Messerschmitt Me 262 Schwalbe
Moderátor: Hans S.
on byl nedotazenej nejen kvuli materialum, ale i kvuli nedostatku casu a prostoru pro testovani, sice se s vyvojem zacalo uz roku 1938, ale takovahle prulomova stihacka chtela jak vidno vic casu, nebo alespon aby do jejiho vyvoje nekecali papalasi, ale ti, co tomu rozumi... nicmene i tak ale byl me262 slusne letatelnou masinou...
válka je vůl
Yamato, úplne súhlasím, veď keď ten vývoj nešiel dosť rýchlo za pomerne dobrých podmienok v prvej polovici vojny, tak ako mali Nemci vyvíjať svoje superstroje koncom vojny, keď už bolo v podstate celé Nemecko zničené, z obidvoch strán sa na nich valili Spojenci, navyše Nemecko malo čím ďalej, tým menej surovín, kvalitných materiálov, paliva a najmä množstvo skúsených pilotov a personálu už zahynulo.
Takže pochybujem, že by v takýchto podmienkach mohli niečo úspešne doviesť až do konca. Samozrejme strašne veľa toho bolo na papiery, ale väčšina tých zázračných strojov mala od reality ešte ďaleko.
Takže pochybujem, že by v takýchto podmienkach mohli niečo úspešne doviesť až do konca. Samozrejme strašne veľa toho bolo na papiery, ale väčšina tých zázračných strojov mala od reality ešte ďaleko.
mam pocit, ze se bavime kazdej o necem jinym, ja tvrdim, ze Me262 bylo dobry letadlo, vy tvrdite, ze bylo spatny, protoze nemohlo zvratit prubeh vojny... to ja nepopiram, ale kvuli tomu nebylo spatny, prece 8)
Naposledy upravil(a) Fatale dne 10/11/2005, 00:07, celkem upraveno 1 x.
válka je vůl
- Atlantis
- nadporučík
- Příspěvky: 819
- Registrován: 7/4/2005, 15:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
A my tvrdíme:Jak v čem. Ono při převaze 10:1 se to holt už moc neprojeví, ale paseku zvládali dělat slušnou. Být jich víc, tak říkám, že i měli dopad alespoň na délku války. Spojenecká bombardovací ofenzíva by musela přibrzdit, průzkumné letouny v jejich podobě nebo Ar-234 by mohli nad spojenecké linie a popř. fotografovat koncentrace vojsk...atd. Netvrdím, že o moc, ale o měsíc až dva by to zvládli. A btw:Elvisi, ta bombardovací ofenzíva zas až tak supr účinná nebyla, to bys mohl vědět. Až do náletů na výrobny syntetického benzínu to sice o něco (20-30%) snižovalo výrobní kapacity, ale žádná pohroma.
B-17

1. Konstrukční celek horní střelecké věže Bendix A-9B
- vyzbrojené dvěma kulomety Browning M 2 ráže 12,7 mm. Elektrické motory pro otáčení věže a pohyb zbraní pracovaly s výkonem 0,367 kw (0,5 k). Věž bylo možno otáčet rychlostí 33 stupňů za sekundu.
2. Celek spodní kulovité střelecké věže Briggs-Sperry A-13
- se závěsnou konstrukcí. Věž byla vyzbrojena dvojicí kulometů ráže 12,7 mm a měla hydraulicko-elektrický pohon. Střelec byl umístěn spolu se zbraněmi uvnitř věže, schránky s náboji (508 kusů na zbraň) byly uloženy v trupu letounu.
3-4. Dva typy střeliště instalovaného v zádi části trupu letounů B-17
- kresba č. 3 zobrazuje střeliště dřívějšího provedení, vybavené jednoduchým zaměřovačem, instalované na variantách B-17E, F a u většiny G.
kresba č. 4 pak zachycuje prostornější střeliště (zvané Cheyenne) pozdějšího provedení, s větším rozsahem náměru a odměru zbraní, osazené reflexním zaměřovačem. Instalováno bylo na B-17G počínaje výrobními bloky -90-BO (Boeing), -55-VE (Vega) a -50-DL (Douglas).
B-24

A. Příklad instalace střelecké věže typu Consolidated/Motor Product A-6B ovládané pomocí hydraulického systému. Tato věž byla původně instalována do zadní, později i do přední části trupu.
B. Střelecká věž Emerson s elektrickým ovládáním instalovaná do přídě letounu B-24J-FO z produkce závodu Ford ve Willow Run. Tato věž byla speciálně vyvíjena pro použití v přídích B-24 a postupně od jara roku 1944 nahrazovala na montážních linkách starší A-6B.

1. Konstrukční celek horní střelecké věže Bendix A-9B
- vyzbrojené dvěma kulomety Browning M 2 ráže 12,7 mm. Elektrické motory pro otáčení věže a pohyb zbraní pracovaly s výkonem 0,367 kw (0,5 k). Věž bylo možno otáčet rychlostí 33 stupňů za sekundu.
2. Celek spodní kulovité střelecké věže Briggs-Sperry A-13
- se závěsnou konstrukcí. Věž byla vyzbrojena dvojicí kulometů ráže 12,7 mm a měla hydraulicko-elektrický pohon. Střelec byl umístěn spolu se zbraněmi uvnitř věže, schránky s náboji (508 kusů na zbraň) byly uloženy v trupu letounu.
3-4. Dva typy střeliště instalovaného v zádi části trupu letounů B-17
- kresba č. 3 zobrazuje střeliště dřívějšího provedení, vybavené jednoduchým zaměřovačem, instalované na variantách B-17E, F a u většiny G.
kresba č. 4 pak zachycuje prostornější střeliště (zvané Cheyenne) pozdějšího provedení, s větším rozsahem náměru a odměru zbraní, osazené reflexním zaměřovačem. Instalováno bylo na B-17G počínaje výrobními bloky -90-BO (Boeing), -55-VE (Vega) a -50-DL (Douglas).
B-24

A. Příklad instalace střelecké věže typu Consolidated/Motor Product A-6B ovládané pomocí hydraulického systému. Tato věž byla původně instalována do zadní, později i do přední části trupu.
B. Střelecká věž Emerson s elektrickým ovládáním instalovaná do přídě letounu B-24J-FO z produkce závodu Ford ve Willow Run. Tato věž byla speciálně vyvíjena pro použití v přídích B-24 a postupně od jara roku 1944 nahrazovala na montážních linkách starší A-6B.
válka je vůl