http://en.wikipedia.org/wiki/Turbosail
teda neni to primo letadlo, ale plachta je taky airfoil

Hlavní výhoda je jednoduchá. Funguje při jakémkoliv směru větru a pohon jde na lodní šroub. Takže tímhle válcem poháněná "plachetnice" by nemusela křižovat proti větru.asija píše:
ale teda nejde mi to vsechno nejak dohromady abych mel ucelenou predstavu a abych z toho pochopil proc by tahle "plachta" mela mit tak zazracne vlastnosti oproti jinym plachtam
Naopak, válec vytvářel rotační pohyb, který byl přenášen přes generátor na motory. Pokusy skončily poté, co jim neustále praskala ložiska a upevnění v trupu.jersey.se píše:No já vám nevím jestli se bavíme o stejném typu pohonu, ale ta Costeauova "plachta" nepřevádí žádný kroutící moment na šroub. Tah je skutečně aerodynamický a má opravdu velký rozsah úhlů větru (při jízdě přímo proti větru se však účinnost limitně blíží nule a se zadním větrem je také účinnost diskutabilní - tam je požadovaný tah vyráběn spíše odporem zařízení nasměřovaného co největší plochou do větru), ale ke své funkci potřebuje výkonné dmychadlo, které odsává vzduch zevnitř profilu a nasává ho štěrbinou před odtokovou hranou. Tedy to není klasická plachta - bez mechanického pohonu se neobejde.
Moment, o čem je teď řeč, o turbosailu nebo o flettnerově rotoru?Naopak, válec vytvářel rotační pohyb, který byl přenášen přes generátor na motory. Pokusy skončily poté, co jim neustále praskala ložiska a upevnění v trupu.