Messerschmitt Me 262 Schwalbe
Moderátor: Hans S.
Schweifurt, Řezno...ano, tam byly ztráty strašné (nechce se mi teď hledat přesné), ale takových úspěchů by LW musela vykázat o řád výše, aby to mělo skutečný účinnek. Mimochodem ovšem i LW v těchto bitvách měla velmi vysoké ztráty a na rozdíl od Spojenců je nedokázala rychle a kvalitně nahradit...obzvlášť piloty.


Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
- Atlantis
- nadporučík
- Příspěvky: 819
- Registrován: 7/4/2005, 15:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
S dostatkem Me-262 by to Němci pravděpodobně zvládli. A každopádně, jak to, že když Amíci dělali ono stíhání před svazem, se klasickým letounům dařilo zas a znovu vzlétat?
ad Schweifurt+Řezno:Soráč, 20%, nějak ta nula vypadla.
hmmm, nezdá se mi. Poprvé opravdu nasadili hromadně stíhače až při velkém náletu na Londýn (15 září?), do té doby hlavně při útocíh na letiště to odráželi pouze malé skupinky.
ad Schweifurt+Řezno:Soráč, 20%, nějak ta nula vypadla.
hmmm, nezdá se mi. Poprvé opravdu nasadili hromadně stíhače až při velkém náletu na Londýn (15 září?), do té doby hlavně při útocíh na letiště to odráželi pouze malé skupinky.
uvedom si, jak velkym prostorem proletavali, ikdyz svaz branilo treba 1000 stihacek, porad jeste bylo hodne mista na nerusenej start a nastoupani si, Nemci sice meli vetsinu letadel na velkych letistich, ale to jenom ze zacatku, pak je prave kvuli temhle utokum rozmistovali na vice malych fieldu...Atlantis píše:S dostatkem Me-262 by to Němci pravděpodobně zvládli. A každopádně, jak to, že když Amíci dělali ono stíhání před svazem, se klasickým letounům dařilo zas a znovu vzlétat?
válka je vůl
- M1A2 Abrams
- podporučík
- Příspěvky: 657
- Registrován: 10/8/2005, 21:34
Prvý krát bol wing použitý 7.září (vtedy bol prvý velký nálet na Londýn). Dovtedy boli používané jednotlivé útoky. Ale boli používané hlavne preto,že dovtedy boli nálety na letiská. A pri náletoch na letiská sa nepoužívali také masové formácie ako pri nálete na Londýn. A hlavne sa mnohkrát na ktoré konkrétne letisko bombardéry letia,preto zostávali stíhačky v okolí svojho letiska a až ked udreli na konkrétne letisko tak boli niektoré poslané na pomoc.Atlantis píše: hmmm, nezdá se mi. Poprvé opravdu nasadili hromadně stíhače až při velkém náletu na Londýn (15 září?), do té doby hlavně při útocíh na letiště to odráželi pouze malé skupinky.
A keby Nemci pokračovali dlhšie v nálteoch iba na letiská a vojenské ciele tak vzdušná obrana Anglicka (stíhači) by proste už postupne nedokázali odrážať útoky.
Entropia uzavretého termodynamického systému musí vzrastať. 

z americkych testu koristnich me262:
komplet cteni (doporucuju!) zde---> http://www.stormbirds.com/squadron/index.htm
The Me 262 was smooth, quiet, and very responsive to the controls compared to the P-47 I had been flying for about a year. I had also flown a P-40 in the States, and the Me 262 was even better than that.
The plane was easy -- and a pleasure -- to fly. Because of its high speed, I found myself going through my maps quickly to keep pace with the distance covered over the ground.
Another feature was the moveable leading edge of the wing. This moved forward automatically when the air speed dropped below a set speed forming a slot through which the air could flow to the top of the wing. This helped maintain improved air flow over the wing, reducing stall and landing speeds. After take-off the leading edge slid back automatically as the air speed increased.
To je jenom par hlasek, jak vidno, neslo opravdu o zadnou precenovanou sracku, ale o opravdu vynikajici letadlo...I was amazed at how quick it was and immediately noticed the smoothness of handling, compared to the P-47. The control reaction was seemingly instant, and the rate of acceleration on takeoff was quite impressive. It seemed that the plane just wanted to fly. When I reduced the throttles for landing, I remember thinking "won't this thing ever slow down?" It was truly love at first flight.
komplet cteni (doporucuju!) zde---> http://www.stormbirds.com/squadron/index.htm
válka je vůl
To v angličině, kdo nezná, tak stručně - týpek pravděpodobně osobně testoval Me 262 a srovnává svoje dojmy P-47, dále chválí aerodynamiku a ovládání letounu, která byla téměř optimálně navržená jak pro pomalé tak velké rychlosti.
Jinak Abrams máš pravdu ... keby Nemci pokračovali dlhšie v nálteoch iba na letiská a vojenské ciele tak vzdušná obrana Anglicka (stíhači) by proste už postupne nedokázali odrážať útoky ... jenže Němci jednou omylem bombardovali Londýn, Churchill na oplátku Berlín ... i když byly způsobeny malé hmotné škody, Hitler nařídil velkou odvetu ... a tak emoce zas jednou zhatily zpočátku správnou leteckou strategii.
Jinak Abrams máš pravdu ... keby Nemci pokračovali dlhšie v nálteoch iba na letiská a vojenské ciele tak vzdušná obrana Anglicka (stíhači) by proste už postupne nedokázali odrážať útoky ... jenže Němci jednou omylem bombardovali Londýn, Churchill na oplátku Berlín ... i když byly způsobeny malé hmotné škody, Hitler nařídil velkou odvetu ... a tak emoce zas jednou zhatily zpočátku správnou leteckou strategii.





