nejméně o generaci dál, prakticky ve všech ohledech je vysoce překonával.
A srovnávat B-17, B-24 či Lancaster s B-29 je dost mimo, Superfortress byl nejméně o generaci dál, prakticky ve všech ohledech je vysoce překonával.


Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.