
Ono nejde ani o to jestli by to dokázali, ale jak by to dokázali a jak rychle. To že dokončili prorezivělou kocábku do funkční podoby neznamená, že ji budou umět postavit ve stejné kvalitě jakou ji teď používají. To chce léta praxe a odříkání.
Pokud by byl schopen odstartovat z letadlové lodě s plnou startovní hmotností, což znamenáSK píše:lietadlovú loď robia predovšetkým lietadlá...a čínsky Su 33 (J-15) by mohol byť konkurencieschopný západným typom...
To naní tak úplně pravda. Stále je rychlost podstatná. Ponorka rozhodně neútočí na nějaké obrovské vzdálenosti a navíc i torpéda nejsou bůhvíjak rychlá. Navíc máme i schopnost nasazení. Lodě plující rychlostí 30 uzlů jsou méně zranitelné a více oprační, než ty, co plují třeba 25 uzly.Horny píše:A tam už je fakt jedno, jestli ty tisíce mil popluje rychlostí 31 či "jen" 27 uzlů.
Uvědomuješ si rozdíl mezi požadavky kladené na rozdílné lodě? Stejně jako rozdíly mezi civilní a válečnou lodí, mezi letadlovou lodí a tankerem?kenavf píše: Vôbec najdlhšou vyrobenou loďou bola loď Seawise Giant, ktorá bola dlhá 458,45 m;výtlak 657019 ton. http://en.wikipedia.org/wiki/Seawise_Giant .Nimitz(332m a 100000ton) je proti tejto lodi rozmerovo aj hmotnostne len kocábka.Pričom po moriach pláva stovky kontajnerových lodí,ktoré sú dlhšie a ťažšie ako Nimitz.Takže výroba samotného plavidla o týchto rozmeroch nieje problém a zvláda ju viacero krajín.Tiež by som to možno videl v tej asimetrickej stratégii ako "asija".
A kdo jim je prodá a poskytne ty lidi?Môj pohľad na Čínsku schopnosť zvládnuť výstavbu lietadlovej lode veľkosti Variagu s konvenčným pohonom, buď kópie Variagu alebo niečo s parným katapultom, je táka že v tomto desaťročí na to majú. Tie technológie ktoré budú na to potrebovať si buď kúpia, zaplatia človeka(skupinu osôb) ktorý tieto technológie ovládajú alebo pomocou vlastných inžinierov vyvinú vlastnú technológiu. Sú to všetko technológie ktoré sú na svete už niekoľko desaťročí, takže Čínsky Inžinieri majú uľahčenú robotu. Skorej vidím problém s čínsky Su 33 (J-15) ak im aktívne Rusko nepomôže.
(jaksi to sugerovalo myšlenku, že kdo postaví supertanker, postaví i letadlovku. Mimochodem, Knock Nevis postavili japoncikenavf píše:Vôbec najdlhšou vyrobenou loďou bola loď Seawise Giant, ktorá bola dlhá 458,45 m;výtlak 657019 ton. http://en.wikipedia.org/wiki/Seawise_Giant .Nimitz(332m a 100000ton) je proti tejto lodi rozmerovo aj hmotnostne len kocábka.Pričom po moriach pláva stovky kontajnerových lodí,ktoré sú dlhšie a ťažšie ako Nimitz.Takže výroba samotného plavidla o týchto rozmeroch nieje problém a zvláda ju viacero krajín.Tiež by som to možno videl v tej asimetrickej stratégii ako "asija".josefg píše:Samotné postavení lodě o délce kolem 300 metrů, výtlaku kolem 60 000 tun Varjag nebo ( 90 000 Nimitz) a rychlosti vyšš než 30 uzlů je oříšek.
Jenže zatím pořád dobíhají a ruku na srdce, bez opravdu masivního technologického vykrádání a impulzu by mohli dobíhat ještě hodně dlouho. A to že předbíhají, tomu uvěřím, až to uvidím. Dosud dle mého nevylezli z fáze "vysávej kde to jde" a vlastní kapacity stále nejsou takové, aby je případné zavření kohoutku negativně neovlivnilo.K spochybnovaniu schopnosti Ciny produkovat moderne technologie by som bol véélmi opatrny.
Neustále dokazujú ze „dobiehaju“ a za chvilu budu mozbno aj „predbiehat.“
Teď se přiznám, že rozsah přestavby neznám, ale myslel jsem, že Varjag víceméně jen opravili a dosadili chybějící elektroniku a pár CIWS atd., tedy žádné zvláštní překopání, jen uvedení do provozuschopného stavu?Číňania navyše Varjag doslova za ten čas prekopali až na kýl.
Jenže u těch ostatních je to tak trošku z nouze ctnost. A skokanské můstky spíš letecký park omezují než že by to přinášelo zvláštní výhody (kromě finančních a technologických). A na základě toho, že Čína má Varjag, opírat teorii o dalším vývoji a co si přeje, mi přijde trochu vachrlaté. Ostatně co se jim jiného mohlo dostat do pracek? Pracují s tím co mají. Co ty víš, co by oni rádiEliminacia drahych a zlozitych katapultov - ale zaroven umoznuje pouzit plnohodnotne (a tazke) SU-33/ J-15.
Toto je cesta a Cina nou ide. /klasicky start lietadiel pomocou skokanskeho mostika a ich pristatie pomocou brzdnych lan prevadzkujú len USA a Francuzko. Ostatne krajiny vyuzivaju technologie na baze lietadiel s moznostou kolmeho pristatia.