k ty 262:
je tam sranda, jak popisuje svoje prvni pristani s me262, jak se mu vubec nedarilo sundat rychlost na pozadovanych 250mph, ze ikdyz uplne stahnul plyn, uletel hezkych par mil, nez se to vubec zacalo projevovat
zaroven je to ale zajimavy z toho hlediska, ze me262, jak jednou nabral rychlost, tak byl k nezastaveni, ztratovost E byla minimalni, takze si mohl pilot nejspis i hodne dovolit v manevrech, klasicky zatacky byly samozrejme horsi nez u pistaku, ale jinak agilita letadla byla pry vynikajici
o akceleraci me262 se obecne rika, ze byla strasne mizerna, tenhle typek naopak pise, ze oproti p47 to bylo jako nebe a dudy...
jenom by me zajimalo, jak se asi pristavalo s peti mustangama na prdeli, kdyz se nedarilo ubrat rychlost
je tam sranda, jak popisuje svoje prvni pristani s me262, jak se mu vubec nedarilo sundat rychlost na pozadovanych 250mph, ze ikdyz uplne stahnul plyn, uletel hezkych par mil, nez se to vubec zacalo projevovat

zaroven je to ale zajimavy z toho hlediska, ze me262, jak jednou nabral rychlost, tak byl k nezastaveni, ztratovost E byla minimalni, takze si mohl pilot nejspis i hodne dovolit v manevrech, klasicky zatacky byly samozrejme horsi nez u pistaku, ale jinak agilita letadla byla pry vynikajici

o akceleraci me262 se obecne rika, ze byla strasne mizerna, tenhle typek naopak pise, ze oproti p47 to bylo jako nebe a dudy...
jenom by me zajimalo, jak se asi pristavalo s peti mustangama na prdeli, kdyz se nedarilo ubrat rychlost

