Obrněné vozidlo budoucnosti, část 3, pohonná jednotka
aha, tak to uz je docela sila
Ale stejne - myslis ze stejneho efektu by se nedosahlo jednoduseji (s usporou prostoru a hmotnosti) zapojitelnym reduktorem? tj. v kazdem kole by byla planetova prevodovka s 2ma polohami
A) primy nahon kola elektro motorem
B) nahon kola prez prevod do sily 1:10
teda jako ja o tomhle nic nevim, ani nevim jestli je mozne v jednom stupni udelat planetovou prevodovkou 1:10. (?)
pouze mi pripada ze 4 ozubene kolecka musi vychazet prosorove/hmotnostne usporneji nez pumpa,hydromotor, a hydraulicke vedeni. (?)
Myslim ze nacpat do jadra kola elektromotor a hydromotor zaroven by bylo uz docela problem, ne?

A) primy nahon kola elektro motorem
B) nahon kola prez prevod do sily 1:10
teda jako ja o tomhle nic nevim, ani nevim jestli je mozne v jednom stupni udelat planetovou prevodovkou 1:10. (?)
pouze mi pripada ze 4 ozubene kolecka musi vychazet prosorove/hmotnostne usporneji nez pumpa,hydromotor, a hydraulicke vedeni. (?)
Myslim ze nacpat do jadra kola elektromotor a hydromotor zaroven by bylo uz docela problem, ne?
Problém by byl v nutnosti řadit za jízdy. Planetový převod s poměrem 1:10 je reálný, i když rozměrově náročný (poměr zubů centrálního kola a vnějšího věnce musí být 1:10). A s tím souvisí ta možnost řazení. Vem si, že bys musel skokově zvýšit/snížit otáčky hnací hřídele 10x. Planetové převodovky navíc nejsou stavěny jako řaditelné a v případech, že je potřeba je jako řaditelné použít (automatické převodovky), děje se tak zabržděním jednoho členu buď elektricky, nebo hydraulicky pomocí lamelové brzdyky. To je další složitost a rozměrově náročná záležitost., navíc při řazení by došlo k přerušení přenosu výkonu a po přeřazení k poklesu točivého momentu na 1/10. A teď si to všechno vynásob 8 (u 8x8), kdy bys musel řazení nějak koordinovat (postupným přeřazováním ). T6akže mi to rozměrově i váhově zase vychází ve prospěch elektro - hydrauliky. Rozměrově je to asi takhle velké: http://www3.picturepush.com/photo/a/349 ... ve01-g.jpg
Je pravda, že výše uvedené hydromotory se neumí připojit za jízdy a je nutno zastavit, nebo alespoň výrazně zpomalit. Odpojení už není problém, při dosažení požadované rychlosti je zastaven přívod tlakového oleje, a po natlakování skříně se zvednou písty a nekladou tak žádný odpor a nedochází k žádnému opotřebení. Osobně věřím, že připojení za jízdy by až takový problém nebyl, jen to zatím nikdo nepožadoval, nebo je to drahé.
Je pravda, že výše uvedené hydromotory se neumí připojit za jízdy a je nutno zastavit, nebo alespoň výrazně zpomalit. Odpojení už není problém, při dosažení požadované rychlosti je zastaven přívod tlakového oleje, a po natlakování skříně se zvednou písty a nekladou tak žádný odpor a nedochází k žádnému opotřebení. Osobně věřím, že připojení za jízdy by až takový problém nebyl, jen to zatím nikdo nepožadoval, nebo je to drahé.

