Rosomak píše:Hansi, však se známe ne?

No sicher
ad 1) Určitě mi řekneš z čeho.
Pár tvrdých čísel o situaci Německa v té době:
příjmy 15 miliard RM, výdaje 30 miliard RM
státní dluh 40 miliard RM
schodek zahraničního obchodu 0,13 miliardy RM přes veškeré proexportní úsilí či barterový obchod
dluhy u zbrojních firem 12 miliard RM
téměř nulové zásoby zlata a valut ve výši 0,07 miliard RM
setrvalý propad hospodářské výroby daný dramatickým omezením dovozu
Takže se asi shodneme na tom, že to čs. zlato bylo jen kapka v moří, což?
ad 2) žádné ticho po pěšině. RLM Flugzeugbeschaffungs-Programm.
Znáš ho?
Neznám, oč jde?

Resp. jak Flugzeugbeschaffungs-Programm souvisí s falšováním stavů letounů u jednotek?
ad 3) Odletěly do dílen, pak se vrátily přemotorované stroje s novým Wr.
Tj. u jednotky byly odepsány, pak připsány.
Nejsme ve sporu. Nevidím na tomhle postupu nic špatného ani nekalého...
Až na to, že německé stroje měly zakázáno se zúčastnit nebo provádět manévry, kde hrozilo větší namáhání stroje, protože postavené jako rychlostní speciály, dále neměly žádné úchyty na zbraně a zásobníky, nulové pancéřování, kdežto naše Avie ano. A každý kg se počítá...
Rosomáku, kde bereš tyto informace?

Curyšského mýtingu se zúčastnilo v blahé paměti asi 5 Bf 109 různých variant, z toho jeden, nebo dva značně nestandardní letouny (na jednom z nich letěl Ernst Udet, ten měl ale poruchu a při nouzovém přistání ho zničil). Lovím to z velmi hluboké paměti.
Je možné, že stroje skutečně neměly schránky na zbraně a že tedy byly o něco lehčí (což má na rychlost letu minimální dopad). U Udetova speciálu je to více než pravděpodobné, zda se tak stalo i u dalších strojů, netuším. Mohly z nich být prostě jen vymontované kulomety. Stroje rozhodně mohly provádět manévry v rámci kompletní letové obálky, do jejich konstrukce NEBYLO zasáhnuto (zase možná krom Udetova speciálu, ten byl v mnoha směrech jiný (neměl dokonce DB 600?; jakási mrtvá vývojová/testovací/Erprobung verze).
Jak naznačuje KAHA: Ani Bf 109, ani B534 v této době pancéřování nenesly. Bf 109 dostaly pancéřování standardně až ve verzi E-4 a zpětně do strojů E-3 a pár posledních kousků E-1 (i když ty už asi byly spíše rovnou přestavěny na standard E-3/4).
Kromě toho i Bf-109V docházel dech na delší vzdálenost.
4x50 km - 410 km/h
Trojúhelníkový let - 367 km - 387,8 km/h
Tehdejší letecké motory nedokázaly dlouhodobě pracovat na vysoký výkon. Tzn. na delší tratě se létalo s pákou přípusti blíže k tělu. Tak to bylo a je u všech pístových letadel. Mimochodem Bf 109 V asi myslíš prototyp (Versuchsmuster). Ty se od sériových letounů někdy nelišily vůbec. Průměrná rychlost skoro 390 km/h na trojúhelníku 370 km je na tehdejší dobu úžasná. Chudáci motory, tipuju, že po Curychu byly zralé na revizi
Jaké byly výsledky BF-109 B-1 na této soutěži?
V dobách Curychu výroba verze B-1 de facto skončila. Po ní nastoupila verze B-2 se ručně stavitelnou vrtulí VDM. Tzn. ani výkony čisté verze B-1 v porovnání s B-534 nejsou úplně směrodatné.