válka je vůl
- Atlantis
- nadporučík
- Příspěvky: 819
- Registrován: 7/4/2005, 15:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Zajímavé. Uznávám, že první byl 7., ale mám dojem (nekamenovat), že opravdu největší byl 15. Tam se poprvé podařilo opravdu efektně nasadit jak 11, tak i 10 a 12 skupinu současně.
btw:Jak moc dobré podmínky potřeboval Me-262 ke startu (nikoliv k přistání, tam byly opravdu potřeba prima betonové plochy)?
btw:Jak moc dobré podmínky potřeboval Me-262 ke startu (nikoliv k přistání, tam byly opravdu potřeba prima betonové plochy)?
Význam Me 262 chápal v té době málokdo. Především Hitler se domníval, že Me 262 sehraje významnou roli při odražení invaze, neboť bude rozsévat zkázu na plážích, až se budou vyloďovat spojenecká vojska, tzv. Blitzbomber. Přínos Me 262 nechápal ani Hermann Göring. Pravdou je, že by se Německu nějaký rychlý bombardér hodil, ovšem Me 262 nebyl pro tento úkol optimálním strojem. Nakonec zvítězil rozum a "Vlaštovka" byla definitivně pasována do role stíhače, zatímco jako Blitzbomber byl vyvíjen jiný typ letounu a to sice Arado 234 Blitz. Ovšem tyto spory, tahanice a změny v projektu způsobily zpoždění o půl roku.
"Vlaštovka" byla nakonec vybavena čtyřmi kanóny Rheinmetall-Borsig MK 108 ráže 30 mm - což byla velká palebná síla vhodná k ničení bombardérů. Pilot měl možnost díky rychlosti Me 262 odmítnout souboj s nepřátelskými stíhačkami a naopak se soubojů účastnit pokud to bylo výhodné. Nejzranitelnější byla "Schwalbe" při startu a při přistání, kdy si spojenečtí piloti na ně počíhali nad domovským letištěm. Ovšem to fungovalo jen do té doby než Němci obehnali letiště zhusta flaky.
Co se týče životnosti proudových motorů, nebylo to až taková trága. Životnost motorů se pohybovala sice kolem 20 letových hodin, ale statistiky ukázaly, že životnost letadla není větší. Důležité bylo, že Němci měli zbraň, kterou mohli bobíky řádně vyplašit. Když letoun přežil i těch 20 hodin v provozu bylo možné motory vyměnit za nové. Opotřebované bylo možné opravit, vyměnit části, které nejvíc trpěly - ložiska, lopatky. K tomu jen podotýkám, že prototypy proudových motorů měly mnohem větší životnost než sériovka. Jinak řečeno, kdyby měli Němci dostatek některých surovin a kovů mohli by vyrábět spolehlivější motory, takhle museli masovou výrobu přizpůsobit možnostem. Díky tomu se nakonec mohlo rozjet více možných projektů letounů s proudovými motory, byla to klasická spotřebka, možná i mrhání, ale válka to je zmar a na náklady není možné příliš hledět, resp. nejsou jediným kritériem, důležité je vždy vypíchnout z kvanta informací ty, které jsou rozhodující, když takovou analýzu uděláte nakonec zjistíte, že rozhoduje jen pár kritérii.
"Vlaštovka" byla nakonec vybavena čtyřmi kanóny Rheinmetall-Borsig MK 108 ráže 30 mm - což byla velká palebná síla vhodná k ničení bombardérů. Pilot měl možnost díky rychlosti Me 262 odmítnout souboj s nepřátelskými stíhačkami a naopak se soubojů účastnit pokud to bylo výhodné. Nejzranitelnější byla "Schwalbe" při startu a při přistání, kdy si spojenečtí piloti na ně počíhali nad domovským letištěm. Ovšem to fungovalo jen do té doby než Němci obehnali letiště zhusta flaky.
Co se týče životnosti proudových motorů, nebylo to až taková trága. Životnost motorů se pohybovala sice kolem 20 letových hodin, ale statistiky ukázaly, že životnost letadla není větší. Důležité bylo, že Němci měli zbraň, kterou mohli bobíky řádně vyplašit. Když letoun přežil i těch 20 hodin v provozu bylo možné motory vyměnit za nové. Opotřebované bylo možné opravit, vyměnit části, které nejvíc trpěly - ložiska, lopatky. K tomu jen podotýkám, že prototypy proudových motorů měly mnohem větší životnost než sériovka. Jinak řečeno, kdyby měli Němci dostatek některých surovin a kovů mohli by vyrábět spolehlivější motory, takhle museli masovou výrobu přizpůsobit možnostem. Díky tomu se nakonec mohlo rozjet více možných projektů letounů s proudovými motory, byla to klasická spotřebka, možná i mrhání, ale válka to je zmar a na náklady není možné příliš hledět, resp. nejsou jediným kritériem, důležité je vždy vypíchnout z kvanta informací ty, které jsou rozhodující, když takovou analýzu uděláte nakonec zjistíte, že rozhoduje jen pár kritérii.





udajne stacila i trava, ale muselo to byt hodne kvalitni letiste, protoze se vzlitalo i pristavalo pri rychlostech kolem 250mph, coz je pomerne dost; taky prej hodne zalezelo na pocasi, protoze me262 nesnasel starty a pristani za silnyho vetru, opet kvuli pomerne velky rychlostiAtlantis píše:btw:Jak moc dobré podmínky potřeboval Me-262 ke startu (nikoliv k přistání, tam byly opravdu potřeba prima betonové plochy)?
meli treba JU-88S, to byl sakra rychlej bombarder, kterej lital pres 600 km/h pri nosnosti skoro 2 tuny...Pravdou je, že by se Německu nějaký rychlý bombardér hodil
válka je vůl
IMHO Adolf tak blbej nebyl. Mít při Invazi pár desítek bombardovacích Švalbin, tak to na plážích mohl být masakr. Potřeba přesného zaměření by nebyla tak vysoká, mohly by se např. použít kazetové pumy atp. A jedině stroj takto rychlý měl větší šanci na útok. Ostatně víte, jak LW při Invazi propadla...
Ona tragicky pomalá decelerace byla další velkou chybou Me 262. Proč nebyly použity aerodynamické brzdy je záhadou. Hodili by se i při bombardování střemhlav. Mezní rychlost Me 262 byla totiž skoro stejná jako maximální, což pyk byl dost problém...
Ona tragicky pomalá decelerace byla další velkou chybou Me 262. Proč nebyly použity aerodynamické brzdy je záhadou. Hodili by se i při bombardování střemhlav. Mezní rychlost Me 262 byla totiž skoro stejná jako maximální, což pyk byl dost problém...


Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
nepredstavuj si flaky jenom tesne kolem letiste, flaky kolem letiste totiz znamenaly treba pas o dylce 5km na kazdou stranu letiste, kde byla opravdu poradne vycvicena obsluha se stovkama del a kulometu, ztraty tech, co se pokousely lovit startujici a pristavajici 262ky byly tak veliky, ze to veleni zakazalo...
válka je vůl